Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Betaler dere lappen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Betaler du for førerkortet?
Ja 73 66,36%
Nei 8 7,27%
Delvis 24 21,82%
Aldri tenkt på 5 4,55%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-20, 11:27   #41
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg og broderen fikk lappen av foreldrene våre.
Jeg har jo dermed tenkt at mine gutter skal få lappen av oss uten at jeg egentlig har tenkt så godt gjennom det.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:28   #42
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Vi betaler lappen, vi ser på det som en selvfølge, men ovenfor ungene er det ingen selvfølge. Vi fikk lappen av våre foreldre. Ingen av dem har hatt mange kjøretimer, de har hatt de obligatoriske som lå i pakken.

De har kjøpt seg biler for egne oppsparte penger og hjelpe fra besteforeldre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:31   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja, det gjør vi. Det er ingen selvfølge, det koster mange penger, men det er nok den største utgiften unge mennesker har før de skal ut i boligmarkedet og den vanskeligste å få til på egen hånd.

Våre barn har ikke mye egne penger. Det har aldri vært store beløp fra besteforeldre eller annen familie noen gang, heller ikke til konfirmasjon. Ingen sparer for dem heller. Vi har heller ikke spart spesielt til ungene, vi har prioritert nedbetaling av hus og fine ferier med familien.

Vi har råd til å gi dem sertifikatet nå (heller enn å spare penger da de var små), så da får de det. Dem jeg kjenner som ikke fikk tatt lappen i ung alder, ser ut til å streve med å få det på plass seinere i livet, det er ikke lett å prioritere som ung voksen i etableringsfasen, men det er ikke alltid lett å prioritere så mye til seg selv med store barn i huset heller.

Nokså likt som her. Vi er liten familie, så min konfirmant (om to uker) får ingen store summer. Vil tro hun får 10-12 000 maks. Bedre at hun sparer dem til bolig synes jeg.

Tenker også at det kan bli vanskelig å få tid til å ta sertifikat når man studerer/har fått seg sin første jobb, så fint at hun får det når hun blir 18.

Jeg dro til USA som au-pair da jeg var 19 og fikk bil der, så jeg kjørte mye det året. Vi bodde landlig til. Min venninne der hadde ikke sertifikat, så hun var kartleser og jeg kjørte. Så studerte jeg fire år i USA noe senere og kjøpte bil, så jeg kjørte mye ganske tidlig på store veier med mye trafikk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:38   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Vi har ikke mulighet til å betale alt for de, men kommer til å hjelpe til. Eldste blir straks 18 år, men er ikke akkurat i gang med lappen. Han har kjørt litt med faren, og har hatt en dobbelttime på kjøreskole.

Minsten vil ta lappen på moped, det må han bruke konfirmasjonspengene sine på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:50   #45
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.319
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Betalte ca halvparten av det obligatoriske på de to eldste, men fra "sparekonto" av barnetrygd fra før jeg ble skilt fra deres far. 16 åringen er ikke interessert i å kjøre enda, men nå er den kontoen likevel tom, så jeg får se hva jeg gjør om hun likevel vil begynne å kjøre (kontoen har også blitt brukt til konfirmasjonsutgifter til alle 3, så derfor den er tom litt før jeg egentlig hadde tenkt)

Men ikke selvsagt at jeg skulle betale. Jeg betalte helt selv da jeg tok lappen da jeg var 22 år. Tenkte ikke på å spørre foreldrene mine. Vet faktisk ikke om de sponset min 3 år yngre bror noe.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:55   #46
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Me betaler, men har sett krav om at ho skal gjere det ferdig her før ho flyttar ut for å studere vidare. Det går ganske treigt. Det irriterer meg veldig at ho tar dette som ein selvfølge, og at ho ser ut til å meine at det er vår jobb å ta initiativ til lærekøyring. Dikka har ikkje spurt meg på lenge.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:58   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Forøvrig har verken jeg eller mannen fått noe som helst hjelp til å ta lappen av foreldrene våre. Jeg tok forøvrig ikke lappen før i 2003, og da var det vel strengt talt mannen som punget ut mest.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:02   #48
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Me betaler, men har sett krav om at ho skal gjere det ferdig her før ho flyttar ut for å studere vidare. Det går ganske treigt. Det irriterer meg veldig at ho tar dette som ein selvfølge, og at ho ser ut til å meine at det er vår jobb å ta initiativ til lærekøyring. Dikka har ikkje spurt meg på lenge.

Selv om barnet betaler og ordner alt, selv, har vi også den slags læring, her. Vi minnet stadig om at det måtte bestilles time, fordi det ikke var aktuelt å kjøre på motorvei uten en kjøretime, og da kiden endelig fikk ut fingern var naturligvis første ledige time etter sommerferien. Så da ble ikke kiden sjåfør på sommerturen. Detvardetjegsa. Masse læring i det, også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:17   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Selv om barnet betaler og ordner alt, selv, har vi også den slags læring, her. Vi minnet stadig om at det måtte bestilles time, fordi det ikke var aktuelt å kjøre på motorvei uten en kjøretime, og da kiden endelig fikk ut fingern var naturligvis første ledige time etter sommerferien. Så da ble ikke kiden sjåfør på sommerturen. Detvardetjegsa. Masse læring i det, også.

Min niese fikk aldri somlet seg til å melde seg på trafikalt grunnkurs; skulle vente på andre som hun skulle gå med. De andre meldte seg på kurs (var ikke plass til alle), så kom korona og nå tror jeg hun akkurat har fått tatt det. Hun fyller nå snart 17.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:22   #50
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Det var absolutt ingen selvfølge for meg å betale. Jeg skilte meg i fjor, exen har gitt klar beskjed om at han ikke har råd til å betale noe for at eldste skal ta lappen. Økonomien min er bedre enn hans, men jeg må prioritere bort andre ting for å få råd til det.
Jeg håper og tror at exen kan øvelseskjøre mye med henne.
Vi bor sentralt i Oslo, men hun må ha lappen for å kunne komme seg til hytta vår.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:24   #51
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kan du utdype hvorfor du ser på det som en selvfølge? Jeg spør av genuin interesse, overhodet ingen kritikk!

Nei, det er vel ikke noe å kritisere? Det som er rett for meg er ikke nødvendigvis rett for deg.

Men til det du spør om:
- Vi bor på et sted med svært dårlig kollektivtilbud, det er mye henting og bringing
- Både meg og mannen fikk lappen av våre foreldre
- De har ikke store sparesummer på konto, vi har heller aldri spart til dem
- Vi har råd til det
- Vi synes det er en grei starthjelp på voksenlivet

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:48   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Ja, det hadde jeg tenkt til å gjøre, nå tror jeg ikke at det går. Poden blir atten i april neste år, for min husstand ville det vært en fordel om det var flere enn meg som kunne kjøre bil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:54   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Våre barn har ikke mye egne penger. Det har aldri vært store beløp fra besteforeldre eller annen familie noen gang, heller ikke til konfirmasjon. Ingen sparer for dem heller. Vi har heller ikke spart spesielt til ungene, vi har prioritert nedbetaling av hus og fine ferier med familien. r.

Mine har vært heldige med besteforeldre på den ene siden, men jeg må bare presisere at ungene mine har jobbet veldig mye og spart alt de har tjent i mange år. Vi har heller aldri spart en krone til dem, vi har tenkt, som du skriver, at vi vil prioritere ferier etc.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:55   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei, det er vel ikke noe å kritisere? Det som er rett for meg er ikke nødvendigvis rett for deg.

Men til det du spør om:
- Vi bor på et sted med svært dårlig kollektivtilbud, det er mye henting og bringing
- Både meg og mannen fikk lappen av våre foreldre
- De har ikke store sparesummer på konto, vi har heller aldri spart til dem
- Vi har råd til det
- Vi synes det er en grei starthjelp på voksenlivet

Interessant å lese andres synspunkter.

Det at jeg presiserte at det ikke var kritikk var mer fordi at spørsmålet mitt fort kunne blitt oppfattet sånt, sånn generelt, det har jeg erfart.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:58   #55
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Nei, de må betale selv. Sånn som jeg måtte da jeg tok lappen (alt av konfirmasjonsgavepenger og deltidsjobb over tre år gikk til det). De trenger ikke lappen, men det er klart det hadde vært praktisk. Håper de får øvelseskjørt med faren, jeg har ikke råd til bil.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 13:17   #56
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Ja, de får det i 18-årsgave.

Vi bor i Oslo, så i utgangspunktet er det ikke et daglig behov, men Eldste driver med en aktivitet hvor bil er en enorm fordel. Så pappa'n er ekstremt ivrig på at hun skal få lappen Poden blir snart 16 og hvis ikke ting endrer seg så vil han få langt større frihet med bil enn nå.
Når det er sagt så er de flasket opp på kollektivt så det er førstepri når det er mulig.

Jeg fikk lappen av mine foreldre, som de måtte spare til. Vi bodde slik til at kollektivt var ikke eksisterende. Forutsetningen var ikke mopedlappen og ikke sitte på (altfor mange i helsevesenet i min familie). Mannen fikk ikke, men tjente egne penger som gikk til det.

Ellers så gjelder mye av det Nenne skriver også for oss.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 13:26   #57
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.416
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg fikk ikke lappen av mine foreldre, men vi kommer til å gi den til vår sønn. Ingen selvfølge, men vi har råd til det, og da er det en veldig fin gave.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 13:45   #58
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Det er en selvfølge at de tar lappen, og jeg ville gladelig betalt om ikke besteforeldrene hadde vært så rause at de betaler førerkortet i sin helhet til alle barnebarna.

Det er helt utenkelig for meg at barna mine ikke skal ta lappen når de fyller 18. Gitt at de vil så klart. Eldste kommer også til å få stor grad av tilgang til den ene bilen så lenge hun bor hjemme.

Jeg fikk lappen og bil av foreldrene mine.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 13:48   #59
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Vi betaler for lappen ja. Jeg fikk lappen av mine foreldre. Vet sannelig ikke om mannen betalte selv, men tror ikke det.

Her vi bor er det veldig upraktisk å ikke ha lappen. Det blir 18-års gaven fra oss foreldre, sammen med en liten ting utenom.

Eldstemann er snart ferdig, har bare oppkjøring igjen. Det er dyrt, men han har fått tilbekemelding fra kjørelærer at han har brukt vesentlig mindre penger på dette enn mange andre har gjort.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 13:53   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er en selvfølge at de tar lappen, og jeg ville gladelig betalt om ikke besteforeldrene hadde vært så rause at de betaler førerkortet i sin helhet til alle barnebarna.

Det er helt utenkelig for meg at barna mine ikke skal ta lappen når de fyller 18. Gitt at de vil så klart. Eldste kommer også til å få stor grad av tilgang til den ene bilen så lenge hun bor hjemme.

Jeg fikk lappen og bil av foreldrene mine.

Hvorfor er det «helt utenkelig» og «en selvfølge»?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no