Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Erfaringer med robotstøvsuger

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-14, 15:55   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaringer med robotstøvsuger

Jeg syntes støvsuging er fryktelig kjedelig og lurer derfor på om noen kan dele erfaringer med robotstøvsugere? Er det noe man bør tenke på før man evt skaffer seg en?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:00   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Jeg har ikke selv, men jeg tror et nær must er store, åpne flater, langt mellom dørstokkene og ikke veldig mange møbler (som roboten ikke kan komme under).

Vi bor i et gammelt hus, med mange, små rom, og her tror jeg robotstøvsuger er totalt bortkastet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:02   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Vi har. Den fungerer mye bedre enn jeg hadde trodd, men stueetasjen vår er stor og åpen, med god avstand mellom møblene. Den klatrer forresten greit over dørterskler, så det er ikke noe problem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:03   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Jeg har en leilighet på 90-95 kvm, store flater i stua (45 kvm) og jeg pusser opp litt nå, så vil legge opp til at den skal kunne bevege seg ganske fritt. Alt er på et plan, men jeg tenker å la den gå i hovedsak gang, stue og kjøkken. Drømmeleilighet for en sånn en?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:03   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har. Den fungerer mye bedre enn jeg hadde trodd, men stueetasjen vår er stor og åpen, med god avstand mellom møblene. Den klatrer forresten greit over dørterskler, så det er ikke noe problem.

Lyst til å vise hvilken dere har? Er den verdt pengene?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:05   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Lyst til å vise hvilken dere har? Er den verdt pengene?

Det er en Samsung Navibot. Den er bedre enn en annen variant på markedet, fordi den er "systematisk" (går i mønster frem og tilbake over gulvet). Naboene har den andre varianten, og den tumler rundt uten mål og mening.

Om den er verd pengene er jeg litt usikker på om jeg kan svare på, for jeg fikk den i gave. Jeg vet ikke hva den koster.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:07   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Foreldene mine har en, de kaller den Niles etter butleren i The Nanny. Han (for det er selvsagt en han) fiser over gulvene mens de er på jobb, og så går han og legger seg i laderen igjen. Han tar hele stueetasjen så lenge de husker å la dørene stå åpne, og er veldig flink til å passe seg for trappa. Det hendte tidligere at han satte seg fast under sofaen, men nå har de fått møbelknotter under sofaen slik at den ble en brøkdel av en cm høyere, så da var det problemet løst.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:08   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er en Samsung Navibot. Den er bedre enn en annen variant på markedet, fordi den er "systematisk" (går i mønster frem og tilbake over gulvet). Naboene har den andre varianten, og den tumler rundt uten mål og mening.

Om den er verd pengene er jeg litt usikker på om jeg kan svare på, for jeg fikk den i gave. Jeg vet ikke hva den koster.

Ok, men det er verdt å notere seg. Ser også at noen lader seg selv, mens andre må plugges i. Noen har poser andre ikke...

Jeg tenker at med poden som har fått astma og jeg som har "alvorlig" allergi så må jeg holde det renere enn jeg har gjort til nå... viktig også at ikke støvsugeren spyr ut en masse støv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:10   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Vår kjører "hjem" og lader seg når den er ferdig. Den har heller ikke pose, men beholder som tømmes. Det største irritasjonsmomentet er at mine lange hårstrå sitter godt fast i børstene mange ganger, men mine lange hårstrå er jo generelt sett et irritasjonsmoment...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 16:51   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Henger litt her jeg også. Jeg hater å støvsuge, og med nye, lyse gulv syns støvet bedre enn før.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 17:04   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vår kjører "hjem" og lader seg når den er ferdig. Den har heller ikke pose, men beholder som tømmes. Det største irritasjonsmomentet er at mine lange hårstrå sitter godt fast i børstene mange ganger, men mine lange hårstrå er jo generelt sett et irritasjonsmoment...

Vi har det problemet her og. Mine hår er over alt og støvsugeren bærer preg av det... børstene må renses ofte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 17:17   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

En poseløs støvsuger krever jo tømming-vil ikke det være "vinning opp i spinning"?

Vi har en romba. Gammel og ikke lenger i bruk. Den har børster under. Jeg røyter og det surrer seg avsindige mengder hår rundt de børstene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 17:50   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Vi har. Den er suveren når vi gidder bruke den, men jeg må flytte unna alle løse ledninger, gardiner som henger ned, stoler og andre ting som står på gulvet for at den skal jobbe mest mulig effektivt og da føler jeg det blir en del jobb av det allikevel.
Men jeg syns den er suveren på soverommene, den jobber under sengene og drar med seg kilovis med hybelkaniner i løpet av ett år.
Den kommer seg ikke opp på våre tepper heller, forresten. De er for tykke.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 18:45   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Det er ikke ofte den må tømmes. Den rommer mange, mange hybelkaniner.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 20:16   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Jeg kan finne meg i å flytte på ting bare jeg slipper den begredelige støvsugingen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 10:07   #16
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Min mann fortalte om en kollega og en robotstøvsuger og en hund som fikk dårlig mage da den var alene hjemme.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 10:21   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Jeg har i teorien en roomba. Den ga vi opp å bruke fordi jeg røyter for mye for børstene dens, og den satt seg fast overalt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 10:57   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

har hatt - det betinger store flater, ellers bruker den veldig mye tid og batteri på å reorientere seg hver gang den møter en hindring.

Syns det var flott. Men det er vedlikeholdstøvsuging, den tar ikke ordentlig i kanter osv. Men for å ta unna hår og sand og sånn mellom de gangene man vasker huset "ordentlig" er det praktfullt. De første gangene er så herlig at man bare må krølle seg i sofaen og se på at den jobber.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 17:52   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Min mann fortalte om en kollega og en robotstøvsuger og en hund som fikk dårlig mage da den var alene hjemme.

Kan tenke meg at det var et herlig syn som møtte han da ja...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:52   #20
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kan tenke meg at det var et herlig syn som møtte han da ja...

Ja som om ikke en slik situasjon er ille nok i utgangspunktet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
dårlig husmor, hat, latskap, robotstøvsuger, sjuske


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no