Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Droppe barneforsikring?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-17, 20:24   #81
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men så har vi også fått erfare at disse forsikringene faktisk utgjør en forskjell.

På hvilken måte?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 20:28   #82
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

På hvilken måte?

Jeg er veldig takknemlig for mine egne forsikringer. Det er ikke all verdens jeg får, men alt blir nokså betydelig på toppen av en uføretrygd. Og ja, vi har også foreldre med god råd, så vi hadde sikkert ikke havnet på gaten (siden jeg andre ganger har lest at mange mener de kunne gitt barna samme pengene om de trengte), men det føles veldig godt å få noe som er sitt. Helt uavhengig. Og som sagt tidligere i denne tråden: barneforsikringene kan videreføres uten ny helseerklæring. Uten den muligheten er det gjerne uansett for sent når man som voksen vil tegne forsikring. For våre barn hadde det vært det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 20:36   #83
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Vi har, og kommer til å fortsette med det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 20:38   #84
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Vi dropper dem aldri, har fått utbetalinger ved sykdom allerede. Ikke store beløp, men nok til at vi har kunnet prioritere å være hjemme med det syke barnet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 20:44   #85
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Ja, vi har og kommer til å fortsette å ha det. Begge gutta har fått utbetalinger (store, men ikke noe overformynderi inne i bildet).

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 21:05   #86
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Nei, desverre. Sa opp den forsikringen vi hadde rett og slett ved en feiltagrlse(ikke spør). Fikk aldri ut fingern til å fikse ny, og det er nå innmari dumt. Men, det får vi desverre ikke gjort noe med, men kan vel egentlig bare oppfordre dere som ikke har til å bestille.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 21:10   #87
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er veldig takknemlig for mine egne forsikringer. Det er ikke all verdens jeg får, men alt blir nokså betydelig på toppen av en uføretrygd. Og ja, vi har også foreldre med god råd, så vi hadde sikkert ikke havnet på gaten (siden jeg andre ganger har lest at mange mener de kunne gitt barna samme pengene om de trengte), men det føles veldig godt å få noe som er sitt. Helt uavhengig. Og som sagt tidligere i denne tråden: barneforsikringene kan videreføres uten ny helseerklæring. Uten den muligheten er det gjerne uansett for sent når man som voksen vil tegne forsikring. For våre barn hadde det vært det.

Siste delen her er kjempeviktig, og ein grunn til at eg har ein god forsikring på jenta.
Og første delen og: alt hjelper når ein er uføretrygda.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 21:29   #88
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

De skal vi definitivt ikke si opp, nei.
Jeg regner for øvrig med en ganske stor utbetaling i løpet av året for en av dem, så for oss vil de kanskje til og med ende opp med å lønne seg.

(Man kan få utbetaling på barneforsikringen om barnet har innvilget hjelpestønad, visste dere det, dere som har.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 21:33   #89
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Siste delen her er kjempeviktig, og ein grunn til at eg har ein god forsikring på jenta.
Og første delen og: alt hjelper når ein er uføretrygda.

Jeg ble også overrasket av en betydelig utbetaling i ettertid for årene jeg hadde AAP. Den aller siste bonusen jeg noen gang har fått.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 22:13   #90
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Ja det har vi. Vi har ikke noe hus som kan selges eller belånes ved sykdom. Vi har ikke sparepenger på konto eller en gjennomsnittlig lønn som vil hjelpe oss om noe skulle skje. Derfor han vi forsikring.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 22:46   #91
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja det har vi. Vi har ikke noe hus som kan selges eller belånes ved sykdom. Vi har ikke sparepenger på konto eller en gjennomsnittlig lønn som vil hjelpe oss om noe skulle skje. Derfor han vi forsikring.

Der er vi også, og med like mange barn. Alle er forsikret og forblir det så lenge det er behov. Jeg har sagt til eldstemann at det vil jeg betale med glede, også når han flytter ut om to år.
Søstren min fikk ME -diagnose og ble ufør tidlig i 20-årene. Forsikringen hennes gjorde at hun har klart å kjøpe seg eget sted å bo.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 22:58   #92
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

For oss så stiller barneforsikringen på lik linje med alle de andre forsikringene våre. Vi har aldri vurdert å kutte den ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 23:27   #93
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Ja, det har vi.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 08:13   #94
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.459
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Ja, tegnet ved tre-måneders alder for alle sammen. Nå har en fått laktoseintoleranse så da blir vi der vi er for å ha en forsikring med plettfri helse, selvom jeg jobber i et annet forsikringsselskap.
Lurer også på om det er blitt bedre å ha dem nå som reglene for pleiepenger er endret?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 08:34   #95
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Vi har også. Jeg har såpass mange kollegaer med barn om har fått ulike utfordringer at jeg vet at alt kan skje. Nå fikk lillesøster cøliaki og noen barneforsikringer gir utbetaling for det, men ikke den vi har. Jeg har vurdert å bytte forsikring for de to gutta i tilfelle de også får det, men ender sikkert med ikke å gjøre det pga ny helseerklæring. Det blir alltid et eller annet mas med det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 09:55   #96
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har også. Jeg har såpass mange kollegaer med barn om har fått ulike utfordringer at jeg vet at alt kan skje. Nå fikk lillesøster cøliaki og noen barneforsikringer gir utbetaling for det, men ikke den vi har. Jeg har vurdert å bytte forsikring for de to gutta i tilfelle de også får det, men ender sikkert med ikke å gjøre det pga ny helseerklæring. Det blir alltid et eller annet mas med det.

Du kan jo prøve å tegne ny og levere helseerklæring uten å si opp den du har? Hvis ungene er helt friske. Jeg ville prøvd å få best mulig dekning.

Jeg ser at flere venner av oss har fått og hadde fått utbytte av forsikringen om de hadde tegnet. Er glad jeg har dette på mine.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 10:05   #97
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Du kan jo prøve å tegne ny og levere helseerklæring uten å si opp den du har? Hvis ungene er helt friske. Jeg ville prøvd å få best mulig dekning.

Vi har jo best mulig dekning, det er jo bare at forsikringene er ulike, det er litt variasjon i hva de ulike selskapene tilbyr. Den vi har er en av dem som kommer best ut. Om vi bytter til noe annet, mister vi sikkert et eller annet i denne.

Ungene er friske, men i alle fall den ene har eksem. Og så er jeg usikker på om vi vil få unntak for cøliaki når søsteren har fått det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 10:42   #98
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Kommer til å beholde dem, ja. Den vi har inkluderer uføreforsikring som kan videreføres etter at barnet har fylt 26 år, uten krav om ny helseerklæring

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 11:28   #99
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Vi har på 2 av 3 unger, og det gnager jo litt, kan man si...

Vi har gjensidige med ufør for de to eldste og tanken var at en del av poenget der er at kan ta den med eg inn i voksenlivet uten ny egenerklæring. Innen yngstemor ble født tilbyr de dog ikke lenger den delen av forskringen for de mer at fordelen av den er for liten til at det er noe vits, det tar for lang tid å bli avklart ufør etc.
Nå har de visst innført en valgfri tillegg på den igjen da som ikke var å lese om da hun be født ser jeg, så vi får revurdere igjen. For det er jo unektelig rart å ha forsikring på 2 av 3 barn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 12:10   #100
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Takk til FP, der fikk jeg endelig ut fingeren og har søkt forsikring til begge barna. Lurer på hvor mye dere betaler pr måned i forsikring? Jeg bestilte "største pakke" med uførepensjon.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no