Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Store barn/ungdomsrom - møbler

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-18, 11:27   #21
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo GENIALT, hvorfor har jeg ikke tenkt på det??

Eldste har 80/160-seng som jeg syns blir veldig stor og i veien når den slår fullt oppslått, men han syns den blir liten som 80-seng. Det er greit å ha mulighet til å ha den fullt utslått også, til gjester. Supersmart å ha 120-madrass, og så andre madrasser på loftet! Det har ikke slått meg at det går an å ha den midtimellom!

Jeg også ble rett og slett heftig begeistret for dette...ikeabesøk i ettermiddag. Når blir 11-åringen glad!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 11:54   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Eldstemann har hatt 120 cm rammemadrass i noen år. I tillegg har han en liten sovesofa fra Ikea som brukes av overnattingsgjester.

Hemnes sminkebordet fra Ikea er mer dekorativt enn det er anvendelig, synes jeg. Det er for dypt, så man sitter langt unna speilet. Jeg ville valgt noe smalt, kjøpt godt speil, og heller hatt hyller på veggen til oppbevaring. Sånne bildelister er veldig greie til det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 12:24   #23
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Men har IKEA 120 cm madrasser nå? Jeg kan ikke finne det på nettsiden hvertfall.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 12:34   #24
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Jysk har veldig bra utvalg i rammemadrasser og senger. Rimelig også.

Tenåringen her har et vanlig "flatt" badespeil på veggen, med bildelist under. Jeg har også skrudd opp et uttrekkbart og vendbart lite speil, sånn med forstørrelse på ene siden. Ikke så mye i bruk, men jeg hadde det til overs så da ble det hengt opp der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 12:37   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Vi har brukt madrasser fra jysk i IKEA-sengene.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 16:18   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Så mange bra tips.
Denne sengen som dere snakker om som kan ha ulike madrassbredder, er det en slags skuv-seng? Link?

Vi tenkte 120 seng men ser at mange av dere har 150 seng. Spurte sønnen om behovet for han vil jo/nok ikke ha kompiser liggende oppi der... da har vi madrass på gulvet.

Han vil visst ha et bord. Men får se an hva vi trenger. Det viktigste er nok bred seng.

Han er en enkel fyr så han har ikke så mange ønsker utenom en seng uten kanter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 16:22   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Så mange bra tips.
Denne sengen som dere snakker om som kan ha ulike madrassbredder, er det en slags skuv-seng? Link?

Min gutt har denne.

80 bredde når den er sammenskjøvet, 160 når den er trukket ut. Til vanlig har han enkel bredde, og to madrasser oppå hverandre, som legges ved siden av hverandre når han har overnattingsgjest og trekker senga ut. Men den er helt flat i bunnen, så den kan derfor fungere med en mellombredde, hvis man ikke trekker senga helt ut.

Her er tråden med bilder fra da vi pusset opp og innredde rommet hans.

I kjellerstua har vi denne, det er samme system. Her har du flere, fra Ikea.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-08-18 kl 16:29.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 17:02   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Bohus har rimelige madrasser på 120 cm.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 17:41   #29
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Vi har brimnes fra IKEA, hemnes er også til å dra ut.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 22:21   #30
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store barn/Ungdomsrom - møbler

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Min eldste har 160-seng, og jeg tror alle andre møbler på rommet hennes er overflødige. Alt er oppi senga alltid. Venner på besøk, lekser ( ), TV-titting, dataspill osv.

Så ja, det funker. Min har sengeteppe, men bruker det aldri så det kunne vi fint droppa.


Her også....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no