Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 2017 - hva stemmer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du i årets stortingsvalg?
Rødt 14 8,48%
MDG 8 4,85%
Arbeiderpartiet 48 29,09%
Høyre 24 14,55%
Venstre 19 11,52%
KrF 5 3,03%
FrP 0 0%
SV 41 24,85%
Piratpartiet 0 0%
NKP 0 0%
Samfunnspartiet 0 0%
Demokratene 0 0%
Liberalistene 0 0%
Alliansen 0 0%
Feministisk Initiativ 0 0%
Helsepartiet 0 0%
De Kristne 0 0%
Pensjonistpartiet 0 0%
Senterpartiet 5 3,03%
Jeg stemmer blankt! 1 0,61%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-17, 21:15   #101
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei. Jeg sikter til det samme som Mave sier, ser hennes svar.

Jeg spør igjen siden du sier jeg bare kommer med påstander. Er SV for at Norge skal ut av EØS-samarbeidet? Ja. Punktum. Det betyr proteksjonisme og at vi ikke lenger skal ha arbeidsinnvandring fra EØS land.

Fin gjeng som ønsker oss ut forøvrig: FrP, SV, SP og Rødt. Og KrF? Progressiv gjeng.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 21:28   #102
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nei, SV OG Alliansen er begge motstanderer av EØS. Du kan jo lure på og anta at jeg er en idiot men kan altså forsikre deg om at jeg går på nok debatter på Litteraturhuset og Kulturhuset og i tillegg har nok av SV politikerer i vennekretsen til at jeg utmerket godt vet hva de står for og hvem jeg snakker med på stand. Du følger vel Lysbakken, Hasle og andre SV politikere på FB? hva synes du om kommentarfeltet når tema er arbeidsinnvandring? Å være mot EØS avtalen drives jo ene og alene på argumenter mot sosial dumping - det innebærer å stenge grenser for arbeidsinnvandring. Ganske ekstremt og usolidarisk, for ikke å snakke om døden for norsk næringsliv.

Jeg synes det er spesielt å stemme SV hvis man overordnet ikke ønsker Norge ut av EØS. Dette er en stor sak for SV selv om de ikke har fått gjennomslag for den. Solheim og Solhjell ble raskt parkert da de utrykte tvil.

Vet ikke helt hvorfor du trekker frem Kulturhuset og politikervenner egentlig, det er en litt interessant kildebruk i hvertfall, men det blir fortsatt litt spesielt å mene at Rødt og SVs politikk rundt arbeidsinnvandring kan oppsummeres med at østeuropeere bør kastes ut, selv om jeg har registrert at dette er en gjenganger i retorikken til Venstre-folk for tiden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 21:40   #103
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.544
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

De er tross alt begge partier nærmere Ap en proteksjonistiske og nasjonalsosialistiske Sp og SV (ja, begge partier ønsker å hive ut alle øst-europeiske arbeidsinnvandrere og stoppe arbeidsinnvandring til Norge, jeg blir kvalm av "norske arbeidsplasser for nordmenn retorikken og eneste løsning på sosial dumping").

Uten østeuropeisk arbeidskraft stopper hele landbruksnorge så det tror jeg neppe stemmer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 21:41   #104
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg spør igjen siden du sier jeg bare kommer med påstander. Er SV for at Norge skal ut av EØS-samarbeidet? Ja. Punktum. Det betyr proteksjonisme og at vi ikke lenger skal ha arbeidsinnvandring fra EØS land.

Fin gjeng som ønsker oss ut forøvrig: FrP, SV, SP og Rødt. Og KrF? Progressiv gjeng.

Dette er jo bare tull. I SVs partiprogram står følgende om arbeidsinnvandring:

Sitat:

Arbeidsinnvandring øker arbeidskraften og kompetansen som Norge trenger. Men mange arbeidsinnvandrere kommer fra land med lavere lønninger og svakere vern av arbeidstakerne enn det vi har i Norge. Det er nødvendig med et godt regulert arbeidsliv for at folk ikke skal bli utsatt for urett. Vi må ikke tillate at arbeidsgivere utnytter folk i en sårbar situasjon. Arbeidsinnvandrere skal ha de samme lønns- og arbeidsvilkårene som norske arbeidstakere. I dag har ikke arbeidsinnvandrere rett på norskopplæring, noe som gjør dem ekstra utsatt for utnytting. Sosial dumping må bekjempes gjennom aktive tiltak. Dette gjelder både økt myndighetskontroll, styrking av fagbevegelsens rettigheter og allmenngjøring av tariffavtaler.

SV forslag til løsninger:

  • Lage en startpakke for arbeidsinnvandrere hvor de får informasjon om rettigheter og plikter på språk de forstår, og tilbud om norskundervisning. Fagbevegelsen inviteres til å delta i dette.
  • Styrke Arbeidstilsynets oppfølging av arbeidslivskriminalitet og sosial dumping. Øke bøtene for bedrifter som blir tatt for arbeidslivskriminalitet, slik at man viser at samfunnet tar det på alvor og at det ikke skal lønne seg å begå kriminalitet ved å utnytte andre mennesker.
  • At diskrimineringslovgivningen følges tettere opp. Verneombud og tillitsvalgte gis økt kompetanse for å avdekke forekomster av diskriminering, og for å gi god veiledning og oppfølging av de som opplever diskriminering.

SVs partiprogram sier følgende om EØS-avtalen:

Sitat:

SV jobber for et arbeidsliv med trygge rammer, medbestemmelse og små lønnsforskjeller. Til nå har den norske modellen, i form av trepartssamarbeidet mellom arbeiderne, arbeidsgiverne og staten, bidratt til å gi oss et bedre arbeidsliv. Men nå er denne modellen truet. Useriøse aktører bidrar til at svart arbeid vokser fram, andelen fagorganiserte synker og EØS-avtalen begrenser arbeidstakernes makt og rettigheter i Norge. For SV er det viktig at vi skal få bestemme selv hva slags arbeidsliv vi vil ha. Vi aksepterer ikke at norske lønns- og arbeidsvilkår bestemmes av byråkrater i Brussel.

Den siste tiden har det kommet en rekke eksempler på at EU-basert juss legger føringer på hvordan vi skal organisere landet vårt. Slik bestemmer jurister i EU som bestemmer hvilke solidaritetsstreiker vi skal kunne ha, hvilke rettigheter utlendinger fra EØS-land skal ha når de jobber på norske verft, og hvordan vi skal organisere norske skip for å begrense den sosial dumpingen i skipsfarten.

EØS-avtalen er udemokratisk. Norge overtar direktiver fra EU uten at vi har innflytelse over dem, og avtalen gir mindre handlingsrom for å regulere markedene. SV arbeider derfor for å få erstattet EØS-avtalen med en handelsavtale, som er omfattende nok til å sikre norsk markedstilgang til Europa, og samtidig sikrer norsk selvråderett.

SV ønsker å føre en ny handelspolitikk. Mer frihet for markedet skal ikke være alle tings mål, arbeid til alle og lavere ulikhet må gå foran. Norge har nå muligheten til å forhandle fram en bedre avtale med EU enn dagens EØS, og si nei til avtaler som pålegger oss mer markedsliberalisme.

SV vil:

  • Føre en uavhengig politikk overfor EU.
  • Arbeide for å erstatte EØS-avtalen med en ny handels- og samarbeidsavtale.
  • Sørge for at reservasjonsretten brukes aktivt av norske myndigheter, så lenge EØS-avtalen består.

Hvordan du klarer å vri dette til å ville kaste ut østeuropeere og "det betyr proteksjonisme og at vi ikke lenger skal ha arbeidsinnvandring fra EØS land", forstår jeg ikke.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 21:42   #105
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Uten østeuropeisk arbeidskraft stopper hele landbruksnorge så det tror jeg neppe stemmer.

Det samme tenker jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 22:37   #106
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette er jo bare tull. I SVs partiprogram står følgende om arbeidsinnvandring:


SVs partiprogram sier følgende om EØS-avtalen:

Hvordan du klarer å vri dette til å ville kaste ut østeuropeere og "det betyr proteksjonisme og at vi ikke lenger skal ha arbeidsinnvandring fra EØS land", forstår jeg ikke.

Jeg blir så grenseløst provosert av et partiprogram som pakker inn retorikk i språk som IKKE gjenspeiler virkeligheten. SV sier at de ønsker erstatte EØS avtalen med en alternativ avtale. Hva betyr det? Jo, det betyr at de ønsker skrote EØS avtalen i sin nåværende form. Å gå ut av EØS har ingen mellomløsninger (ref. Brexit forhandlinger nå) - det har enorme implikasjoner som blant annet at fri flyt av varer, folk og tjenester stopper. At de skriver annet svada i partiprogrammet som ikke har noe rot i virkeligheten betyr faktisk ingenting, fordi det ikke er noe realpolitisk løsning. Derfor vrir jeg ingenting, jeg sier bare hva partier som ønsker oss ut av EØS egentlig står for, det betyr stengte grenser. Det er ikke noe "mellomløsning" som skissert i partiprogrammet.

Caritas i Oslo har hatt flere seminarer som har vært veldig interessante om nettopp dette tema. Om retorikken i Norge og mot arbeidere mot EØS som ene og alene bygger Oslo samtidig som de blir beskyldt for alt faenskap som pågår i byggebransjens manglende evne til å ta tak i kriminaliteten og sosial dumping.

Jeg har i årevis vært så provosert av hvordan venstresiden slipper unna den forferdelige retorikken mot arbeidsinnvandring i sin EØS motstand.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 22:39   #107
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vet ikke helt hvorfor du trekker frem Kulturhuset og politikervenner egentlig, det er en litt interessant kildebruk i hvertfall, men det blir fortsatt litt spesielt å mene at Rødt og SVs politikk rundt arbeidsinnvandring kan oppsummeres med at østeuropeere bør kastes ut, selv om jeg har registrert at dette er en gjenganger i retorikken til Venstre-folk for tiden.

Vet du, du er så ovenfra og ned at jeg gidder ikke synke ned på ditt nivå. At jeg lar meg provoserer av noen som tror jeg er så dum at jeg ikke ser forskjellen på Alliansen og SV er egentlig mitt problem.

Det har vel ingenting å si om folk som sitter på stortinget eller i verv i SV er mot EØS og arbeidsinnvandring. Dårlige kilder. Det at jeg har vært politisk aktiv og hatt nettopp dette som en av mine store utfordringer i alle år betyr heller ingenting.

Djeeze. At jeg gidder.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 29-08-17 kl 22:46.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 22:40   #108
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Uten østeuropeisk arbeidskraft stopper hele landbruksnorge så det tror jeg neppe stemmer.

Selvfølgelig vil det det. Så kan du forklare meg hvorfor Lundteigen hele tiden roper at vi skal få hive de ut og får trampeklapp for det? Han fikk det nå nylig (jeg var der) og Moxnes også. De var helt soleklare på at de vil ha Norge ut av EØS på grunnlag av å stoppe arbeidsinnvandring til Norge.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 22:57   #109
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vet du, du er så ovenfra og ned at jeg gidder ikke synke ned på ditt nivå. At jeg lar meg provoserer av noen som tror jeg er så dum at jeg ikke ser forskjellen på Alliansen og SV er egentlig mitt problem.

Det har vel ingenting å si om folk som sitter på stortinget eller i verv i SV er mot EØS og arbeidsinnvandring. Dårlige kilder. Det at jeg har vært politisk aktiv og hatt nettopp dette som en av mine store utfordringer i alle år betyr heller ingenting.

Djeeze. At jeg gidder.

Okei, men da driter vi i partiprogram og går for versjonen "hva Lisa har hørt politikervenner si i debatter på Kulturhuset" i stedet for, og konkluderer med at SV og Rødt vil kaste ut alle østeuropeere.

Og om du synes jeg er nedlatende, synes jeg du kaster stein i glasshus.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 23:07   #110
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Okei, men da driter vi i partiprogram og går for versjonen "hva Lisa har hørt politikervenner si i debatter på Kulturhuset" i stedet for, og konkluderer med at SV og Rødt vil kaste ut alle østeuropeere.

Og om du synes jeg er nedlatende, synes jeg du kaster stein i glasshus.

Hjelpes. Du overgår deg selv noen ganger.

Jeg har også vært aktiv i lokallaget mitt i mange år og har i mange år kranglet med SVere om deres syn på EØS og arbeidsinnvandring. Det er ikke noe jeg "finner på", men jeg nevnte Kulturhuset fordi jeg i det siste har deltatt i mange politiske debatter hvor det stadig slår meg hvordan venstresiden snakker om å få Norge ut av EØS, og det begrunnes med at de ønsker stoppe arbeidsinnvandring.

Men for all del, som du sa, jeg er jo idioten som som ikke vet forskjell på om jeg snakker med Alliansen eller SVer på stand. Og det å påpeke at innhold i et partiprogram ikke samsvarer med realpolitikk er jo også idioti. Vi kan ikke alle være like prektige eller kloke som deg. Dessverre.

Og for ordens skyld, partiet jeg har vært aktiv i tidligere i min bydel er Ap.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 23:13   #111
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

For å klargjøre - Allianse/SV-kommentaren var for å illustrere at det ikke pleier å være venstresiden som går til valg på å kaste ut folk av landet. Jeg har for øvrig ikke kalt deg idiot, det er dine ord.

Skittslenging gidder jeg ikke, kjenner jeg, er for prektig og klok til det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 23:18   #112
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

For å klargjøre - Allianse/SV-kommentaren var for å illustrere at det ikke pleier å være venstresiden som går til valg på å kaste ut folk av landet. Jeg har for øvrig ikke kalt deg idiot, det er dine ord.

Skittslenging gidder jeg ikke, kjenner jeg, er for prektig og klok til det.

Overhode ingen grunn til å klargjøre, du er tydelig som du alltid er. Og poenget mitt var nettopp at mange partier på venstresiden går til valg på å hive folk ut av landet - de partiene som ønsker oss ut av EØS gjør nettopp det. Fordi å gå ut av EØS betyr at vi stenger grensene til arbeidsinnvandrere. EØS avtalen er helt klar og tydelig på dette, derfor blir svada i partiprogrammet til SV helt uten betydning når realpolitikken sier noe helt annet. Det hjelper lite med "ønsketenking" da.

Jeg anbefaler ALLE å konfrontere partiene som ønsker Norge ut av EØS på nettopp dette. Spør om de virkelig ønsker å stenge grensene for arbeidsinnvandrere til Norge. Sier de nei, så snakker de altså mot eget partivedtak og hva et utmelding av EØS faktisk vil innebære. Politikere må stå ansvarlig for den politikken de faktisk ønsker innføre, og i noen tilfeller er den virkelig usmakelig, også på venstresiden.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 29-08-17 kl 23:25.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 23:26   #113
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg sitter også litt sjokkert over venstreflukten her, enn så lenge. Men hvor ble de av? Høyre, lissom?

Nope, Arbeiderpartiet.

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Når venstre driver og horer rundt med frp, så har de seg selv å takke, tenker jeg...

Akkurat, der har du det. Pføy!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 23:31   #114
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Venstre-velgere flykter til MDG, i følge Lars Nehru Strand, leste jeg nettopp på NRK. Og Arbeiderpartiet mister til SV og Rødt. Og Høyre og FrP går frem på siste Norstat-måling.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 23:45   #115
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 07:58   #116
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.994
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Jeg pleier å vakle mellom A og SV, og ender som oftest på SV, men jeg bestemmer meg ikke før like før.

Jeg kunne stemt V på bakgrunn av innvandrings- og miljøpolitikk, men jeg syns det er så vemmelig at de heller vil være en del av det parlamentariske grunnlaget for en regjering med FRP enn å støtte en AP-ledet regjering at jeg håper de faller under sperregrensen i år og får et tydelig signal om at skikkelige folk ikke vil ha noe med dem å gjøre når de er på den galeien der.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 10:32   #117
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg blir så grenseløst provosert av et partiprogram som pakker inn retorikk i språk som IKKE gjenspeiler virkeligheten. SV sier at de ønsker erstatte EØS avtalen med en alternativ avtale. Hva betyr det? Jo, det betyr at de ønsker skrote EØS avtalen i sin nåværende form. Å gå ut av EØS har ingen mellomløsninger (ref. Brexit forhandlinger nå) - det har enorme implikasjoner som blant annet at fri flyt av varer, folk og tjenester stopper. At de skriver annet svada i partiprogrammet som ikke har noe rot i virkeligheten betyr faktisk ingenting, fordi det ikke er noe realpolitisk løsning. Derfor vrir jeg ingenting, jeg sier bare hva partier som ønsker oss ut av EØS egentlig står for, det betyr stengte grenser. Det er ikke noe "mellomløsning" som skissert i partiprogrammet.

Verken SV eller Sp ønsker å si opp (eller skrote som du skriver) EØS-avtalen på dagen. Det finnes kloke fornuftige folk i disse partiene også, selv om du ser ut til å mene noe annet. Det de mener er at avtalen ikke fungerer godt nok i dag og at det er nødvendig med en grundig utredning av alternativer til EØS-avtalen. Jeg synes det er et helt legitimt standpunkt, selv om jeg ikke støtter det selv.

Du står fritt til å mene ting om disse spørsmålene og mene det sterkt, men jeg synes måten du ordlegger deg på er et forsøk på å diskvalifisere andre fra å mene noe, siden du oppfatter at du sitter med fasiten.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 10:34   #118
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Det er selvsagt lov til å mene noe annet enn fasiten. Men fasiten finnes like fullt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 10:45   #119
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er selvsagt lov til å mene noe annet enn fasiten. Men fasiten finnes like fullt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 13:01   #120
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.287
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Jeg tok en sånn valgomat i natt, og jeg havner på SV og rødt, uansett hvilken jeg tar.


Men jeg ble sittende og tenke over at det er endel ting jeg ikke vet nok om. Om jeg ikke husker feil var det snakk om 6 timers arbeidsdag - min første tanke er at det er da ikke gjennomførbart?

Også er det olje-leting i lofoten og området rundt der. Jeg tenker at grunnen til at mange partier er mot det er miljø-spørsmål? Eller tar jeg helt feil?

Og NATO/ikke NATO, der er jeg helt blank. Hvorfor? Hvorfor skal vi ikke være med, egentlig?

Og privatisering. Det er jo ikke greit at kommuner betaler store summer til noen som driver helse/omsorg, og som tar ut store overskudd, men hvis ikke de tilbudene hadde vært der, hadde da kommunene greid det selv? Jeg er skeptisk.

Og nå innser jeg at jeg nok en gang ikke aner hvem jeg skal stemme på.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no