Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kjøpe Iphone i USA?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-10, 11:31   #1
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Spørsmål

Kjøpe Iphone i USA?

Jeg har begynt å sikle litt etter en Iphone, og vurderer å kjøpe meg en i USA. Men så har jeg googlet litt og ser dermed at man må ha amerikansk social security nummer for å få kjøpt. Kan det stemme?

Jeg synes jeg "hele tiden" hører at det anbefales å kjøpe Iphone i USA.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:37   #2
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe Iphone i USA?

*abb*
Mamma har amerikansk social security number *glis*

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:40   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe Iphone i USA?

Mannen har kjøpt fra Australia (eller var det New Zeland) De selger uten binding - sendte mobilen som mp4-spiller..noe som forøvrig stemmer...blandt annet...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:50   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe Iphone i USA?

Om man kjøper uten binding, så koster den vel omtrent det samme som her?

Og med binding (om man kjøper med social security number), så binder man seg jo opp til et abonnement i USA, og det blir vel litt komplisert å traktere fra Norge (om muligheten til å kjøpe med SSN hadde vært til stede)?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:56   #5
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe Iphone i USA?

Du får ikke kjøpt iPhone uten binding i USA. AT&T er eneste «carrier» med iPhone i USA, og de låser aldri under noen omstendighet opp bindingen til AT&T på telefonen selv om abonnementet er betalt og kontraktstiden er utgått. Nye iPhones kjøpt i USA kan, så vidt jeg vet, ikke enkelt låses opp for bruk med SIM-kort fra andre levernadører, og selv om det skulle gå, så er vil det være et helvetes styr hver gang programvaren på telefonen skal oppdateres.

Ben "Magic Eightball says No" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 12:02   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe Iphone i USA?

Then I trust the eightball.

Og tar en tur på Iphone-shopping i moderlandet.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 12:05   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe Iphone i USA?

Det kjem ein ny Iphone i juli, berre så du er klar over det. Den skal bl.a ha eit LANGT betre kamera (som er temmelig dårlig på dagens Iphone).

http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle3683106.ece

Prisen blir nok deretter, men kanskje vil dagens Iphone bli billigare?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 12:07   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe Iphone i USA?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det kjem ein ny Iphone i juli, berre så du er klar over det. Den skal bl.a ha eit LANGT betre kamera (som er temmelig dårlig på dagens Iphone).

http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle3683106.ece

Prisen blir nok deretter, men kanskje vil dagens Iphone bli billigare?

Så man kan spare noen slanter på å vente til juli?


Jeg innser at jeg er lite oppdatert på tekniske duppeditter, pc-er som streiker og alt det der. Og bare det alene forteller meg at jeg ikke trenger den som kommer i juli.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 13:49   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe Iphone i USA?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Om man kjøper uten binding, så koster den vel omtrent det samme som her?

Og med binding (om man kjøper med social security number), så binder man seg jo opp til et abonnement i USA, og det blir vel litt komplisert å traktere fra Norge (om muligheten til å kjøpe med SSN hadde vært til stede)?

jo, kostet vel som en telefon MED binding i Norge ja. Jeg ser jo den - greia for han var at han har jobbtelefon og må derfor ha telefon uten binding. Han betalte 5000 for den uten binding iallefall. - inkl porto. Ble ikke stoppet i tollen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 13:52   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe Iphone i USA?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det kjem ein ny Iphone i juli, berre så du er klar over det. Den skal bl.a ha eit LANGT betre kamera (som er temmelig dårlig på dagens Iphone).

http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle3683106.ece

Prisen blir nok deretter, men kanskje vil dagens Iphone bli billigare?

Det skjedde ikke i fjor, da 3GS-modellen kom. Den nye telefonen kostet det samme som en gamle, og den gamle modellen var utsolgt lenge før den nye kom på markedet (uten å gå ned i pris først).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no