Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Noen som kan anbefale meg en god bok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 14:38   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som kan anbefale meg en god bok?

Leste ferdig Drageløperen i helgen og trenger noe nytt lesestoff. Venter på at moren min skal lese ferdig Tusen strålende soler, men aner ikke når hun blir ferdig med den. Leste akkurat i avisen i dag at 2007 var et dårlig år på biblioteket her, så tenkte kanskje jeg kunne ta meg en tur dit ellers er Amazon min venn

Jeg er ikke så veldig glad i krim. Om det er en bok som bare er å finne på engelsk gjør ikke det noe, men andre språk må jeg nok melde pass på

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:16   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg en god bok?

Kan du nevne noen bøker du liker godt? Så blir det lettere å gjette hvor kompatibel smak man har.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:26   #3
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg en god bok?

Jeg har vel lest min del av bøkene i Marian Keys sjangeren, men jeg vil gjerne lese noe annet. Noe som gir meg litt mer.

Føler ikke at jeg har lest så mye god litteratur
Bøker jeg liker(som ikke er av sjangeren Marian Keys skriver):
Kvinne som kledde seg naken for sin elskede, Siste Dans For Matilda, Drageløperen

Jeg følte at jeg leste så mye en stund, men nå lurer jeg virkelig på hva det er jeg har lest, for jeg kommer ikke på noen ting.

Jeg er ganske åpen for å lese det meste.

Kan jo si at boken jeg leser nå er Europa 1800-1900. Oppbrudd av Karsten Alnæs.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:40   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg en god bok?

Hvis du liker Maryan Keyes liker du sikkert Elizabeth Noble, i hvert fall. The Reading Group, The Tenko Club, Alphabet Weekends.

Ellers har jeg begynt på Special Topics in Calamity Physics av Marisha Pessl, og jeg liker den veldig godt så langt. Men den er helt annerledes da.

(Vet ikke norske titler.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:43   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg en god bok?

PS: Jeg elsker deg.
Cecelia Ahern.


http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enk...jeg+elsker+deg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:52   #6
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg en god bok?

Tusen takk for tips.

Stompa(trenger ikke norske titler. Kan fint lese de på engelsk )

Det trenger absolutt ikke å være bøker i Marian Keys sjangeren.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:24   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg en god bok?

Jeg anbefaler ofte og gjerne bøkene til Jasper Fforde. Den første i serien om Thursday Next heter The Eyre Affair. (Og hvis man ikke har lest Jane Eyre, er dette et gyldent påskudd til å få gjort det; det er slett ikke nødvendig, men Fforde er morsommere jo flere man har lest av bøkene han refererer til.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no