Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-08, 20:09   #21
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Barbalala, her.

Blomkarse er jo kjempefint da.

Fine er de, men blomstrer de ikke ganske sent på sommeren? Innbiller meg at det er en typisk juli/august-plante

Om du ikke er altfor påpasselig med vannekanna, så husk i alle fall å ha rikelig med jord i kassene. Jo mindre jord, jo fortere tørker plantene ut. Jo større potte, jo lettere å få plantene til å overleve! Jeg har to store krukker som jeg alltid har hvite margeritter i - de pleier å bli som små busker i løpet av sommeren

Spanske margeritter krever masse gjødsel synes jeg - først da får jeg de til å blomstre skikkelig

Sommerplanter er artig!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:11   #22
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hengelobelia er mitt tips. De vokser seg fyldige og vakre, du kan velge mellom blå eller hvit, og du trenger bare huske å vanne de hver andre/tredje dag.

Jeg blir mer og mer begeistret for hvite blomster - hvit hengelobelia og hvit bacopa er kjempefint! Lobeliaen er nok mer lettstelt - for at bacopaen skal bli fin så man passe på å plukke vekk visne blomster

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:17   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Joika; Solsikker kan ikke slå feil, men egner seg bedre i en stor potte da de har en tendens til å bli veldig høye (med mindre du sjekker frø-utvalget, det finnes noen som ikke blir gigantiske). Sukkererter går heller ikke feil, men blir også litt størrelse på.
Jeg har akkurat plantet frø til hengelobelia, lurer litt på hvordan det går; det kan hende det beste er å kjøpe en ferdig plante ( ), men da må du huske å sjekke den for snegler. Det var mye sneglebabyer i en av plantene vi kjøpte på Plantasjen i dag.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:19   #24
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Lobelia :fra ein som også har ugrønne fingre:

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:46   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Jeg har et annet tips for oss plantedödare: selvvanningskasser. De er dessverre ikke så pene, men på den annen side, det er ikke halvvisne blomster heller. Nå overlever faktisk det aller meste.

I fjor kjøpte jeg noen hengelobeliaer som var podet slik at de var en blanding av lilla og hvitt. Det var veldig fint, og de holdt seg utmerket (og hang over kassen slik at de ble litt skjult).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:46   #26
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har akkurat plantet frø til hengelobelia, lurer litt på hvordan det går; det kan hende det beste er å kjøpe en ferdig plante ( ), men da må du huske å sjekke den for snegler. Det var mye sneglebabyer i en av plantene vi kjøpte på Plantasjen i dag.

Jeg sådde lobeilafrø for noen uker siden og de kom virkelig opp i all sin grønne prakt. Men så satte jeg de ut i et avdanket marsvinbur med plasttak for ca 14 dager siden, og de tok kvelden. Konklusjon; Ikke sett de ut før det er ordentlig varmt på dagen og totalt frostfritt om natten.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:23   #27
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Jeg har ingen grønne fingrer, men får bestandig masse skryt for blomsterkassene mine. Velger samme type blomst til alle, evnt. blande forskjellige farger av samme blomst. Jeg bruker rosa Villa Paris som henger. Det som er cluet for at jeg skal få dem til er å ha selvvanningskasser. Da bare fyller jeg på en 10 literskanne med vann annenhver uke, og har gjøsling i annenhver kanne jeg fyller på. De kassene blir helt enorme etterhvert og veldig fine. Det hender moren min plukker vekk litt visne blomster 1-2 ganger i løpet av sommeren, men eller så gjør jeg ingenting.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:25   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Ah.. trikset er å invitere mamma.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:25   #29
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Jeg har slettes ikke grønne fingre, og vanner blomsterkassene når jeg kommer på dem! Har hatt hengelobelia sammen med Nemesia- vellykket hvert år!! Nemesia er en flott plante- bli mer som en stor ball med blomster i alle farger. Blomstrer hele sommeren også! Og jeg bor mer enn 600 m.o.h.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:28   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ah.. trikset er å invitere mamma.

Jeg bare gir henne oppgaven i å passe blomstene når vi er på ferie. Da blir de plukket og stelt litt på den ene gangen de trengs å vannes.

Selvvanningskasser synes ikke jeg ser noe styggere ut enn andre kasser? De er jo helt like, bare litt større og det stikker opp et rør i ene hjørnet, men det rører blir jo skjult av blomster bare de får vokst litt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:58   #31
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Spanske margeritter: fysj og fy! Nå har jeg lært: ser så flotte ut i butikken, men i løpet av sommeren ser de mer og mer ut som ugress.

Blomkarse: veldig flott, men veldig tiltrekkende for larver og lus. Vi hadde en søt liten grønn larve boende på vår en sommer, helt til vi endelig fant den, og da var det ingen bønn for lille larven aldri-mett, nei.

Stemorsblomst: superenkelt, ja, og bare å knipe av blomstene etterhvert som de avblomstrer, så kommer det nye blomster.

Begonia (eller er det pelargonia?) er veldig lettstelte og ser fine ut hele sommeren!

Det var min begrensede kunnskap på balkongplante-fronten. Skal følge ivrig med her!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 22:00   #32
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Valmuer av alle slag! De er utrolig fine og den største fordelen er at de som regel kommer igjen til neste år.
Blomkarse har jeg alltid, kjempe fint å bruke i salaten eller ostefatet en deilig sommerkveld. Ellers er lavendel er nydelig plante som greier seg bra på egenhånd. Lukten av den er også kjempe god!

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 22:00   #33
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Blomsterkasse, du liksom.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 22:34   #34
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

lomkarse: veldig flott, men veldig tiltrekkende for larver og lus. Vi hadde en søt liten grønn larve boende på vår en sommer, helt til vi endelig fant den, og da var det ingen bønn for lille larven aldri-mett, nei.

Enig. Om det regner mye så kommer sorte ekle lus. Men planten er veldig fin.

Begonia (eller er det pelargonia?) er veldig lettstelte og ser fine ut hele sommeren!

Hengepelargonia er utrolig lettstelt. VAnn og litt gjødsel så vokser de fint helt til frosten kommer. Ikke trenger du knipe heller for stilkene faller av når de er visne.

Jeg bytter litt på med hengepelargonia og hengepetunia. De siste er kjempefine men krever mye kniping og hjemmeferie om de skal bli fine...

Min erfaring med lobelia er at de trenger full sol og da tørker de kjempefort.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 22:45   #35
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Oi. Får revurdere blomkarsen da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:03   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Blomkarse: veldig flott, men veldig tiltrekkende for larver og lus. Vi hadde en søt liten grønn larve boende på vår en sommer, helt til vi endelig fant den, og da var det ingen bønn for lille larven aldri-mett, nei.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Oi. Får revurdere blomkarsen da.

Lus og larver kan man få på hva som helst. Vi har aldri hatt noe som helst, verken på blomkarse eller annet. Selv ikke når vi har hatt blomkarse i hagen, og ikke på veranda.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:27   #37
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Ok. Blomkarse da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:29   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Konklusjon; Ikke sett de ut før det er ordentlig varmt på dagen og totalt frostfritt om natten.

Jeg har sådd dem og hengt dem opp i vinterhagen. De har med å vokse opp.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Selvvanningskasser synes ikke jeg ser noe styggere ut enn andre kasser? De er jo helt like, bare litt større og det stikker opp et rør i ene hjørnet, men det rører blir jo skjult av blomster bare de får vokst litt.

Jeg har to selvvanningskasser, og de har ikke noe rør nei. Det er bare en rist nedi bunnen, som man fyller opp med vann når man planter, og så fyller man på jord oppå den. Så det går ikke an å bare fylle på, man må vanne "vanlig" og så trekker det ned under.
Heller man på en ti-liters kanne der annenhver uke, får man bare blautaskit.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:45   #39
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Pappa og co har sånne selvvanningskasser med tut og ti literskapasitet.
Sikkert flere forskjellige da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:46   #40
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Hvis man skal på ferie og ikke har slike selvvanningskasser kan man stikke en flaske fyllt med vann oppned i kassa. Funker som rakkern.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no