Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forsikring på barn (an.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 20:06   #41
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forsikring på barn

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vår er forsikrit, gjennom LO Favør Barneforsikring. Intet skjema i sikte!

Denne har vi også

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 20:12   #42
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forsikring på barn

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Alle tre ungene våre har blitt forsikret rett etter de ble født. Har Storebrand sin utvidet barneforsikring. Der vil aldri ungene bli krevet for ny egenerklæring. Heller ikke når de skal overta forsikringen selv som voksne.

Vi har også denne forsikringen.

Det beste må jo være å bestille forsikring så snart barnet har fått personnummer, evt velge den forsikringen som også gjelder fosteret. Så er man "sikret" at forsikringsselskapet ikke kan avvise barnet som en "uegnet" kunde!

Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert av den artikkelen som det blir linket til ovenfor

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 20:22   #43
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forsikring på barn

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi har også denne forsikringen.

Det beste må jo være å bestille forsikring så snart barnet har fått personnummer, evt velge den forsikringen som også gjelder fosteret. Så er man "sikret" at forsikringsselskapet ikke kan avvise barnet som en "uegnet" kunde!

Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert av den artikkelen som det blir linket til ovenfor

Vi tegnet Storebrands barneforsikring i året 2000. Da var den best i test. Heldigvis har vi aldri hatt bruk for den.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 20:25   #44
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forsikring på barn

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Storebrand utvidet gir utbetaling ved diagnoser. Altså når barnet får konstatert sykdommen. (Et begrenset antall riktignok.) Så trenger ikke å bli invalid som følge av sykdommen for å få penger.

Ja, men da er det snakk om småpenger, er det ikke? Jeg mener det er sikkert bra for de som virkelig ikke har mulighet til å ta noen ekstraomkostninger. Men om man har litt å gå på, enten i form av sparing eller å kunne ta ut mer huslån e.l., så kan man velge å heller ta den regninga selv HVIS den skulle komme. Det er mange jeg kjenner som har slitt seg halvt i hjel for å få det de har hatt krav på fra forsikringsselskapet. Det blir en tilleggsbelastning når det i tillegg har gått galt med et eller annet fra før. Man må være skikkelig pirkete og pågående. Ingen av oss er typen til å orke å mase med slikt, vi ville sikkert bare betalt selv allikevel.

I

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

tillegg så kan man få uførepensjon årlig fra 18 år. Dette er de viktigste tingene for oss og grunnen til at vi forsikrer. Det gjør at barna slipper å bli minstepensjonister hvis de skulle være uheldige på noen måte. I tillegg til å være garantert forsikring videre uten helseattest når de skal overta forsikringen selv.

Joda, men er ikke den uførepensjonen bare på et par tusen i måneden? Det er jo såklart noe, men ikke akkurat fett.

Jeg har en søster som har slitt med kronisk sykdom helt siden hun var ungdom og jeg har sjelden vært så rasende som på hennes ulike forsikringsselskaper oppigjennom (hun hadde krav på en del både fra egen forsikring og fra en bileiers etter påkjørsel). De bestemmer dessuten hvilken lege som skal bestemme hva du har rett på, visste du det? De legene er jo såklart i lomma på forsikringsselskapet, og sjelden har søsteren min følt seg så dårlig behandlet etter et legebesøk som av de legene der. Hun har såklart fått noen hjelpemidler oppigjennom og fått dekket en del behandling, men det er lite i forhold til hva hun uansett har fått av helsevesen og hjelpemiddelsentralen.

Forsikrinsbransjen går i retning av å legge større og større del av regningen på de som av ulike grunner har større statistisk sannsynlighet for å bli "dyre". Dette er en utvikling vekk fra forsikring som noe sosialt og solidarisk. I USA er det gått så langt at folk har blitt nektet helseforsikring pga gentester som viser at de er disponible for bestemte sykdommer. Utviklingen er mildt sagt forkastelig og liknende ting har begynt å skje her til lands. Flere og flere blir nektet forsikring, hva er vitsen da? Dessuten synes jeg reklamene for forsikring som går på TV er fullstendig usmakelige. Fysj!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no