Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den aller beste hårkrølledingsen

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-19, 13:17   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den aller beste hårkrølledingsen

Hva er det som funker best og kjappest for en ungdom som av og til vil krølle langt, tykt og glatt hår? Ser det er mange slags apparater ute og går. Gammeldags krølltang, krøllstav, rettetang, en slags rettetang med litt krøll på seg, varmluftsbørste, snurrende skumle krølltenger som selv trekker håret til seg og ruller det opp, a.la denne...

Noen som har erfaringer å dele?

Det vi har erfaring med fra før er rettetang, som i beste fall lager en liten bøy nederst, som går ut etter kort tid, og gammeldags (billig) krølltang med klype, som det tar en evighet å krølle alt håret med.

(ja, og papiljotter av samlingen med enslige sokker fra kurven på badet )

Bill.mrk Julegaveforslag til besteforeldre.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-19, 13:29   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.743
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste hårkrølledingsen

Min erfaring fra eget hår er at jeg liker rettetangen jeg har fra ghd (en dyr sak) bedre enn krølltangen med tilhørende hanske (stav egentlig, men den heter krølltang) fra Remington.

Men det kommer vel litt an på hvilken type krøll man ønsker. Krøllstaven gir spiraler, mens tanga gir mer bølger eller vipper om man bare tar nederst.

Begge produktene krever lite hår av gangen i tanga og oppdeling i seksjoner. Jeg har veldig tykt hår, så det tar jo evigheter og spraying av hver krøll om det skal holde. normalt fikser jeg vare litt på egen krøll i front. (har tildels mye fall og krøller selv).

De der som krøller selv har jeg ikke prøvd. Selv har jeg lyst på en MAST 2, men styrer meg enda.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-19, 13:46   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den aller beste hårkrølledingsen

Jeg kjøpte en rimelig fra Remington og er godt fornøyd. Hun med tykt hår kan få korketrekkere hele dagen, med spray og høy varme. Jeg og yngste bruker mindre varme, og er glade for den funksjonen.

https://www.elkjop.no/product/stylin...olltang-ci96w1

Med denne varmebeskyttende sprayen.
https://www.blush.no/product/934329/...hot-flex-spray

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-19, 19:02   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den aller beste hårkrølledingsen

Å krølle hår med rettetang er veldig enkelt om man bare kan teknikken. Aller enklest er det med en liten, smal rettetang. Men det er altså en teknikk som må læres. Det beste er å lære seg det. Så slipper man unna med en dings.

Ellers aner jeg ikke. Det er rettetang jeg har brukt på snuppa. Jeg har korketrekkere selv, så jeg har ikke behov for å lage krøller.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-19, 19:05   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste hårkrølledingsen

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Å krølle hår med rettetang er veldig enkelt om man bare kan teknikken. Aller enklest er det med en liten, smal rettetang. Men det er altså en teknikk som må læres. Det beste er å lære seg det. Så slipper man unna med en dings.

Ellers aner jeg ikke. Det er rettetang jeg har brukt på snuppa. Jeg har korketrekkere selv, så jeg har ikke behov for å lage krøller.

Jeg får det veldig godt til på mitt eget hår altså, og lillesøsters, så det er ikke noe i veien med teknikken. Hun har bare veldig tungt og glatt hår som ikke vil ta krøll særlig lett. Og uansett mengden spray før og etter så henger det lille som måtte bli av bøy rett ned etter en liten stund.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-19, 21:51   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.374
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste hårkrølledingsen

Jeg syns at krølletang gjør det penest og er enklest å bruke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 10:10   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.420
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den aller beste hårkrølledingsen

Rettetang er vanskelig synes jeg. Det blir VELDIG mye krøll plutselig, så det egner seg bare til karneval omtrent. I alle fall i mitt hår. I tillegg sliter de veldig på tuppene. Jeg bruker stor krøllbørste, men får bare til å lage vipp nede med dem, ikke å lage bølger. Har lyst på en sånn fra Dyson som suger til seg håret, men de er alt for dyre og har ikke prøvd, så det skjer nok aldri. Evt. en krøllstav. Frisøren min bruker det på meg og det ser veldig lett ut ( ) og lager fine "beach babe" krøller.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no