Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-11, 08:46   #1
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Og hvorfor?

Jeg er veldig interessert i å lese om hvordan det er å bo andre steder rundt om i landet. Så fyr løs og skryt uhemmet

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...

Sist redigert av Blåklokke : 04-04-11 kl 09:23. Årsak: Rettet en skrivefeil
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 08:56   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg trives godt i Trondheim. Byen er akkurat passe stor, man går seg ikke bort, og man rekker gjennom det man skal uten å gå seg ihjel. Kollektivtrafikken er bra etter mitt behov. Vi bor på "rett" side av byen og får tidlig vår. Gangavstand til sjøen og badeplasser. Om vi alikevel skulle ønske oss en skitur så er ikke marka langt unna. Kjører vi til andre siden av byen ligger sneen gjerne lenger der enn her vi bor.
Godt utvalg av spiseplasser. Alltids noe å finne på om man skulle kjede seg.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 08:59   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg liker meg her på sørvestlandet. Vi bor landlig, rett ved skog og sjø, men bare 20 minutt fra Stavanger og 15 minutt fra Sandnes/Forus. Alt er innen rekkevidde, og vi har tilbud om det meste. Her er vi omgitt av natur på alle kanter og har ingen gjennomgangstrafikk, men alt er bare en kort kjøretur unna.

Jeg synes også vi har det greit værmessig, sammenlignet med andre deler av landet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 04-04-11 kl 12:20.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:04   #4
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg bor ca 10 minutt med bil fra Bergen sentrum og her er det sentralt samtidig som vi har masse skog rundt oss. Bor i 3mannsbolig og har et fantastisk naboforhold alle sammen. Me like.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:06   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.412
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Sentralt i Oslo. Trenger ikke bil, har lett tilgang på kunst og kultur i alle sjangre for barn og voksne. Mange ulike kulturer representert og mye god mat. Lett tilgang på resten av verden og marka bare en kort busstur unna.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:14   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg bor i Bergensområdet, for astmatikere er det særdeles ugunstig. For alle andre er det kjempefint.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:20   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Siden jeg alltis har bodd i Oslo, synes jeg selvfølgelig det er det beste stedet å bo.
Man er rett og slett en kort tur unna det meste.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:56   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg bor i Bergen, men utenfor de 7 fjell. Det er langt mer gunstig for astmatikere enn å bo innenfor.
Det tar 10 minutter å kjøre til sentrum, vi er kun kort gange fra både hav og fjell. Det er tilgang til både lysløyper, badeland og shoppingsenter rett i nærhetenså jeg kan i grunnen ikke komme på eneste god grunn til å flytte bortsett fra at det er litt for lang sykkelavstand til jobben min.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:15   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Vi hadde en sånn tråd for en stund siden. Alle var enige om at det var Bergen som hadde mest å by på, mener jeg å huske.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:16   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg er født og oppvokst i Oslo og bor nå i en nabokommune. Jeg liker meg veldig godt på det sentrale østlandsområdet - vi har nærhet til en masse kultur og like mye natur. Ulempene ved å bo her er veldig høye boligpriser og fryktelig mye trafikk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:22   #11
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg er født og oppvokst på østlandet, og trives godt her i et relativt flatt terreng. Bor i utkanten av en liten by, overkommelig reisevei til Oslo, kort vei til flere nabobyer, kort vei til Svinesund.
Kort vei til sjøen. Kort vei til alt vi trenger, -synes vi da.
Kunne aldri bodd i en by, trives best litt landlig.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:28   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

På landet i Akershus. Kort vei til Oslo, kort vei til sjøen og fjellet, og med skogen rett utenfor døra. Stille og rolig, ungene kan løpe fritt.

Det eneste negative er kø til jobben, og dyre boliger (men vi har jo hus allerede, så jeg bryr meg ikke så mye, snill som jeg er)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:51   #13
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Det beste stedet å bo? Det er der de spennende og morsomme menneskene er. Om jeg ikke hadde bodd i Oslo ville jeg ha bodd i Kabelvåg i Lofoten.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:04   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg bor nær Bergen. Jeg er ikke særlig glad i klimaet her, så jeg tror det er bedre å bo på Østlandet enn på Vestlandet. Jeg vil gjerne ha vinter når det er vinter og sommer når det er sommer, og bo nær en stor by, men ikke for nære. Og så er det fint om det er varierte tilbud for barn og voksne der og helst skimuligheter om vinteren og bademuligheter om sommeren. Jeg tror jeg ville bodd i en småby på Østlandet, enten ved kysten eller i Mjøs-området.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:17   #15
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Nja, jeg synes det er best å bo her hvor vi bor pga av familie og tilknytning. Det er iallefall ikke vinterklimaet som holder meg her

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:19   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg er foedt og oppvokst i Oslo - og synes det er en kjempefin by paa mange maater. Det er et fin klima og det aller aller meste er innen kort rekkevidde; alt paa ett sted rett og slett.

Naa bor jeg paa Soerlandet, naermere bestemt i Kristiansand. Det er en fhv. liten storby, akkurat passe stor - ikke en by som sluker deg, men heller ikke en by der alle kjenner alle og man kan vaere anonym dersom man oensker det. Vi har det meste innen rekkevidde, i tillegg til umiddelbar naerhet til hav og fjell, vi har lysloeyper og flott natur innover i landet, for ikke aa snakke om en vakker kyst - og naerhet til Danmark. Klimaet er ogsaa bra synes jeg; passende variert og med gode sommertemperaturer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 15:12   #17
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

For meg er det best å bo nært venner og familie og et sted både jeg og mannen har gode jobber vi trives i.
Bor i en liten by i Nordland og det er mye jeg savner med å bo her, men hovedkriteriene er fylt.
Vi bor langt fra konserter, billige utenlandsreiser, spennende spisesteder etc. og svært nært janteloven.
Allikevel er det et sted med et helt ok kulturtilbud og vi har både fjell og hav nært innpå oss.
Hvis jeg hadde vært alene og hatt tilgang på en spennende jobb som passet for meg hadde jeg flyttet til Trondheim. Når vi nå er flere om å ta avgjørelsen så blir vi boende her vi bor.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:26   #18
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

I nærheten av Oslo med bra kollektivdekning slik man ikke er avhengig av bil og samtidig bor ved marka slik at man ikke er avhengig av transport for å bruke marka.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:41   #19
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

I Bergen!

Vi bor også utenfor de 7 fjell så er ikke plaget med luften om vinteren. Det tar 10 min og kjøre til sentrum. Vi har sjø, fjell og skog i umiddelbar nærhet. I tillegg til alle tilbuden som følger med å bo i Bergen.
Dessuten så syns jeg ikke vi har så gale klima heller. Litt mindre regn hadde vært bra kanskje... men jeg ville ikke byttet mot lange snøvintre for det er definitivt ikke noe for meg.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:48   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Jeg trives veldig godt her på Østlandet og kunne ikke tenkt meg å bo lengre fra Oslo enn jeg gjør nå i allefall (15-20 min med bil). Om noe vil jeg gjerne flytte nærmere/til Oslo sentrum.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no