Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-17, 12:07   #101
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Hest? Driv ikkje dei med sånn metanpromping?

Nei. Hesten er ingen drøvtygger. Den fordøyer i blindtarmen faktisk.
Så egentlig burde vi brukt mye mer hest

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 06:23   #102
Klostridium
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2017
Innlegg: 5
Klostridium har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Orker ikke lese gjennom hele tråden, men: kjøp små nett til å ha frukt i når du handler, slik at du slipper alle småposenr. Skulle gjerne ha linket, men det blir reklamering.

Klostridium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 13:31   #103
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Klostridium, her.

Orker ikke lese gjennom hele tråden, men: kjøp små nett til å ha frukt i når du handler, slik at du slipper alle småposenr. Skulle gjerne ha linket, men det blir reklamering.

Det er gjort. Ref. tråden du ikkje gidder lese. Forøvrig sjarmerande å klage over at du ikkje får tilgang til å lese heile forumet i ein tråd og deretter svare på den måten i ein annan.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 13:32   #104
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Kva er greia til Q-meieriene med Skyr og emballasje, forresten!?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 13:19   #105
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det er gjort. Ref. tråden du ikkje gidder lese. Forøvrig sjarmerande å klage over at du ikkje får tilgang til å lese heile forumet i ein tråd og deretter svare på den måten i ein annan.

Jeg tenker at det ikke er særlig sjarmerende å kommentere på denne måten heller jeg da. Og at folk klager i en "dette irriterer meg tråd" må da være innafor.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 13:20   #106
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Jeg har bestilt Trolleybags. Vi storhandler bare på butikker med ShopExpress.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 13:36   #107
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Det så smart ut Niobe.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 13:39   #108
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Jeg kunne nok tenkt meg litt mer diskrét farger, men...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 16:00   #109
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Plast bidrar til mindre matsvinn. https://www.nrk.no/troms/slik-gir-pl...nst-1.13424672

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 21:43   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.375
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Den hørte jrg på i dag også, Java! Og det krever mer energi å lage mat enn plast.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 08:41   #111
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Ja, så derfor gir det mening å skille mellom plast som ressursproblem (og der er unødig og overdreven bruk problemet) og et forsøplingsproblem, og der er det for oss, som er flinke og absolutt ikke kaster søppel i naturen uansett, de "gjemte" plastkildene som er problemet og der vi faktisk har noe å hente: Fleece, tyggegummi (?), peelingprodukter, og de forferdelige gummikulene i kunstgressbaner.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-18, 13:10   #112
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Drar opp en gammel tråd jeg kom til å tenke på da jeg så NRKs Folkeopplysningens korte snutt om plastposer i går - en slags fasit på hvor miljøvennlig de ulike alternativene er:
https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysn...118/03-10-2018

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-18, 14:36   #113
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Drar opp en gammel tråd jeg kom til å tenke på da jeg så NRKs Folkeopplysningens korte snutt om plastposer i går - en slags fasit på hvor miljøvennlig de ulike alternativene er:
https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysn...118/03-10-2018

Da ser jeg iallefall at jeg har gjort et rett valg når det gjelder å bruke handleposer av polyester. Syns de holder godt også, jeg har hatt flere av mine i mange år.

Men må si jeg syns det er vanskeligere når det gjelder handling. Ser at mange hekler poser til frukt og grønt, men det er jo gjerne det som allerede er i plastembalasje som er vanskeligst. Og jeg klarer ikke å ta meg tid til å kun handle kjøtt hos slakteren for å unngå plastembalasje på kjøttet eller unngå alle andre produkt som kommer i plast. Vi sorterer så godt vi kan, men det blir jo mye uansett. Jeg leser om folk som påstår at de bortimot ikke har plastsøppel lenger, men hva spiser disse folkene da? Kun ting laget helt fra bunnen? Aldri ferdigskjært pålegg? Jeg klarer bare ikke å være så idealistisk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-18, 15:03   #114
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Da ser jeg iallefall at jeg har gjort et rett valg når det gjelder å bruke handleposer av polyester. Syns de holder godt også, jeg har hatt flere av mine i mange år.

Men må si jeg syns det er vanskeligere når det gjelder handling. Ser at mange hekler poser til frukt og grønt.

Man bør i såfall ikke hekle i bomullsgarn da, ut i fra vurderingen i Folkeopplysningen

Jeg blir litt oppgitt over hvor stor plass disse små problemene tar opp i folks bevissthet jeg altså. Det å være miljøvennlig reduseres til om man kutter ut plastbæreposene, mens hva man putter oppi posene, altså generelt forbruk, både av mat, klær, elektronikk, blir helt borte i debatten.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-18, 16:05   #115
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Man bør i såfall ikke hekle i bomullsgarn da, ut i fra vurderingen i Folkeopplysningen

Jeg blir litt oppgitt over hvor stor plass disse små problemene tar opp i folks bevissthet jeg altså. Det å være miljøvennlig reduseres til om man kutter ut plastbæreposene, mens hva man putter oppi posene, altså generelt forbruk, både av mat, klær, elektronikk, blir helt borte i debatten.

Ja, i forhold til mathandlingen, så er jo bæreposene bare en liten brøkdel av hva vi har med oss hjem av plast. Og så er det jo all maten vi kaster og alt annet forbruk. Jeg prøver jo å handle smart utifra å ikke kaste for mye mat, men skal innrømme at jeg ganske ofte benytter meg av lettvinte løsninger fremfor å lage alt fra bunnen. Og da blir det jo en del embalasje. Og noen ting blir jo masse masse merarbeid om man skal gjøre helt perfekt. Jeg syns det er interessant med folk som kun bruker lokalmat eller som har kuttet plastsøppel ned til nesten ingenting, men jeg tror det er nokså urealistisk for de fleste av oss, iallefall så lenge ikke handelstanden går inn for å endre på det. Og så blir det jo et spørsmål om hva som er mest miljøskadelig av plast og dårligere holdbarhet på maten vi kjøper.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-18, 19:29   #116
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Nå har vi brukt TrolleyBags i halvannet år, og det merkes godt at vi har langt, langt mindre plastposer i omløp. Vi er veldig fornøyd med TrolleyBags, det er mye lettere og mer effektivt å handle med dem. Så lenge man kan scanne varene mens man plukker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-18, 22:42   #117
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Nå er ikke jeg den som står på mest når det gjelder miljø og sortering, det skal jeg innrømme. Men akkurat plast er noe som irriterermeg vanvittig, og som jeg prøverå gjøre noe med, så langt jeg kan... Problemet er jo det faktum at plast prakkes på oss, i store mengder, uten at vi kan gjøre noe...

Jeg er der at jeg feks banner over plasten som er rundt agurken, paprikaen, og jeg vet ikke hva. Pluss all embalasje i pakker man får tilsendt. Bestilte en minnebrikke for en tid siden, og den kommer i en overdimensjonert eske, som selvfølgelig er full av bobleplast. Og selve brikken er selvfølgelig forseglet med plast...

Men tiltak jeg gjør i hverdagen da...

Jeg leter bevisst etter papposer på Rema når jeg kjøper frukt og gront. De har papirposer, men er ofte tomme. Godt tegn i grunn...

Om jeg kjøper en løk, en bunt banan, eller annet som er lett å ta med uten pose, eller som ikke blir uspiselig uten pose, så dropper jeg posen.

Jeg sorterer plast så godt jeg kan, og resirkulerer det som jeg kan.

Jeg har lenge "resirkulert" plastposer ved å bruke de som søppelposer. Dette har jeg nå sluttet med, og kjøper nå, mot all fornuft, plastposer som er mer solide for søppelbøtta. Selvmotsigende ja, men nødvendig, all den tid plastposene fra butikken ikke er solide, og søppelvann renner ut av de.

Dette har medført enda mer poser i hjemmet, som igjen har fått meg til å tenke på handleturer... Nå plukker jeg gjerne med meg noen poser i lomma når jeg går på butikken, i stedet for å kjøpe nye og fylle opp lageret her. Burde skaffe meg handlenett i stoff, og de kommer nok!

Men ut over egne tiltak, så synes jeg bedrifter rundt om burde begynne å se litt på dette!! Kutte ut unødig embalasje, tenke seg om to ganger før de bruker plast.

Min datter jobber hos Peppez, og de har for eksempel kunnet ut sugerør i drikkene. En dråpe i havet, men det funker jo!! Og som hun sier...kidsa som spør etter sugerør, de takler det supert når de hører at det har de ikke, og hvorfor!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-18, 23:38   #118
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Ja, vi har forresten kjøpt inn sugerør i stål. Ligger i bestikkskuffen og ungene liker dem godt. Har både med og uten bøy på.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-18, 23:45   #119
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Man bør i såfall ikke hekle i bomullsgarn da, ut i fra vurderingen i Folkeopplysningen

Jeg blir litt oppgitt over hvor stor plass disse små problemene tar opp i folks bevissthet jeg altså. Det å være miljøvennlig reduseres til om man kutter ut plastbæreposene, mens hva man putter oppi posene, altså generelt forbruk, både av mat, klær, elektronikk, blir helt borte i debatten.

Neisj. Forbruk er et stort tema. At man blir bevisstgjort plastikkposer og sugerør i tillegg er da ikke negativt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-18, 23:55   #120
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ja, vi har forresten kjøpt inn sugerør i stål. Ligger i bestikkskuffen og ungene liker dem godt. Har både med og uten bøy på.

Hvor har du fått tak i det? Mine har brukt papp og det er ikke noe særlig.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no