Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det med nordmenn og hytta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-18, 21:53   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg er på hytta - burger’n er spist, cideren er åpna, det er fyr i ovnen, og skuldrene er så senka som de kan få blitt. Deilig, deilig, vi har gleda oss alle tre i familien til å komme på hytta, Guttungen, Ernie og Inagh.

Jeg jobber i lag med tre andre damer - to norske, som til stadighet drar - på hytta. I dag skulle jeg altså på hytta, og mens jeg sto på badet og skifta bleier på en småtass, prata jeg om den forestående turen med min tredje kollega, som sto med en annen småtass i samme ærend. Kollegaen min er ei aldeles nydelig, fantastisk morsom dame fra Somalia.

Jeg la nå i vei om hyttetur, da det kom, oppriktig undrende: «Hva i all verden er det med dere nordmenn og hytta! Hva er i veien med å være hjemme!?»

Hun holdt på å le seg i hjel mens hun undra seg, for dette med hytte, det framstår som komplett galskap og helt uforståelig for henne.

Så ja - hva er det med oss nordmenn og hytta?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 21:58   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

For meg er det avkobling og det å komme bort fra hverdagen og alle "plikter" som er der. Hjemme er det alltid noe som bør gjøres. På hytten gjør det ikke så mye om det som burde gjøres blir ugjort. Det er også mye enklere å ha gjester/venner på besøk på hytten, ting trenger ikke å være perfekt der og det er helt naturlig at alle hjelper til med matlaging osv.

Deilig!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 21:59   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg stiller meg nesten på samme sted som din kollega. Er ikke vant med hytte, har tilbragt svært få netter på en hytte. Muligens 10.
Så er spent på svarene.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:04   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

For meg er hytta det samme som Pelen nevner - fri for «måer og burder,» lave skuldre, ikke noe press og bare kos.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:06   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg har hørt samme spørsmål stilt av min kenyanske kollega. Min irakiske tidligere kollega hadde lurt på det samme, helt til hun var med noen norske venner på hytta deres. Nå er hun og mannen på utkikk etter hyttetomt.

Jeg har ikke hytte, men har vært på utallige hytteturer, og skjønner absolutt greia. Nemlig alt det Pelen sier. Og det var det samme min irakiske kollega erfarte. Roen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:08   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

For meg er det avkobling og det å komme bort fra hverdagen og alle "plikter" som er der. Hjemme er det alltid noe som bør gjøres. På hytten gjør det ikke så mye om det som burde gjøres blir ugjort. Det er også mye enklere å ha gjester/venner på besøk på hytten, ting trenger ikke å være perfekt der og det er helt naturlig at alle hjelper til med matlaging osv.

Deilig!

Jepp, akkurat dette. Jeg må på hytta igjen snart, kjenner jeg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:12   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg har spurt meg selv om det samme. Jeg har gode minner fra hytteturene da jeg var liten, men fra jeg var rundt 14-15 mistet jeg interessen og har ikke fått den igjen siden. Både jeg og mannen har familiehytter vi kan bruke, men vi er aldri på noen av dem. Jeg ser virkelig ikke poenget med å gjøre akkurat det samme jeg gjør hjemme, bare et annet (ofte mindre og mer primitivt) sted.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:16   #8
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg har ofte lurt på det samme. Men nå har jeg et særdeles avslappet forhold til hva jeg må og burde gjøre hjemme, så jeg trenger ikke å reise vekk for å slappe totalt av uten å føle press.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:16   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg er vokst opp med hytte, kos og friluftsliv. Men her på Østlandet er det uaktuelt. Vi kjørte kl 15 fredag for et par uker siden, en time på to mil, kø fra veien her vi bor. Det frister ikke. Det er køer i alle retninger, barna har undervisning til kl 14:15 fredager.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:17   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg er ikke spesielt glad i konseptet "hytta". Som barne var fjellhytte forbundet med skiturer eller slalom og jeg ville helst lese bok. Sjøhytta var bedre og det var tross alt vestlandet og ikke sol hver dag.

Som voksen har jeg eid sjøhytta med båt og som ikke båtvante opplevde jeg det som stress at vi skulle ut i den båten som JEG var den som var mest vant med båt. Ungene likte heller ikke å være der, de kjedet seg mye. Vi var med de på brygga og gikk på turer, men det ble mye kjedeseg-tid der.

jeg stresser svært sjelden hjemme.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:20   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg er litt på lag med kollegaen, kjenner jeg. Mannens familie har en gammel hytte/sæter i Østerdalen, av primitiv sort. Da jeg var der sist, i ca. 16 timer, var det 12 år siden sist. Og jeg hadde med meg sykkel og sykla 5 mil til toget for å unnslippe så fort som overhodet mulig. De delene av året da det ikke er svart av mygg, er det kuldegrader om nettene. Inne.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:31   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

For oss er hyttelivet fullstendig avslapping og fri fra alle burder. Vi står mye på ski, så fra desember til godt ut i april består helgene av ski på dagtid og TV/bok/stearinlys/støle lår på kveldstid. Vår, sommer og høst går vi en del dagsturer i fjellet, eller slækking i sofaen langt borte fra hverdagen. Det eneste negative med hyttelivet er at vi må måke snø om vinteren.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:33   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Fjellhytter på begge sider av familien her. Eg forstår ikkje opplegget, må eg innrømme. Dei snakkar om å kople av der oppe. Men det dei i realiteten gjer, er å jobbe med eitt eller anna mesteparten av tida. Måking, maling, pussing, vehogst. Eg koplar utmerka godt av utan sånt. Særleg vår og sommar forstår eg lite av hytte-greiene. Det byrjar endelig å bli fint her nede, så pakkar ein sakene sine og forsvinner opp på fjellet der det er ein tanke meir ustadig vær, alltid meir vind, og 5-10 grader lavare enn her heime. Om vinteren er det ok å komme seg til fjells for å sjå sola nokre timar. Men da er det typisk så kaldt at det ikkje er mogleg for frostbogar som meg å vere ute.

Eg finner ikkje roen på hytta. Det er eit mas om at ein skal ut. Det skal gåast visst langt, og om ikkje må ein iallfall baske i snøen i tilsvarande mange timar. Og ein skal ete ute i kulden så sant det ikkje regnar og haglar eller at det er vind over 15m/s. Dessutan er det forventningen om at det er så kos. Eg går med skuldrene oppunder øyrene frå start til slutt, uansett kor trivelig vertskapet er.


Eg kunne tenkt meg hytte eller leilighet ved sjøen, men det er særs lite aktuelt innan rimelig avstand herfra.

Det kostar jo ein del med hytte. Me likar å reise for pengane me har "til overs".

Mannen ymta på å kjøpe hytte ein gong. Eg gav han da ei liste over alle uferdige prosjekt i heimen (henge opp bilder, male tak, få lys ute etc), og sa at me kunne diskutere det den dag alle desse små-jobbane er unnagjort. Han har ikkje tatt det opp fleire gonger. Men lista over mindre prosjekt blir stadig lenger.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:42   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Vi har aldr hatt tilgang til familiehytte, og det er like greit for den hadde ikke blitt brukt av oss. Jeg hadde ikke funnet roen på familiehytte, jeg vil ha mitt eget. Mine ting, mitt rot, mine vaner. Det som skal gjøres blir gjort når vi gidder, ikke fordi andre mener at vi må.
Jeg er heller ikke fan av å tilbringe hyttehelger sammen med storfamilien, det blir for urolig. For oss holder det med kjernefamilien, i den grad ungdommene gidder å bli med.

Vi trives godt hjemme også, og enkelte helger blir det mer stress å dra enn å være hjemme. Når hverdagen er travel hoper det seg opp med alt fra husarbeid til klesvask, så enkelte helger prioriterer vi å være hjemme og komme a jour i stedet for å reise på fjellet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:46   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg tenkte det samme hele barndommen, og godt inn i voksenlivet. Men det er fordi mine foreldres hytte er et laftet klaustrofobi-bur, som verken hadde strøm, innlagt vann eller et toalett man foretrakk over kronisk forstoppelse. Hva i alle dager kan være avslappende med det? Koselig? Trivelig? Jeg forstår det ikke den dag i dag.

Men så har jeg oppdaget at det finnes hytter med moderne fasiliteter. Og når hyttelivet ikke fremstår som en kamp for overlevelse, så kan jeg forstå appellen. Det er fint med en avkobling fra hverdagen. Og det hadde nok vært enda bedre om vi eide noen av disse hyttene selv, men da hadde nok det ekstra huslånet tatt bort noe av sjarmen...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 22:57   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg har ofte lurt på det samme. Men nå har jeg et særdeles avslappet forhold til hva jeg må og burde gjøre hjemme, så jeg trenger ikke å reise vekk for å slappe totalt av uten å føle press.

Jeg er også her. At man klarer å dra bort og la være å tenke på det, men ikke klarer å la det være om man er hjemme, er helt uforståelig for meg.

Svigerforeldrene mine har en fin hytte, og det er ikke så ille å være der. Jeg trives heldigvis godt med å gå i fjellet, men jeg virkelig hater å gå på ski. Om vinteren er det ikke noe annet å gjøre der. Jeg synes de har valgt en kjip plassering for den hytta.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 23:07   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Avslapping, ro og ikke minst fine turer. Jeg elsker å være på hytta.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 23:36   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg har ofte lurt på det samme. Men nå har jeg et særdeles avslappet forhold til hva jeg må og burde gjøre hjemme, så jeg trenger ikke å reise vekk for å slappe totalt av uten å føle press.

Signerer

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 23:39   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Har akkurat sett på Lindmo med Are Kalvø som slapp den nye boken sin i dag. Han satte ord på mine følelser.
https://www.ark.no/boker/Are-Kalvo-H...-9788248922049

Sitat:

Are Kalvø vaks opp midt i eit postkort på Vestlandet. Likevel har han aldri blitt ein naturens mann. Han flytta til byen og såg seg aldri tilbake. Dette har aldri vore eit problem. Før no. For nokre år sidan begynte Kalvø å miste venner til naturen. Gode venner, som før alltid var med på pub for å prate tull, begynte plutselig å gå i fjellet, legge ut bilde av skispor, og i fullt alvor seie sånt som at det berre er i møte med naturen at du forstår kor liten du er. Ein dag måtte Kalvø innsjå at han ikkje hadde ein einaste facebook-venn som ikkje hadde lagt ut eitt einaste bilde av seg sjølv på eit fjell. For første gong sidan han blei tvinga til slikt på skulen, la Kalvø derfor ut på tur, på ski og til fots, for å finne igjen vennene sine. Og for å finne ut kva i alle dagar det er som skjer. Kva driv dei med på desse hyttene om kvelden? Kva snakkar dei om? Er det rom for å seie til nokon ein møter i fjellet at ein synest natur er oppskrytt? Eller blir det dårlig stemning då? Og kven reiser eigentlig frivillig på ferie til ein plass som heter Myggheim? «Hyttebok frå helvete» er ei svært morsom og litt sint bok om nordmenns merkelige forhold til naturen.

Jeg fikk genser av mine friluftsglade familiemedlemmer i fjor... "Ut på tur alltid sur". Jeg har lært meg at jeg kan slappe av hjemme, uten måer eller burder.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-18, 23:40   #20
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Ja, jeg ser på det nå, og tenker at Are og jeg har mye til felles her

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no