Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Jeg er en idiot ("Politivirus"), ala: Hjelp!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-13, 18:55   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Jeg er en idiot ("Politivirus"), ala: Hjelp!

Sier til barna at de ikke skal trykke på noe før de vet hva det er eller spør meg.
Vel, ikke spør meg...

Jeg holdt på å legge inn et par nye kontakter i e-posten jeg har gjennom idrettsklubben til barna, bl.a. en ny trener. Mens jeg ventet på noe annet på pc'n så jeg at denne treneren sto med en blogg. Jeg ble nysgjerrig og skulle se på den. Noe om "min tid i militæret" eller noe i den duren. Jeg gadd ikke klikke på noen ting. Jeg holdt på med mye forskjellig på pc'n samtidig så da en "java-boks" dukket opp klikket jeg på "run".
Idiot.

Jeg har tydeligvis fått "politivirus"... Hvordan blir jeg kvitt den??? Jeg kan logge meg inn på "gjest" og ungene sine brukere på pc'n, men ikke meg selv uten å få opp dustestemmen som sier jeg må betale 1000 kr. Jeg skjønner at det bare er tull, og skal ikke betale noe.

Jeg prøver å google løsninger, men nå ble jeg skeptisk, og tror ikke på noe av rådene. (litt sent å bli skeptisk...) Har kjørt virusscan uten å finne virus. Jeg har en HP-maskin, Probook 4520 om det har noe å si.

Hva skal jeg gjøre?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 18:59   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er en idiot ("Politivirus"), ala: HJELP!!!

Her er ei oppskrift på korleis du skal få det vekk.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 19:23   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg er en idiot ("Politivirus"), ala: HJELP!!!

Jeg skal prøve på det. Er det et håp, siden jeg kommer inn på de andre brukere? Jeg kopierer nå noen bilder fra pcen over på minnepenn. Kronidiot føler jeg meg som nå.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:05   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg er en idiot ("Politivirus"), ala: HJELP!!!

foreløpig ser det ut som jeg fikk det til. Har gjennopprettet til tidligere "punkt". Nå kjører jeg Malware-scanning eller hva det heter. Men det tar jo en evighet.

Ser iallefall ikke det dustete bildet av meg og hører en stemme som sier at jeg må betale 1000 kr for å låse opp pc'n. Eldste lo av meg, for dette hadde hun hørt på radio. Hun ville se det dumme bildet mitt, men det fikk hun ikke lov til.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:32   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er en idiot ("Politivirus"), ala: Hjelp!

Er det slemt å le?

Håper du får fikset det!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 08:49   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg er en idiot ("Politivirus"), ala: Hjelp!

Ser ut til å gått bra. Fant ingenting etterpå.
Mellomste var litt greiere med meg enn eldste. Hun sa at jeg ikke fikk kalle meg selv en idiot, og ville lage boller til meg og masere skuldrene mine for å få meg litt blidere. Jeg sa til henne at det nesten kom noen stygge gloser fra meg, noen f-ord. Hun sa at det hadde hun kommet til å si. (ja særlig, hun har aldri sagt det som jeg har hørt ) Men hun er veldig opptatt at de rundt henne skal ha det bra da.

Oppdatert og oppfrisket mitt hode: Tenk før du klikker

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no