Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-07, 17:51   #21
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er man i musikkbransjen, så er man i musikkbransjen. Hva skal en pike gjøre, når skjørtet er kort og strømpene begynner å sige?

Selvfølgelig, jeg burde tenkt meg at du er musiker.
Jeg og mannen har også befatning med musikermiljø (vi er hhv vokalist og trommis), og jeg har forlengst lært meg musikernes livsmotto:
"Gaffateip kan brukes til alt!"

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:00   #22
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Tre stykk kjoler/skjorter lagt opp med tekstiltape (som det heter iflg. mannen min) på 5 minutter. Han hadde til og med grå sånn tape i skuffet på vaskerommet, og siden limsiden er hvit så synes ikke det. Ble så bra så. Får huske å ta av tapen igjen i morgen kveld, sånn at den ikke blir sittende på til neste år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 21:12   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Jeg har nettopp lagt opp en altfor lang luciaskjorte med stiftemaskinen.
:ekte sjuskehusmor:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:44   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Selvfølgelig, jeg burde tenkt meg at du er musiker.
Jeg og mannen har også befatning med musikermiljø (vi er hhv vokalist og trommis), og jeg har forlengst lært meg musikernes livsmotto:
"Gaffateip kan brukes til alt!"

Ikke musiker, bare bransjemenneske. Sambo er musiker og drar ingensteder uten gaffa.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:46   #25
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Tre stykk kjoler/skjorter lagt opp med tekstiltape (som det heter iflg. mannen min) på 5 minutter. Han hadde til og med grå sånn tape i skuffet på vaskerommet, og siden limsiden er hvit så synes ikke det. Ble så bra så. Får huske å ta av tapen igjen i morgen kveld, sånn at den ikke blir sittende på til neste år.

Der ser du! Så bra at det ordnet seg!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ikke musiker, bare bransjemenneske. Sambo er musiker og drar ingensteder uten gaffa.

Niks, det skulle tatt seg ut!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 10:28   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Det er ikke for ingeting at glitterbarnet trøstet meg på følgende måte når en fin figur jeg hadde knuste : Pappa kan fikse den med gaffateip når han kommer hjem!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:49   #27
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Jeg er svak for stiftemaskin, men har også brukt fliselin(sånn til å stryke på).(aner ikke hvordan det skrives heller..)

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:57   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Vi måtte finne på noe da Luciakjolen fra Nille ble for lang til den unge mannen. Han endte opp med en dobbeltbrettet kjole på hoftene og en fin knute på rumpa. Enklere enn stiftemaskin, tråkling og dobbelsidig tape.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 13:06   #29
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er ikke for ingeting at glitterbarnet trøstet meg på følgende måte når en fin figur jeg hadde knuste : Pappa kan fikse den med gaffateip når han kommer hjem!



Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi måtte finne på noe da Luciakjolen fra Nille ble for lang til den unge mannen. Han endte opp med en dobbeltbrettet kjole på hoftene og en fin knute på rumpa. Enklere enn stiftemaskin, tråkling og dobbelsidig tape.

Enkelt og greit ja!
Jeg måtte forøvrig lese innlegget ditt to ganger, for jeg fikk ikke med meg ordene "den unge" foran "mannen" - så jeg fikk det til at Luciakjolen fra Nille var for lang for mannen (som i "min mann" )...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 13:16   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Der ser du! Så bra at det ordnet seg!


Niks, det skulle tatt seg ut!

Det eneste jeg ikke tenkte på var at kjolen ikke passet utenpå tykk vinterdress. Noe måtte det være. I 10 minus funket det fint med tykke ullklær under også. Tror ikke de frøs halv ihjel i alle fall. Men mellomste tulla avsluttet med å få omgangssyken.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 13:38   #31
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det eneste jeg ikke tenkte på var at kjolen ikke passet utenpå tykk vinterdress. Noe måtte det være. I 10 minus funket det fint med tykke ullklær under også. Tror ikke de frøs halv ihjel i alle fall. Men mellomste tulla avsluttet med å få omgangssyken.

Huff da!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 00:12   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Nå er det vel for sent, men til neste år: Glitterbelte i livet, og så hippser man kjolen godt opp over beltet. (Ingen tid til teiping...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:14   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har nettopp lagt opp en altfor lang luciaskjorte med stiftemaskinen.
:ekte sjuskehusmor:

Jeg fikk det ikke til med stiftemaskin!! :enda-dårligere-husmor:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no