Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 19:02   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=587397

Jeg vet om foreldre som knapt har hatt ferie sammen på mange år pga at de har måttet dele ferien for å ha barnepass til barna. Hvordan ordner dere det?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:06   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Hittil har vi sluppet velsignet billig unna, i og med at vi har hatt barnehager som ikke har vært sommerstengt. I år har jeg ferie hele juli, mens Sfo er stengt, men neste år når jeg er ute i jobb igjen, kan vi potensielt få en utfordring ukene Sfo er stengt, om det ikke klaffer med ferie får vår del.

Ergo - krysser alt jeg har av fingre og tær for at verdens fineste svigerforeldre holder seg friske og raske i mange år, så vi kan dytte Storebror på skaugen hos dem når det kniper.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:06   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Både barnehagen og SFO har sommeråpent, og vi tar uansett fem eller seks uker ferie i løpet av sommeren fordi vi avspaserer i tillegg til den vanlige ferien. Ferie er altså et ikke-problem her i huset.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:10   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg er lærer.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:11   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi deler oss litt, men slik at vi har 3 uker sammen. Nå har det vært et par år hvor jeg har hatt 5 uker, og mannen 4, da har barna hatt ferie i 6 uker om sommeren. Da er de alene/sfo/barnehage bare et par uker i løpet av skoleferien. Her er barnehagen stengt bare 2 uker om sommeren, og da er det tilbud om å få være i en annen barnehage i området her. Det har vi aldri vært nødt til å benytte oss av. Sfo er åpen hele juni og august, og stengt 4 uker i juli.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:12   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg er lærer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:12   #7
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Er alene, podens far og jeg deler juli (da er sfo stengt) i to, også tar vi så mye ferie vi har mulighet til i forlengelsen av våre uker. I år får poden seks uker sammenhengende sommerferie, også tenker jeg vi fyller opp med fotballskole og sommerskole i de ukene vi ikke har fri.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:12   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Første år uten sfo til yngste i år, og jeg regner med at det skal gå på et vis. Hun er stor nok til å være alene hjemme nå, spesielt når broren passer på. Jeg pleier å ta et par halve ferieuker, noen dager hver uke alene klarer de.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:14   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vesla har alltid hatt et par ukers ferie hos mormor i tillegg til at vi har hatt 4 uker sommerferie hele familien.

Det hadde uansett ikke vært noe problem da vi alltid har hatt barnehagetilbud og sfo-tilbud i sommerferien. Heldigvis har vi sluppet å benytte oss av det siden vi alltid kan ta ferie i juli begge to. Neste år regner jeg med at Vesla kan være litt hjemme alene og litt hos mormor de ukene vi ikke har ferie.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:21   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

En av oss (nå begge) har alltid jobbet i skolen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:22   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi har barnehagebarn enda, og barnehagen er åpen hele sommeren. Men jeg kan se for meg at dette vil bli et problem for oss når vi får skolebarn, for her har ikke SFO åpent om sommeren. Da må vi evt kjøpe tilbud på Stjørdal, og det koste flesk.

Men den tid den sorg..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:22   #12
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.919
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Barnehagen hadde ikke sommerstengt, så dette er første gang vi møter denne utfordringen. Her er sfo stengt i 4 uker. Denne gangen løser vi det med at min snille mor, som jobber på en skole, farter litt hit og dit og passer LilleVenn og søskenbarna hennes. Ellers hadde vi nok løst det med at jeg hadde hatt en del hjemmekontor eventuelt at vi hadde tatt 4 uker sammenhengende ferie i juli.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:23   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi har alltid hatt barnehager og SFO som er stengt i hele juli, og har måttet dele opp ferien. Som regel har vi prøvd å ha tre uker sammen + en uke hver. Vi har ikke andre som kan være barnevakt i sommerferien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:30   #14
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Mannen har så fri/fleksibel jobb og er sin egen sjef og arbeidsgiver, så han tar fri når det trengs. Men det er helt klart et problem, for vi er jo økonomisk avhengige av at han jobber. Tror faren min blir pensjonist om et års tid, og da vil han forhåpentligvis kunne hjelpe til.


Sist redigert av Storm : 18-03-10 kl 19:33. Årsak: La til litt
Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:31   #15
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg er student, så jentene mine har brukt å ha fri fra begynnelsen av Juni til slutten av august siden de begynnte i barnehagen.

Nå er de så gamle at jeg ikke lenger får penger av NAV, så da må de være til søsteren min imens jeg jobber.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:31   #16
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Man tar ferie sammen med barna, med eller uten lønn
Og gjør det beste ut av det prikk prikk prikk.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:36   #17
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Man tar ferie sammen med barna, med eller uten lønn
Og gjør det beste ut av det prikk prikk prikk.

Mener du da ulønnet permisjon? For om det er utover fem uker er det vel ikke lenger ferie. Er det noe man har rett til?

Sommerferiene bør kanskje kortes ned noe nå som ikke alle barn har hjemmeværende mødre ...

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 19:39   #18
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Nei, jeg mener type "har ikke rett på feriepenger/ lønn" -ferie.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:01   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg har et stort problem, fordi jeg får ikke noe studielån til sommeren, ikke noe støtte av NAV og jeg er ferdig på skolen i slutten av juni. Hva skal vi leve på til jeg får min første lønn??? Jeg får ikke jobbet noe særlig i juli, pga fellesferie.
Å i det heletatt ha penger å leve av i juli ville vært luksus.

Må prøve få ordnet noe.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:15   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

En ting er å bruke sfo utenom julimåned, MEN dette var snakk om 9-åringer
(4.klassinger?) og da er det ikke lenger et sfo-tilbud.
DA blir det litt værre synes jeg, for nå har vi sfo som ungene kan være i utenom
de fire eller nesten fem ukene i juli som de har stengt.
Lurer litt på hva vi gjør da, har besteforeldre, men de har jo flere
barnebarn og orker jo ikke å påta seg allesammen.
Mulig man kan avtale med noen andre foreldre sånn at man har noen dager
hver og kanskje passer en eller to i 3-4 dager og rullerer litt rundt?
Så går det jo an at de har et par dager alene hjemme hvor man kan jobbe
litt kortere dag hvis man evetuelt kan avspassere.

Jeg jobber i bhg. og der har vi fått lov til å ha med unger som ikke har
tilgang til barnepass i perioder hvor det er få barn, så lenge de er store
nok til å klare seg selv (6 år og oppover).
I år skal jeg ha med eldste på 6 ihvertfall en uke i juli.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnepass, ferie


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no