Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 09:42   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg har inntrykk av at vi sjuskete husmødre har én ting vi legger litt ære i å ha orden på.
"Jeg er en dårlig husmor, men vi har hvertfall alltid rene håndklær" Skjønner?

Jeg har kjøkkenvasken, alltid skinnende ren, midt i et kaotisk kjøkken. Og hvis stuebordet er ryddig, føler jeg at stua er skikkelig ryddig, selv om det flyter av leker og klær over alt ellers..

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:45   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Da jeg var nygift fikk jeg et fat av svigermor hvor det står: "Her er det rent nok til å beholde helsen, men rot nok til å beholde lykken".

Hovedsaken er jo at du trives selv.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:46   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Da jeg var nygift fikk jeg et fat av svigermor hvor det står: "Her er det rent nok til å beholde helsen, men rot nok til å beholde lykken".

:skikkelig lykkelig:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:48   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

gsåskikkeliglykkelig:

Jeg kommer ikke på en eneste ting som alltid er rent eller ryddig, jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:49   #5
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kommer ikke på en eneste ting som alltid er rent eller ryddig, jeg.

I love you!

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:49   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:50   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg pleier å passe på å skylde på mannen min for minst en av de tingene jeg syns jeg burde gjort selv - teller det?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:52   #8
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg tror ikke det er noe hos oss heller som alltid er ryddig, rent eller annet.
:klørmegihodetogtenker:
Nei.

Jo!
Jeg har aldri så mye skittentøy at det ikke det får plass i skittentøykurven. Kvalifiserer det??

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:53   #9
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Hos oss er det klærne som er reine, ellers er det ganske tilfeldig gitt

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:54   #10
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg tror ikke det er noe hos oss heller som alltid er ryddig, rent eller annet.
:klørmegihodetogtenker:
Nei.

Jo!
Jeg har aldri så mye skittentøy at det ikke det får plass i skittentøykurven. Kvalifiserer det??

Wow! Det var en flott leveregel, klarer jeg den i tillegg til min fantastiske vask, åker jeg vel på huet ut av sjuskeforbundet.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:54   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jo!
Jeg har aldri så mye skittentøy at det ikke det får plass i skittentøykurven. Kvalifiserer det??

Javisst.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:57   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Det eneste jeg føler at jeg har kontroll på og som jeg alltid er ajour (?) med er klesvasken. Full kontroll, og aldri mer enn ei maskin liggende på vent.
Ellers har jeg ikke kontrolln på så mye egentlig...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 09:58   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Kjøkkenbenk inkl. kjøkkenvask, spisebord, stuebord og yttergangen. Hvis disse blir infisert så er løpet kjørt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:02   #14
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

gsåskikkeliglykkelig:

Jeg kommer ikke på en eneste ting som alltid er rent eller ryddig, jeg.

Ikke jeg heller.

Dvs, jo, jeg forsøker holde gangen ryddig, sånn at det ser noenlunde presentabelt ut på overflaten dersom noen ringer på.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:02   #15
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Kjøkken og bad er det jeg bestreber å alltid ha ryddig og rent. Resten av huset kan være så ryddig det bare vil, men er kjøkken eller bad skittent føler jeg at hele huset ser skittent og rotete ut.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:30   #16
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg tror at vi vaskeekte sjusker ikke nødvendigvis har en eneste ting vi alltid har orden på.

Det eneste jeg kan trekke fram for egen del er at jeg MÅ ha kontroll på nøkler og lommebok. Dvs vite hvor jeg har det - som igjen innebærer fast plass. Eller, må kanskje moderere meg, det er vel strengt tatt bare nøklene som har fast plass. Lommeboka har jeg gjenfunnet i diverse skap, i fryseboksen, i bilen, i jakkelomma, i veska, i ryggsekken, i handleposen fra i går (som er stappet ned i pose-skuffen, da fortrinnsvis også inneholdende en pakke sukkerfri tyggegummi), på TV-en, i bokhylla....

Men altså: har jeg kontroll på nøklene så har jeg ro i sjelen!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:30   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kjøkkenbenk inkl. kjøkkenvask, spisebord, stuebord og yttergangen. Hvis disse blir infisert så er løpet kjørt.

Dette synes jeg i grunnen var ganske mye..

Jeg prøver å ha badet sånn passe rent til alle tider. Dessuten har jeg ganske bra oversikt over klesvasken

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:33   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Ja! Nøklene har fast plass!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:34   #19
Christina
Pauset
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 204
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Da jeg var nygift fikk jeg et fat av svigermor hvor det står: "Her er det rent nok til å beholde helsen, men rot nok til å beholde lykken".

Hovedsaken er jo at du trives selv.

Den var fin

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:35   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg må alltid ha god mat? :hedonistisk sjefssjuske: (Vi har rene klær også, da. I hvert fall oss.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no