Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

[Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Kva for ein påstand passer best for deg?
Eg synest idealet om hårfjerning er kvinneundertrykkande og lar håret vokse 4 3,48%
Idealet er kvinneundertrykkande, men eg barberer armhule likevel når eg skal ut blant folk 6 5,22%
Idealet er kvinneundertrykkande, men eg barberer armar/leggar ute blant folk 25 21,74%
Idealet er kvinneundertrykkande, men eg gjer det likevel på grunn av personleg velvære 16 13,91%
Kroppshår er stygt/ekkelt/lite feminint og eg fjerner alt/mykje heile året 3 2,61%
Eg fjerner kroppshår, og meiner det har lite med kvinnerolle og forventningar å gjere 40 34,78%
Eg fjerner kroppshår fordi det er fint 16 13,91%
Anna. Spesifiser i tråden 5 4,35%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-16, 17:25   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Men er det virkelig ikke sosialt akseptert å ikke barbere bort legghår? I hvilken grad da? Opplever man diskriminering? Hets? Utestenging? At flertallet synes det er finest uten er vel ikke det samme som at det motsatte ikke er sosialt akseptert?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:26   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.923
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg synes at det er et tullete ideal, men er så sosialisert inn i det at jeg fjerner hår under armene og på leggene om sommeren. Av og til på armene også, og rundt "bikinilinjen". :deler: Om vinteren gjør jeg det bare hvis jeg skal pynte meg i klær der armhuler og legger vises, så for meg er dette helt klart fordi andre skal se meg. Familien må finne seg i hår både her og der.

Jeg er stille imponert over tenåringsdatteren min som ikke fjerner noenting som helst. Jeg har gitt henne muligheten og hun har valgt det bort, og enten får hun ikke kommentarer eller så er hun så trygg i seg selv at hun ikke synes det gjør noe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:28   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men er det virkelig ikke sosialt akseptert å ikke barbere bort legghår? I hvilken grad da? Opplever man diskriminering? Hets? Utestenging? At flertallet synes det er finest uten er vel ikke det samme som at det motsatte ikke er sosialt akseptert?

Har heller ikke noen tro på at det er SÅ uakseptabelt. Jeg ser stadig damer med hår både her og der, som ikke bærer noe preg av å være en utstøtt gruppe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:28   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men er det virkelig ikke sosialt akseptert å ikke barbere bort legghår? I hvilken grad da? Opplever man diskriminering? Hets? Utestenging? At flertallet synes det er finest uten er vel ikke det samme som at det motsatte ikke er sosialt akseptert?

Hvis man opplever diskriminering og hets er det i så fall undertrykkende, ikke "kun" at det fremstår som sosialt uakseptabelt. Det er jo bare å lese hvordan kroppshår til tider blir omtalt her inne, så synes jeg det er ganske åpenbart at dette ikke er det jeg vil kalle sosialt akseptert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:29   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Har heller ikke noen tro på at det er SÅ uakseptabelt. Jeg ser stadig damer med hår både her og der, som ikke bærer noe preg av å være en utstøtt gruppe.

"Utstøtt gruppe", come on, det er ikke det jeg sier, og det vet du godt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:30   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Da har vi nok lest forskjellige ting.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:32   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Men at "noen her inne" syns at kroppshår er ekkelt, betyr jo ikke at det ikke er sosialt akseptert på generelt grunnlag. Jeg husker tråder for noen år siden der alle andre truser enn g-streng ble kalt for bestemortruser og himlet av. Nå har vel det snudd litt, men selv om jeg aldri likte g-streng noe særlig så opplevde jeg jo ikke at det var stigmatiserende med andre slags truser. Eller kjerringsko, eller hva det måtte være.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:33   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Utstøtt gruppe", come on, det er ikke det jeg sier, og det vet du godt.

Jeg sa ikke at du sa det heller. Jeg mener bare at mange lever greit med litt hår også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:42   #29
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men er det virkelig ikke sosialt akseptert å ikke barbere bort legghår? I hvilken grad da? Opplever man diskriminering? Hets? Utestenging? At flertallet synes det er finest uten er vel ikke det samme som at det motsatte ikke er sosialt akseptert?

Hår under armene har mange ganger her inne blitt kalt "ekkelt". Det er et ganske sterkt ord for meg å bruke om noe ved andre mennesker i hvert fall.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:49   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det syns jeg ikke er sammenlignbart i det hele tatt.

Eg synest det er ei veldig presis samanlikning. Det er noko som er kulturelt betinga, som mange seier dei gjer frivillig, men der dei estetiske ideala er markert forskjellige mellom kvinner og menn.


Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men er det virkelig ikke sosialt akseptert å ikke barbere bort legghår? I hvilken grad da? Opplever man diskriminering? Hets? Utestenging? At flertallet synes det er finest uten er vel ikke det samme som at det motsatte ikke er sosialt akseptert?

Blikk, først og framst, tenker eg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:50   #31
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes at det er et tullete ideal, men er så sosialisert inn i det at jeg fjerner hår under armene og på leggene om sommeren. Av og til på armene også, og rundt "bikinilinjen". :deler: Om vinteren gjør jeg det bare hvis jeg skal pynte meg i klær der armhuler og legger vises, så for meg er dette helt klart fordi andre skal se meg. Familien må finne seg i hår både her og der.

Jeg er som Blå her.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 18:00   #32
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg barberer meg hist og pist, og mener det har lite med kvinnerollen å gjøre.

Jeg barberer meg året rundt, og kler ikke så mye av meg om sommeren sånn generelt, så det har ikke noe med å bli sett å gjøre.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 18:09   #33
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.802
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

For meg føles det å gå med synlige hårstubber litt som å gå med halvfett hår. (Jeg har tynt og stritt hår, som spesielt i varmen kan se "stripete" og fett ut, selv om det er nesten nyvasket.)

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 18:11   #34
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg har hatet det å ha kroppshår helt siden jeg fikk dem. Ikke de tynne, umerkelige som jeg har på mesteparten av kroppen, men de andre.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 18:29   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.


Blikk, først og framst, tenker eg.

Blikk? Man kan ikke erklære alt som genererer blikk for sosialt uakseptert, og mene seg undertrykket.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 18:45   #36
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg går ikke rundt og tenker på om det er kvinneundertrykkende eller ikke. Jeg bare liker ikke kroppshår i noen særlig grad. Jeg shaver både her og der jevnlig, men det er fordi jeg ikke liker hår. Grunnen til det kan man jo spørre seg om. Jeg ser den. Men jeg liker ikke tær heller. Jeg kunne virkelig ikke funnet på å gå til fotpleier, og i hvertfall ikke vært det selv. :grøss&gru: Men man kan vel ikke peke på en lignende årsak til akkurat det? Noen liker det bare ikke. Mannen kunne ikke brydd seg mindre om akkurat min behåring. Jeg bryr meg for egen del.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 19:15   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Blikk? Man kan ikke erklære alt som genererer blikk for sosialt uakseptert, og mene seg undertrykket.

Men så har vel et par av oss også definert seg bort fra at det er _undertrykkende_, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 19:16   #38
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Klarer ikke å svare på noen av alternativene her, for jeg bruker så lite tid på kroppshår at jeg måtte se etter om jeg hadde hår under armene for tiden, før jeg klarte å bestemme meg for hvilket alternativ som passet minst dårlig.
Og siden jeg i protest ikke barberer leggene i fjor etter en tråd her inne, og ikke husker sist jeg vokset de heller (minst to år siden, mao) så er jeg hårete.
Det bryr meg midt bak hva andre mener om det, og når jeg går ut av tråden er jeg ferdig med det for i år.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 19:36   #39
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Blikk? Man kan ikke erklære alt som genererer blikk for sosialt uakseptert, og mene seg undertrykket.

Det kjem an på type blikk. Blikking er faktisk ein form for jentemobbing som er såpass utbredt i Groruddalen at uteseksjonen til politiet kurser ungdomsskulelærarar i kva som er greia. Men det blir ei avsporing. Blikk kan markere at noko ikkje er sosialt akseptert, i aller høgaste grad!

Kvinneundertrykkende var kanskje eit litt for sterkt ordval i denne samanhengen. Eg ser den. Det blei vanskeleg å formulere adekvate poll-alternativ på under 100 teikn. Samtidig er det den store forskjellen på kva som er sosialt akseptere mellom kjønna som gjer at eg tenker det er ganske tett opp til korrekt likevel.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 19:42   #40
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg er en av de som har uttalt at jeg synes hår under armene er ekkelt, og det står jeg for. Men jeg sender ikke damer mad synlig behåring blikk av den grunn, jeg kan da oppføre meg. Det samme gjelder forøvrig fett hår, jeg synes det også er ekkelt og ser uhygienisk ut.

Mørke hår på legger er lite pent i følge meg, men ikke på samme måte som hårete armhuler. Om folk vil la håret gro er det opp til den enkelte, jeg er ikke en av dem. Jeg ser ikke på det som undertrykkende heller, jeg er bare ikke så glad i kroppshår. Ikke på menn heller, hårete rygger, skuldre og skjegg er rett og slett ikke noe jeg liker.

For meg er det heller ikke forskjell på sommer eller vinter, jeg barberer meg her og der året rundt, det tar meg noen minutter i dusjen noen ganger i uka.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no