Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-08, 23:51   #41
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Det med flaska visste jeg faktisk.
Jeg har ikke bare brukt det på ferie, men faktisk en hel del ellers også.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:51   #42
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hvis man skal på ferie og ikke har slike selvvanningskasser kan man stikke en flaske fyllt med vann oppned i kassa. Funker som rakkern.

Men for oss som ikke har grønne fingre, og heller ikke klarer å huske og vanne, så er det ikke akkurat så pent med flasker på hodet oppi kassa hele sommeren.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:51   #43
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Elisabet:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:56   #44
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men for oss som ikke har grønne fingre, og heller ikke klarer å huske og vanne, så er det ikke akkurat så pent med flasker på hodet oppi kassa hele sommeren.

Nei, det er jo helt klart finere med visne blomster :ironisk:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 08:13   #45
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hengelobelia er mitt tips. De vokser seg fyldige og vakre, du kan velge mellom blå eller hvit, og du trenger bare huske å vanne de hver andre/tredje dag.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 08:17   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Da finnes det ulike typer, Ru. Mine har rist og rør og en sånn måler og whatnot. Det er ikke det som er styggest, synes jeg, men selve plastkassene. :grøss: Jeg har nemlig også noen kule i sink - men der dør alt, så sånn er det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 21:16   #47
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Drar opp igjen denne, jeg, da jeg er på jakt etter fine blomster til å ha i verandakasser. Tar gjerne i mot flere tips enn det som alt finnes i tråden om noen skulle ha noe nytt å komme med

Og så lurer jeg på en ting vedrørende verandakasse: Hvordan fyller man dem? Med lecakuler i bunnen og så vanlig blomsterjord? Og hvordan steller man dem når sesongen avsluttes? Må hele kassa tømmes, eller holder det å sette dem inn i garasjen? Kan jeg evt pakke dem inn i plast, eller "dør" jorden da? (Jeg er helt grønn på dette.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 21:24   #48
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Jeg har blitt en dreven botaniker siden denne tråden ble laget. Du fyller med leca i bunnen, så jord på toppen. Jeg tømmer alt ut i en komposthaug når sesongen er over.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 00:46   #49
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Takk for svar! Da blir det kanskje en anelse færre kasser enn jeg hadde tenkt siden vi ikke har komposthaug og må bruke bioavfallsdunken til dette formålet i så tilfelle.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 06:53   #50
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Jeg tar ut de visne plantene fra i fjor, og planter nye i samme hull som de gamle sto i. Det bør funke i 2-3 sesonger før man må bytte ut all jorda, altså. Har jo på ny jord for å fylle igjen rundt plantene, og så gir man litt blomsternæring i vannet i løpet av sommeren.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 11:53   #51
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Ja, det er jo ofte det jeg har gjort med urnene, men ser at jorden blir tørr og "død" over vinteren, men kanskje det holder å bare bytte ut det øverste laget?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 13:19   #52
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blomst til blomsterkasse som skal pleies av person med ugrønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Ja, det er jo ofte det jeg har gjort med urnene, men ser at jorden blir tørr og "død" over vinteren, men kanskje det holder å bare bytte ut det øverste laget?

Det kan være fint å blande inn f.eks. litt kugjødselkompost før man planter nye i urnene, særlig hvis det er plass til det. Men sommerblomstene klarer seg fint med den jorda de kom i, pluss evt litt gjødsling i vannet i løpet av sesongen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no