Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

IKEA Friheten sovesofa

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-19, 21:59   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

IKEA Friheten sovesofa

Vet at det er mange her inne som liker denne veldig godt, og at den er god å ligge på. Den kommer i vanlig 3-seter og som 3-seter med sjeselong. Er det hipp som happ hva man velger av disse? Er de like gode? Hvordan er de å sitte i? Evt andre IKEA sovesofaer dere vil anbefale? Skal stå på tv-stue og være gjesteseng. Mulig også i et anneks, men har vel egentlig bestemt meg for Hemnes dagseng der.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:17   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Friheten sovesofa

Jeg har treseteren i pendlerleiligheten, den er pen og god å sitte i. Den er ganske god å ligge i også, men jeg synes den er litt hard, så jeg legger gjerne en dyne under lakenet for litt ekstra polstring. Jeg bruker den mest som sofa og en del som gjesteseng.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:19   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: IKEA Friheten sovesofa

Vi har denne i kjellerstuen. Vi har den med sjeselong. Vi er veldig fornøyd med sofaen. God å sitte i og også god som seng. Vi bruker den med en tynn overmadrass rett og slett fordi man sover på selve sofadelen (i motsetning til den forrige sovesofaen vår hvor man sov på undersiden av sofaen på en måte) og jeg vil ikke risikere synlige flekker på sofaen. Den er ganske fast å sove på, men personlig liker jeg det best. Enkel å gjøre om fra sofa til seng og tilbake igjen. Veldig praktisk med oppbevaring inni sjeselongdelen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:21   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: IKEA Friheten sovesofa

Jeg har hatt den med sjeselong, og var veldig fornøyd. Kjekt med oppbevaringsplass, ja. Hadde en overmadrass oppå, og den var god å sove på.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:16   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Friheten sovesofa

Sjeselong gjør unektelig mye for sittekomfort om man ikke bare skal bruke den til "farmorbesøk". Jeg hadde den med sjeselong og brukte den som min eneste seng da jeg bodde veldig trangt. Med overmadrass blir den bra. Har den samme oppbevaringsplass uten sjeselong?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 00:43   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: IKEA Friheten sovesofa

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sjeselong gjør unektelig mye for sittekomfort om man ikke bare skal bruke den til "farmorbesøk". Jeg hadde den med sjeselong og brukte den som min eneste seng da jeg bodde veldig trangt. Med overmadrass blir den bra. Har den samme oppbevaringsplass uten sjeselong?

Ja, det ser ut til å være godt med oppbevaring i sjeselongdelen. Da kan vi jo legge en god overmadrass i den.

Jeg synes det er veldig interessant at så mange melder at den er både god å sitte i og å ligge på. Det er som regel vanskelig å få begge deler har jeg skjønt både av egen erfaring og hva jeg leser og hører om, men Friheten blir nevnt både her og der når det kommer til komfort. Det er tungtveiende grunn til å velge den synes jeg. Muligens såpass at vi velger også den til annekset på hytta. Der har jeg tenkt Hemnes dagseng som sagt, men kanskje Friheten kan være vel så aktuell. Designmessig så passer kanskje Hemnes litt mer. Hm... Litt av hvert å tenke på.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 21:47   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA Friheten sovesofa

En annen ting som er bra, er at den blir en ganske romslig dobbeltseng (tror det er 143 cm?). Jeg hater sånne trange små sovesofaer. Og oppbevaringsplassen er gull verdt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 22:03   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: IKEA Friheten sovesofa

Den blir ganske bred ja. Vi har en 150 cm overmadrass oppå, og den passer akkurat perfekt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 02:36   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: IKEA Friheten sovesofa

Mannen sa i dag på Ikea at han hadde erfaring med den - og likte den ikke Han sov på en slik en hos en kompis nylig, og følte han lå litt ujevnt, liksom i bakke. Det har vi veldig problem med på Ektorp'en vi har, og bruker ikke sovedelen på den av den grunn. Men han hadde ikke overmadrass da, så mye vil jo løses med en god overmadrass vil jeg tro. Velger vi i tillegg en trykkavlastende overmadrass så må det jo bli bra...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no