Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Erfaringer med robotstøvsuger

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-14, 21:01   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes støvsuging er fryktelig kjedelig og lurer derfor på om noen kan dele erfaringer med robotstøvsugere? Er det noe man bør tenke på før man evt skaffer seg en?

Kjenner en del som har (iRobot), og erfaringene er relativt gode. Man må ta fram den vanlige støvsugeren en gang i blant, men det blir også mindre som samler seg opp på steder der robotstøvsugeren ikke kommer til pga. støvet som ellers kommer midt på gulvet og "flytter seg" blir tatt.

Det er ellers noe som krever at man har det temmelig ryddig. Den spiser jo ellers småting fra bl.a. barneleker osv, så man må følge med ved tømming.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 21:06   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Takk for alle tips!

Jeg tror jeg fylle kriteriene jeg leser i denne tråden her. Har stor stue, ambisjoner om å holde gulvet ryddig, og jeg er villig til å flytte på ting. Den store dealbreakeren kan bli mitt lange hår....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 21:11   #23
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Takk for alle tips!

Jeg tror jeg fylle kriteriene jeg leser i denne tråden her. Har stor stue, ambisjoner om å holde gulvet ryddig, og jeg er villig til å flytte på ting. Den store dealbreakeren kan bli mitt lange hår....

Sikker?

Fra: http://www.foreldreportalen.no/forum...16#post3940816

"Jeg hører mange er fornøyde med roboten sin.

Vi er så lite fornøyde som man kan få blitt, enda vi har det som høsten 2012 skulle være det beste robotkjøpet.

Kort fortalt, Nils er både komplett arbeidssky og totalt idiot. Det første han gjør når han skal jobbe, er å stikke under sofaen og bli der til strømmen er oppbrukt. Gjett om det er morro å ligge på magen og prøve å fiske fram en diger, tung dings fra lengst inne under sofaen gang etter gang, da

Innimellom prøver jeg å gjete ham, for å faktisk få ham til å støvsuge. Det fungerer heller ikke, han gjør alt han kan for å kjøre seg fast i et bordbein eller en gardin. Selv lekekassen står han og stanger mot til han dør, i stedet for å bare styre unna. SUKK! Og for å gjøre det her ekstra festlig, så bråker Nils ganske nøyaktig like mye som et jetfly ved take off, så det er forferdelig å være hjemme når han skal jobbe.

Jeg har brukt så innmari mye krefter på å få den idioten der til å gjøre støvsugejobben for oss, men til slutt innsett at det er raskere, og bedre for blodtrykket, å støvsuge selv. Og selv om han mot formodning hadde støvsugd ordentlig, så hadde det fortsatt vært behov for en vanlig støvsuger, for han tar ikke ordentlig inntil vegger og hindringer.

Pr i dag er Nils en morsom leke for Lillebror. Til pass for ham, det! "

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 21:12   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Sikker?

Fra: http://www.foreldreportalen.no/forum...16#post3940816

"Jeg hører mange er fornøyde med roboten sin.

Vi er så lite fornøyde som man kan få blitt, enda vi har det som høsten 2012 skulle være det beste robotkjøpet.

Kort fortalt, Nils er både komplett arbeidssky og totalt idiot. Det første han gjør når han skal jobbe, er å stikke under sofaen og bli der til strømmen er oppbrukt. Gjett om det er morro å ligge på magen og prøve å fiske fram en diger, tung dings fra lengst inne under sofaen gang etter gang, da

Innimellom prøver jeg å gjete ham, for å faktisk få ham til å støvsuge. Det fungerer heller ikke, han gjør alt han kan for å kjøre seg fast i et bordbein eller en gardin. Selv lekekassen står han og stanger mot til han dør, i stedet for å bare styre unna. SUKK! Og for å gjøre det her ekstra festlig, så bråker Nils ganske nøyaktig like mye som et jetfly ved take off, så det er forferdelig å være hjemme når han skal jobbe.

Jeg har brukt så innmari mye krefter på å få den idioten der til å gjøre støvsugejobben for oss, men til slutt innsett at det er raskere, og bedre for blodtrykket, å støvsuge selv. Og selv om han mot formodning hadde støvsugd ordentlig, så hadde det fortsatt vært behov for en vanlig støvsuger, for han tar ikke ordentlig inntil vegger og hindringer.

Pr i dag er Nils en morsom leke for Lillebror. Til pass for ham, det! "



Om Nils ikke klarer oppføre seg, så burde man jo sende en klage. Høres ut som om Nils kan trenge litt hjelp.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 21:13   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Høres ut som et dressurkurs er rette veien å gå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 13:50   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Da er min nye bestevenn bestilt! Endte på en Neato XV Signature Pro. Regner med å dra over med vanlig støvsuger før jeg setter den i gang første gang, så det grovste er borte. Så får den kjøre såpass ofte at det ikke blir enorme kaniner å fange. Håper den lever opp til forventningene!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 14:50   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Hvor bestilte du fra? Hva koster den? Takler den hår?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 14:54   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Jeg kjøpte fra Komplett, den kommer på 3500 kr. Jeg satser på at den takler hår, for den har kommet veldig godt ut i tester. Det er en som koster 6-7000 kr (iRobot roomba 880) som er laget med spesialbørster som er bra i hårete hjem, men da snakker vi en prisklasse jeg ikke er interessert i å bevege meg i. Forsøker meg derfor med denne.



https://www.komplett.no/neato-xv-signature-pro/793798

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 14:57   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Skjønner nå at det neste jeg må tenke ut er et navn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 15:53   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Doris!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 16:00   #31
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg kjøpte fra Komplett, den kommer på 3500 kr. Jeg satser på at den takler hår, for den har kommet veldig godt ut i tester. Det er en som koster 6-7000 kr (iRobot roomba 880) som er laget med spesialbørster som er bra i hårete hjem, men da snakker vi en prisklasse jeg ikke er interessert i å bevege meg i. Forsøker meg derfor med denne.



https://www.komplett.no/neato-xv-signature-pro/793798

Ja, nei, den der ligner visst på Nils Men den er sikkert god på hår. Langhårete tepper er ihvertfall ikke noe problem. Det er ikke der problemet vårt har ligget.. Men jeg tror nok du har kjøpt en nyere variant De har nok blitt bedre på å vite hvor de er, og hva de skal gjøre enn det gode, gamle Nils er.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 16:01   #32
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Det som har skjedd med våre 2 robotstøvsugere var; nr.1 gikk i filler rett før garantien utløp og vi fikk ny. Den nye - altså nr.2 gikk i filler rett etter at garantien utløp og det kostet det samme å reparere som å kjøpe ny... Så nå er det back to basic for en stund. Ellers bare godord å si om de.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 21:28   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Ja, nei, den der ligner visst på Nils Men den er sikkert god på hår. Langhårete tepper er ihvertfall ikke noe problem. Det er ikke der problemet vårt har ligget.. Men jeg tror nok du har kjøpt en nyere variant De har nok blitt bedre på å vite hvor de er, og hva de skal gjøre enn det gode, gamle Nils er.

Den har fått best i test da, så regner med at det er ok. Kan nok hende at din Nils lider av softwaresykdom, så jeg tror du burde ta han til doktoren.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 21:38   #34
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Vi har hatt Samsung Naviboot (?) i nokre år, og den er babyen i huset. Ikkje alltid eg svingar han i gang, for han bråkar litt, og ja, ein må rydde golvet først. Men det er herlig å høyre den fornøgde murringa frå underetasjen medan eg kan konsentrere meg om andre ting...

Den er ikkje like grundig som vanlig støvsugar, men reint nok til at det duger for meg

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 22:11   #35
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Vi har 2 iRobot Roomba (støvsugerrobot) og 1 iRobot Scooba (gulvvaskerobot). Vi skiftet nylig ut den eldste, 7 år gamle Roombaen med en nyere modell, siden den uansett trengte ny batteripakke. Samtlige roboter brukes minst et par ganger i uka. Ja, roboten tar ikke den siste kvadratcm i enkelte hjørner, men langs veggene ellers er den flink - og den er veldig mye bedre til å få opp dritt fra tepper. Det bør imidlertid nevnes at vi er over gjennomsnittet nerdete gadgetfreaks her i huset, så her kjøpes kun møbler som er Roomba-vennlige - dvs. ingen lave møbler der den ikke kommer under. Vi har mange tepper, men ingen av dem er veldig langhårede. Null problem å komme seg opp på dem. Børstesystemet har blitt bedre med årene. Samme med støvoppsamleren. Vi må fortsatt rense ut hår et par ganger i måneden, men det går fort når en er vant til det.

Det bør nevnes at vår første Roomba også var litt "Nils". Den fikk vi imidlertid byttet på garantien. (Anbefaler av den grunn å kjøpe støvsugerrobot i Norge - norsk garanti er fiiiint).

Ingen problemer med å forsere vanlige dørterskler - men "fyrtårnene" som deler inn i rengjøringssoner bør gjerne stå på tersklene - sånn at den ikke prøver å rengjøre dem på tvers.

Litt tweak trengs for optimalt resultat, men jeg går aldri tilbake til manuell støvsuging/vasking.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 22:26   #36
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Vi har 2 iRobot Roomba (støvsugerrobot) og 1 iRobot Scooba (gulvvaskerobot). Vi skiftet nylig ut den eldste, 7 år gamle Roombaen med en nyere modell, siden den uansett trengte ny batteripakke. Samtlige roboter brukes minst et par ganger i uka. Ja, roboten tar ikke den siste kvadratcm i enkelte hjørner, men langs veggene ellers er den flink - og den er veldig mye bedre til å få opp dritt fra tepper. Det bør imidlertid nevnes at vi er over gjennomsnittet nerdete gadgetfreaks her i huset, så her kjøpes kun møbler som er Roomba-vennlige - dvs. ingen lave møbler der den ikke kommer under. Vi har mange tepper, men ingen av dem er veldig langhårede. Null problem å komme seg opp på dem. Børstesystemet har blitt bedre med årene. Samme med støvoppsamleren. Vi må fortsatt rense ut hår et par ganger i måneden, men det går fort når en er vant til det.

Det bør nevnes at vår første Roomba også var litt "Nils". Den fikk vi imidlertid byttet på garantien. (Anbefaler av den grunn å kjøpe støvsugerrobot i Norge - norsk garanti er fiiiint).

Ingen problemer med å forsere vanlige dørterskler - men "fyrtårnene" som deler inn i rengjøringssoner bør gjerne stå på tersklene - sånn at den ikke prøver å rengjøre dem på tvers.

Litt tweak trengs for optimalt resultat, men jeg går aldri tilbake til manuell støvsuging/vasking.


Ja det lurer jeg også på. Vaskeroboten, er du fornøyd med den?? Så en demo på nett, og da så det ut som om man måtte dra utover vann og såpe selv, så sugervaskeroboten opp, mersom?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 22:31   #37
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Har hatt det en gang.
Men jeg ble sinna på den.

Også har jeg sånne hårete firbente greier som blir ALTFOR mye jobb for en stakkars liten.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 23:31   #38
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Godt fornøyd med vaskeroboten. Børstene gjør at fugene på badet skrubbes og holder seg finere. Vaskeren har en litt større dødsone inntil vegg/hjørner enn støvsugeren, men skrubbefunksjonen gjør den absolutt verd det. Fyller bare på lunkent vann på tanken dens og trykker på start. Trenger ikke spre noe som helst utover. Som regel bruker jeg bare vann. Kanskje hver 10. vask bruker jeg spesialsåpe for Scooba'n for å hindre bakterievekst i maskineriet / vaske et gulv ekstra grundig.

Den etterlater seg litt fukt, så en bør ikke bruke det for ofte på laminatgulv (men vi gjør det av og til uten at det har vært noe problem).

Siden det er en tank for rent vann og en for skittent, blir ikke skittent vann dratt utover gulvet igjen - sånn en gjerne får med en vaskebøtte. Det har jeg sansen for.

Vaskeroboten går ikke over dørterskler. Dermed vasker man bare ett rom av gangen med denne. Den er også mer var for høydeforskjeller og setter seg lettere fast. Det fikses imidlertid enkelt ved å sette opp såkalte "fyrtårn" der Scooba ikke skal/bør gå.

Vi kjører gjerne roomba'n først om det er på badet den skal gå - siden scooba sin børste er mer klønete å få hår-fri.

Og vi har generelt fått løse ledninger opp fra gulvet - ledninger blir fort vanskelig for begge to.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 22:48   #39
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Det som har skjedd med våre 2 robotstøvsugere var; nr.1 gikk i filler rett før garantien utløp og vi fikk ny. Den nye - altså nr.2 gikk i filler rett etter at garantien utløp og det kostet det samme å reparere som å kjøpe ny... Så nå er det back to basic for en stund. Ellers bare godord å si om de.

5 års reklamasjonsrett på slike produkter. Hva produsenten har av garanti er egentlig ikke relevant så lenge garantien ikke gir bedre vilkår enn bestemmelsene i Lov om forbrukerkjøp.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 07:36   #40
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Skjønner nå at det neste jeg må tenke ut er et navn.

Han ser ut som en Dirt Rider.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
dårlig husmor, hat, latskap, robotstøvsuger, sjuske


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no