Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å koke grøt i steikeovnen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-07, 15:34   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Vet du, de selger fjordland grøt i pakker, den kan du varme i mikrobølgeovnen.



Eller ha dynegrøt. Man koker opp grøten, pakker gryta inn i et par håndklær, pakker gryten inn i dynen og lar den stå i timevis.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 16:04   #22
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

All mat er god mat. Grøt er ikke mat.

Det sier pappa, og han er en klok mann.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 18:26   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jammen. Det er ikke alltid han er hjemme. Jeg har forøvrig fått dreisen på steikeovnskokinga og alt er såre vel.


Men da lar man være å ha grøt når han ikke er hjemme *løsningsorientert*

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 19:10   #24
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Anbefaler dynegrøt, mye bedre enn kokt på plata. Trenger ikke noe oppkok etterpå heller.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 02:13   #25
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Forøvrig spiser de grøt sammen med spekemat og flatbrød - knallgodt!


Spiser de det med Risgrøt?
Her spiser man dette sammen med rømmegrøt og flatbrød i hvertfall---

Klarer ikke se for meg søt grøt med spekemat og flatbrød...yæk

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 02:13   #26
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

All mat er god mat. Grøt er ikke mat.

Det sier pappa, og han er en klok mann.


Snikk snakk...

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 10:02   #27
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Spiser de det med Risgrøt?
Her spiser man dette sammen med rømmegrøt og flatbrød i hvertfall---

Klarer ikke se for meg søt grøt med spekemat og flatbrød...yæk

Ja - med risgrøt.

Jeg syntes også det var en rar greie, men du verden så godt bare man er tøff nok til å prøve!

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 12:26   #28
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Jeg skjønner ikke problemet. Riktig kjele og 5-minutters Toro grøt er løsningen. Den er skikkelig god også.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 12:41   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Jeg prøvde såkalt dynegrøt en gang, det ble helt grusomt. Riskornene ble altfor bløte. Hvis grøt skal være spiselig så må den ha litt motstand i konsistensen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 12:53   #30
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Jeg har kokt grøt i ovn og "dyne" i mange år, men det er viktig å ikke la den stå for lenge for det er heller ikke bra.

Det siste halvåret må jeg innrømme at den ferdigkjøpte grøten er både god og forholdsvis billig, derfor koker jeg bare grøt om vi er mange (dvs. mer enn oss fire...).

I Trøndelag spiser vi graut-pinn - varm kokt potet, spekeskinke og flatbrød ETTER grøtmåltidet... Deilig!!!

  Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:53   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

I Trøndelag spiser vi graut-pinn - varm kokt potet, spekeskinke og flatbrød ETTER grøtmåltidet... Deilig!!!

Jepp. I min familie spiser vi kokte poteter, morrpølse, rømme og flatbrød. Jummi!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:38   #32
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Nye panner tror jeg er løsningen

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 17:04   #33
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Har du kjele med slipp-belegg? Kok grøt på vanlig måte i den, bruk lavere varme enn du pleier og rør oftere enn du pleier.
Jeg tror mye beror på kjelen, da.

:nikke: det tror jeg også, har en kjele jeg kan koke grøt i, i alle de andre koker det over så det synger
Men når jeg bruker den ene pannen med slipp-belegg, og den fremgangsmåten du bruker der ... så blir alt perfekt!

Ellers kan jeg si at tipse med oppkok om morgenen, inn i kald steikeovn og oppkok til middagen fungerer supert!

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no