Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Treningstøy som lukter surt

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-14, 09:20   #41
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Jeg føler at det er avhengig av hvilket stoff treningstøyet er laget av som avgjør om det stinker eller ikke. Eddik hjelper nok noe har jeg erfart. Jeg synes treningstøyet fra Rönisch har et bra materiale som ikke stinker, til tross for at den ene treningstrøyen jeg har er over 4 år gammel.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 20:44   #42
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

T-skjorter som har vært brukt i femti varmegrader i ørkenen i en måned inne i en lastebil med vannrasjonering og diesellekkasje blir som nye dersom de blir kokt i en natronsoppløsning. Hardcorehusmor.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 22:00   #43
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Har aldri lagt merke til at det lukter surt av deg altså, Synnemor.



Bra! Jeg har nemlig vært bekymret for akkurat det der. Jeg har verdens dårligste luktesans og er kjemperedd det skal stinke av meg uten at jeg oppdager det selv. Du må love å si fra om det skjer!!!!



Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

T-skjorter som har vært brukt i femti varmegrader i ørkenen i en måned inne i en lastebil med vannrasjonering og diesellekkasje blir som nye dersom de blir kokt i en natronsoppløsning. Hardcorehusmor.


Tar natron DEN lukta tar den alt!!!!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 22:33   #44
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.


Tar natron DEN lukta tar den alt!!!!

Det er noen ting jeg ikke savner med å være gift med en biolog, altså!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 22:34   #45
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er noen ting jeg ikke savner med å være gift med en biolog, altså!




Du må definitivt være selvoppofrende

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 09:24   #46
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

T-skjorter som har vært brukt i femti varmegrader i ørkenen i en måned inne i en lastebil med vannrasjonering og diesellekkasje blir som nye dersom de blir kokt i en natronsoppløsning. Hardcorehusmor.

Hvor mye natron?

Jeg har en del ødelagte ulltrøyer, som har fått eddik i vasken, og blitt kokt uten at det har hjulpet. Kanskje det kan hjelpe å koke dem med natron?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 10:52   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Natronoppløsning er notert.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 21:15   #48
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hvor mye natron?

Jeg har en del ødelagte ulltrøyer, som har fått eddik i vasken, og blitt kokt uten at det har hjulpet. Kanskje det kan hjelpe å koke dem med natron?

Eh... sånn passe? Jeg var i USA, hvor de selger natron i sånne store bokser så jeg slumpet sikkert tre ss i en stor gryte eller noe sånt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 14:29   #49
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Et par utrolige stinkbomber av noen joggesko (altså i den forstand at du kan lukte at de er et sted i samme rom ) ser nå ut til å ha fått nytt liv. Først lagt i vasken i eddikvann en times tid, deretter kjørt på vanlig lettvaskprogram med div andre tøysko - og tøymykner av den nye revolusjonerende typen som skal ta lukt. Fant tilfeldigvis en prøve i skapet. Litt synd, egentlig - sånn i ettertid kunne det vært interessant å fastslå effekt av bare eddikbad + vask.

Men tok en luktetest etter eddikbadet, skoene var mye bedre allerede da. Nå tørker de i solskinnet, som vel også skal være bakteriedrepende osv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 14:50   #50
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Takk for tips!

Finnes det noen regel for hvor mye eddik?
(Mulig det står i tråden, men jeg orker ikke lese den igjen...)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 15:31   #51
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Treningstøy som lukter surt

Er det ikke slik at natron nøytraliserer såperester (og evt lukt som måtte komme i den forbindelse), og så har man i eddik i skyllevannet for å nøytralisere natronet og lukt generelt? Jeg har i alle fall gjort dette med noen av t-skjortene til mannen, altså hatt natron i forvaskkammeret og eddik i skyllemiddelkammeret og det har hjulpet på de fleste. Og så er det noen hvor lukta bare ikke går ut, men da tenker jeg at det er brukt et leit tøy (og har anbefalt ham å styre unna de tjukke (av den slette tøykvaliteten) bomullskjortene siden disse holder så godt på lukten).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no