Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-17, 22:50   #121
Sanne84
Fullverdig medlem
 
Sanne84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2017
Hvor: Vestfold
Innlegg: 38
Sanne84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da må dere jo prøve å samkjøre det? Niesen til mannen min og vår eldste konfirmerer seg begge i år, vi samkjørte datoer. Nå ble det slik at vår sønn ikke valgte kirken, så da ble det på hver sin side av sommerferien. Hadde det blitt kirken på begge hadde vi planen klar om å velge ulike dager/helger. Dette har vi snakket om lenge.

Snakket med fostermoren og han får enten 26 mai eller samme dato. Vet ikke hvor lett det er siden han bor i foster familie. Min sønn og min bror
har ikke sett hverandre siden 2015 i konfirmasjon hos min søstra mi, som bor i en annen foster familie. Men finner vel ut av noe om det kræsjer Ikke sett han siden det selv. Blir fort sånn når det er fosterfamilie i bilde. Også bor vi ca 1 t unna hverandre med bil. Men må jo nesten bare få til noe.

Sanne84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 23:23   #122
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det er nok bare en grov oversikt, men fordi jeg ikke får gjort noe med min egen mat kunne tenke meg majones til de rekene, og til roastbeefen sur agurk og sprøstekt løk (pose. Vet ikke hvordan det slår ut på gluten??). Vi hadde nylig selskap hvor vi hadde isbar - med ulike is fra 2-litersbokser med masse sauser og stæsj, hvor man kunne forsyne seg selv i små pappbeger med små plastikkskjeer til. Veldig pop både blant barn og voksne, og avlastet også tallerkner/ bestikk.

Smart!
Og tilbehør, jo det må vi jo ha!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 23:26   #123
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Sanne84, her.

Snakket med fostermoren og han får enten 26 mai eller samme dato. Vet ikke hvor lett det er siden han bor i foster familie. Min sønn og min bror
har ikke sett hverandre siden 2015 i konfirmasjon hos min søstra mi, som bor i en annen foster familie. Men finner vel ut av noe om det kræsjer Ikke sett han siden det selv. Blir fort sånn når det er fosterfamilie i bilde. Også bor vi ca 1 t unna hverandre med bil. Men må jo nesten bare få til noe.

Ja da blir det jo straks mer komplisert. Får håpe det ikke kræsjer da!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 13:46   #124
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Sanne84, her.

Snakket med fostermoren og han får enten 26 mai eller samme dato. Vet ikke hvor lett det er siden han bor i foster familie. Min sønn og min bror
har ikke sett hverandre siden 2015 i konfirmasjon hos min søstra mi, som bor i en annen foster familie. Men finner vel ut av noe om det kræsjer Ikke sett han siden det selv. Blir fort sånn når det er fosterfamilie i bilde. Også bor vi ca 1 t unna hverandre med bil. Men må jo nesten bare få til noe.

Hadde vært hyggelig om man kunne få ulike dager og vært hos hverandre, da. Ekstra viktig når det er slik? Viktig i hvert fall at det er sagt at man gjerne vil dele dagen med konfirmanten, så de vet det. Om det ikke går å få det til, betyr det mye.

Ellers går det an å be hverandre på konfirmasjonskaffe utenom selve selskapet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 15:52   #125
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Har endelig fått meldt på knotten til Humanistisk konfirmasjon den 12.mai. Fikk tak i lokale for et par uker siden, så full kontroll. (not)

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 19:43   #126
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vi har fått dagen vi ønsket, 12.mai, lørdag i en langhelg med mye fri. Veldig greit siden all familie kommer langveisfra.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 22:06   #127
Sanne84
Fullverdig medlem
 
Sanne84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2017
Hvor: Vestfold
Innlegg: 38
Sanne84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hadde vært hyggelig om man kunne få ulike dager og vært hos hverandre, da. Ekstra viktig når det er slik? Viktig i hvert fall at det er sagt at man gjerne vil dele dagen med konfirmanten, så de vet det. Om det ikke går å få det til, betyr det mye.

Ellers går det an å be hverandre på konfirmasjonskaffe utenom selve selskapet.

Skal i konfirmasjonen til broren min, om det ikke kræsjer. Så får krysse fingrene

Sanne84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 22:44   #128
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vi har også dato 12. mai, og er i gang med bunadsbestilling.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 09:08   #129
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vi skal ha humanetisk konfirmasjon 5. Mai, i Sandnes. En ting er at konfirmasjon er dyrt, men 5000 for opplegg og seremoni syns jeg var grelt! Jaja, det er vel bare å punge ut når kirken ikke er et alternativ.

Vi skal leie lokale på mannens arbeidsplass (kantine), og skal lage maten selv. Vi får råvarer til innkjøpspris, så sparer en del der. Ellers har konfirmaten bestemt at hun vil ha mexicansk buffet, og at fargen skal være turkis/teal. Har ikke fått begynt å bestille pynt og greier enda, men planen er å bruke ebay/wish til ballonger, servietter osv.

Jentungen skal få min bunad, og vi tenker å få den sydd inn til henne over nyttår.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 09:17   #130
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Her blir det kirkelig konfirmasjon 1.pinsedag. Lokalet er booket, men ut over det er ikke noe bestemt. Mat, pynt og kaker syns jeg er alt for tidlig å tenke på. Denne helgen starter undervisningen opp med leir fredag til søndag.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 13:48   #131
Sanne84
Fullverdig medlem
 
Sanne84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2017
Hvor: Vestfold
Innlegg: 38
Sanne84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vi skal på presentasjon av konfirmanter på søndag. Guttungen har ikke særlig lyst, for han vil sove lenge. Men slipper nok ikke unna.
Han er tidlig oppe å går vg på lørdager.

Flere som har slikt med presentasjon i gudstjeneste ?

Sanne84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 15:16   #132
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Sanne84, her.

Vi skal på presentasjon av konfirmanter på søndag. Guttungen har ikke særlig lyst, for han vil sove lenge. Men slipper nok ikke unna.
Han er tidlig oppe å går vg på lørdager.

Flere som har slikt med presentasjon i gudstjeneste ?

Ja, det tror jeg er vanlig i mange menigheter.

Ikke lyst, fordi han vil sove lenge? Særlig! Jeg har gitt klar beskjed om at hun kan glemme(!) at jeg maser for at hun skal stille på et opplegg hun selv har valgt. Da blir det ingen konfirmasjon.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 15:21   #133
Sanne84
Fullverdig medlem
 
Sanne84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2017
Hvor: Vestfold
Innlegg: 38
Sanne84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, det tror jeg er vanlig i mange menigheter.

Ikke lyst, fordi han vil sove lenge? Særlig! Jeg har gitt klar beskjed om at hun kan glemme(!) at jeg maser for at hun skal stille på et opplegg hun selv har valgt. Da blir det ingen konfirmasjon.

Nettopp. Slipper ikke unna.

Sanne84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 15:22   #134
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Jeg trodde at alle menigheter hadde presentasjonsgudstjeneste? Alle jeg kjenner til i hvert fall.

Og konfirmantene må jo gå på et visst antall gudstjenester, så det er vel bare å venne seg til å stå opp på søndagene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 17:45   #135
Sanne84
Fullverdig medlem
 
Sanne84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2017
Hvor: Vestfold
Innlegg: 38
Sanne84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg trodde at alle menigheter hadde presentasjonsgudstjeneste? Alle jeg kjenner til i hvert fall.

Og konfirmantene må jo gå på et visst antall gudstjenester, så det er vel bare å venne seg til å stå opp på søndagene.

Stemmer det. Var ikke presentasjonsgudstjeneste som jeg kan huske når jeg var ung. Men husker vi måtte på så så mange gudstjenester.

Sanne84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 18:07   #136
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Min konfirmant må delta på åtte gudstenester der presentasjonen og konfirmasjonsdagen er obligatoriske. Ellers er det to andre gudstenester som er fastsatt og obligatoriske, da har konfirmantene oppgaver. Og så er det fire valgfrie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 23:40   #137
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Presentasjon på søndag for oss også. Konfundervisningen startet sist fredag, og videre annenhver fredag. De deltar på ungdomsgudstjeneste etter konfundervisninga. Så bare to søndager her - presentasjon og konfgudstjeneste. De skal på tre turer sammen, den første i september. Poden er optimistisk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 00:43   #138
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Det skal bli spennende å teste ut humanistisk konfirmasjon og opplegget rundt. Min eldste valgte kirkelig konfirmasjon, så det vet jeg hva går ut på. Heldigvis for meg så slipper jeg nå å være med på slike ting som presentajonsgudsteneste og infomøter i kirken (jeg er ikke medlem av statskirken og får lettere utslett av å være der, dessverre).

Opplegget til human-etisk forbund starter ikke før 1.februar, så her er det lite som skjer framover. Det kostet forresten 2200, men lurer på om det var 3500 for ikke-medlemmer. Jeg er medlem siden jeg giftet meg humanistisk i fjor. Er personlig ikke spesielt opptatt å være medlem i noe som helst tro-livssynsamfunn (er selv ikke konfirmert).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 00:50   #139
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det skal bli spennende å teste ut humanistisk konfirmasjon og opplegget rundt. Min eldste valgte kirkelig konfirmasjon, så det vet jeg hva går ut på. Heldigvis for meg så slipper jeg nå å være med på slike ting som presentajonsgudsteneste og infomøter i kirken (jeg er ikke medlem av statskirken og får lettere utslett av å være der, dessverre).

Opplegget til human-etisk forbund starter ikke før 1.februar, så her er det lite som skjer framover. Det kostet forresten 2200, men lurer på om det var 3500 for ikke-medlemmer. Jeg er medlem siden jeg giftet meg humanistisk i fjor. Er personlig ikke spesielt opptatt å være medlem i noe som helst tro-livssynsamfunn (er selv ikke konfirmert).

Vi, inkludert konfirmanten var veldig positivt overrasket over innholdet og alt. Vi har ikke hatt noe forhold til HEF, og kommer ikke til å ha det heller, men opplegget var bra. Vi betalte 3500 kr eller hva det var, ingen av oss ville melde oss ut av statskirken selv om ungen valgte HEF.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 08:51   #140
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi, inkludert konfirmanten var veldig positivt overrasket over innholdet og alt. Vi har ikke hatt noe forhold til HEF, og kommer ikke til å ha det heller, men opplegget var bra. Vi betalte 3500 kr eller hva det var, ingen av oss ville melde oss ut av statskirken selv om ungen valgte HEF.

Har hørt mye bra om det og syns de har relevante tema på samlingene så har trua.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no