Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 00:18   #941
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Å fy søren Shamu, jeg vil gråte! De retrobrallene var fantastiske. Vidunderlige.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 08-07-09, 11:59   #942
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Åh, den grønne og oransje kjolen var bare meg - fy søren så flott den er!

Herlige bukser med - du er knallflink!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 08-07-09, 12:42   #943
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Herregud så mye fint! Kjolen var utrolig flott, og brallorna var jo fantastiske!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 08-07-09, 13:08   #944
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tuuusen takk for ros!!!

Kjolen ble feil farge for damen som skulle ha den. Ergo, jeg skal prøve å selge den, hvis ikke den går så blir det "gave" til emg selv.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 08-07-09, 13:28   #945
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Du er bare så kreativ og flink med symaskinen. Skulle ønske det var meg.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv  
Gammel 08-07-09, 15:48   #946
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Du er bare så kreativ og flink med symaskinen. Skulle ønske det var meg.

Tusen takk!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-07-09, 12:52   #947
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Fy flate Shamu, den kjolen var lovely

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 09-07-09, 13:39   #948
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Fy flate Shamu, den kjolen var lovely

I know! Og nå har den fått ett godt hjem også.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-07-09, 16:42   #949
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

I know! Og nå har den fått ett godt hjem også.

Håper den blir tatt godt vare på.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 16-07-09, 19:44   #950
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Keiko kommer tilbake"



Min kjære mann, alias “Keiko” er en mye mer tålmodig sjel enn sin Fru.
Når vi da snakket om å lage kjolemønster i flere størrelser (34-44) utifra mitt mønster i str 40, så mistet jeg litt motet.
Er det noe jeg ikke liker, så er det å tegne og lage nøyaktige mønster fra bunn. Noe som jo ofte er nødvendig.
Jeg liker å fortelle hvordan jeg vil ha det, sette sammen stoffer og farger og så sy det. Altså selve design delen er den jeg elsker.
Heldigvis er min mann en mann som liker slike detaljer, når han først er kommet i gang vel og merke.
Det er lenge siden dette ble planlagt, men nå kom vi endelig nesten i mål
Her er første prøvekjole ut, etter “The Killer Whale Production” team.
Neste kjole vil bli noe annerledes over skulder/arm, samt lenger under brystet.
Til meg og mine enorme fordeler (jada, det var ironisk), så fungerer den perfekt. Men om man har litt større enn meg, vil den bli trang over brystet.
Anyway. Denne kjolen kommer til å bli brukt masse. Utrolig deilig og sitter som ett skudd.

Her har jeg brukt CoverProen og kantebåndsapparatet for å lage ett fint kantebånd ut av brun ribb.


Den brune ribben er tatt igjen i sirkelen bak eplet og skaper på den måten en herlig helhet.


Brun knapp på brystet og mønstrete jersey som kontrastbånd under brystet.
Samme Jersey er brukt som kant nede på kjolen, samt som eple i den brune sirkelen. Fargene harmonerer perfekt mot det brune og den mørk orange fargen i selve kjolen.


Merkelappen er sydd på det ene 3/4 lange ermet.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-07-09, 21:01   #951
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Så utrolig mye flott du lager, titter stadig på det du har laget og er stum av beundring . Den grønne hengslebuksen var bare helt skjønn......om du trenger flere kunder, så bare si fra


(ønsker meg en slik kjole og en hengslebukse til niesen min )

Liljekonvall er ikke aktiv  
Gammel 16-07-09, 22:43   #952
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

... Når vi da snakket om å lage kjolemønster i flere størrelser (34-44) utifra mitt mønster i str 40, så mistet jeg litt motet. ...

Kjoler i str. 34? JAAA!

Avatar er ikke aktiv  
Gammel 16-07-09, 23:33   #953
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jeg tror jeg elsker Shamu..

“The Killer Whale Production”.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 10:37   #954
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

"Keiko kommer tilbake"



Min kjære mann, alias “Keiko” er en mye mer tålmodig sjel enn sin Fru.
Når vi da snakket om å lage kjolemønster i flere størrelser (34-44) utifra mitt mønster i str 40, så mistet jeg litt motet.
Er det noe jeg ikke liker, så er det å tegne og lage nøyaktige mønster fra bunn. Noe som jo ofte er nødvendig.
Jeg liker å fortelle hvordan jeg vil ha det, sette sammen stoffer og farger og så sy det. Altså selve design delen er den jeg elsker.
Heldigvis er min mann en mann som liker slike detaljer, når han først er kommet i gang vel og merke.
Det er lenge siden dette ble planlagt, men nå kom vi endelig nesten i mål
Her er første prøvekjole ut, etter “The Killer Whale Production” team.
Neste kjole vil bli noe annerledes over skulder/arm, samt lenger under brystet.
Til meg og mine enorme fordeler (jada, det var ironisk), så fungerer den perfekt. Men om man har litt større enn meg, vil den bli trang over brystet.
Anyway. Denne kjolen kommer til å bli brukt masse. Utrolig deilig og sitter som ett skudd.

Her har jeg brukt CoverProen og kantebåndsapparatet for å lage ett fint kantebånd ut av brun ribb.


Den brune ribben er tatt igjen i sirkelen bak eplet og skaper på den måten en herlig helhet.


Brun knapp på brystet og mønstrete jersey som kontrastbånd under brystet.
Samme Jersey er brukt som kant nede på kjolen, samt som eple i den brune sirkelen. Fargene harmonerer perfekt mot det brune og den mørk orange fargen i selve kjolen.


Merkelappen er sydd på det ene 3/4 lange ermet.

Jeg har fulgt med på alt du lager, Shamu, og er bare så imponert!
Kjolen her over bare elsker jeg - og navnet på den! Og det er også en ting; det er like morsomt å se hva du kaller ting og lese dine tanker og tekster om stoff, syprossessen osv!

Sundae er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 12:49   #955
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Du lager så fantastiske ting at jeg blir helt målløs. Synes det er på tide med noen kjoler til salgs i størrelse 36 nå altså.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 18:30   #956
Katie
:)
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 401
Katie er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Dæven, så flink du er!

__________________
2004
Katie er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 19:46   #957
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Så utrolig mye flott du lager, titter stadig på det du har laget og er stum av beundring . Den grønne hengslebuksen var bare helt skjønn......om du trenger flere kunder, så bare si fra


(ønsker meg en slik kjole og en hengslebukse til niesen min )

Tusen hjertelig takk for ros Liljekonvall!
Hvis du sender en PM med mailadressen din, så kan jeg sette deg opp på nyhetsbrev, da får du mail når jeg tar i mot nye bestillinger eller når jeg legger ut ting til salgs på bloggen min.


Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Kjoler i str. 34? JAAA!


Jupp, det er under planlegging!

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Jeg tror jeg elsker Shamu..

“The Killer Whale Production”.

tjihiiii... ja, er det ikke kuuult! Mannens ide og jeg digger "firma" navnet vårt... hihihi...

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Jeg har fulgt med på alt du lager, Shamu, og er bare så imponert!
Kjolen her over bare elsker jeg - og navnet på den! Og det er også en ting; det er like morsomt å se hva du kaller ting og lese dine tanker og tekster om stoff, syprossessen osv!

Akkurat det du skriver der blir jeg aldri lei av å høre. Det betyr så uendelig masse for meg at noen liker hele pakka. Jeg elsker å gi sjel til produktene mine, ikke bare i form av innlevelse og fantasi, farger og stoffbruk, men også ved å gi dem unike navn som forhåpentligvis passer, samt historier rudt dem. Det skal være morsomt lese tekstene også, ikke bare for syinteresserte men for alle.. så hver gang jeg leser tilbakemeldinger som dine, blir jeg rørt, glad, stolt og lykkelig.
Takk!

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Du lager så fantastiske ting at jeg blir helt målløs. Synes det er på tide med noen kjoler til salgs i størrelse 36 nå altså.

Takk Krem!
Str 36 kommer til høsten. Jeg lover!

Opprinnelig lagt inn av Katie, her.

Dæven, så flink du er!

Tusen takk!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 20:34   #958
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Midnattsdram og Fniseknis"




Min kjære var litt skeptisk til cobolt blå og svart sammen. Det var litt vågalt mente han.
Jeg visste det kom til å bli smekkert, og sant, det ble det!
Blåfargen er aldeles nydelig alene, mot svart blir kjolen litt magisk.. Perfekt til kveldskos rundt bålet, eller til kjærestur i måneskinnet. Varm og deilig.

Kjolen hadde fungert fint uten pynt, men jeg er nå Shamu og da må jeg gjøre kjolen Shamuish: Farger!

Jeg kjenner en dame på østlandet som er tvers gjennom god og herlig, rett og slett alltid HAPPY.
Hun har en bestemor som en gang brukte ett skjørt som hun ble lei.
Happy syr også masse nydelig, men hun er ikke like retro som visse andre, ergo skjørtet fikk følge meg og Jubel hjem etter ett besøk der i gården.
For å slippe blåmerker og andre skavanker etter slåsskamp om skjørtet, så delte vi det i to.. søsterlig og rettferdig.
Happys bestemor sitt gamle skjørt har nå endelig fått sitt første oppdrag, som LIV og røre på denne herlige kjolen.
Ble det ikke vakkert? Takk Happy!

Kjolen har fått alvehette og trompetermer.
Den har fått bånd under brystet som har 3 coboltknapper til pynt.
Kjolen har fått kontrastkant nederst på skjørtet for å ta igjen fargen og ramme kjolen inn.



Størrelse: 40



__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 20:43   #959
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Aldeles lekre, rett og slett!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 23:41   #960
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Fytti du er så flink Shamu!

Og så lurer jeg fryktelig på når Lille skal få dress.

__________________
Interference er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no