Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-09, 20:14   #981
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Flinke, flinke Shamu!

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 29-07-09, 20:33   #982
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Åh, gjett om tøtta blir glad for denne!
Mamman gleder seg stort til å hente, den var helt perfekt.
Du er så flink Shamu!
Og de voksenkjolene du lager er jo bare nydelige!

__________________
Interference er ikke aktiv  
Gammel 29-07-09, 20:37   #983
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Flinke, flinke Shamu!

Tusen tusen takk Frøy!

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Åh, gjett om tøtta blir glad for denne!
Mamman gleder seg stort til å hente, den var helt perfekt.
Du er så flink Shamu!
Og de voksenkjolene du lager er jo bare nydelige!

Så utrolig kjekt at du liker det!!! Man blir jo litt nervøs om man har truffet eller ei.. hehe...
Takk for skryt Inter!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 29-07-09, 20:39   #984
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Nydelige klær!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv  
Gammel 29-07-09, 21:02   #985
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Så utrolig flink du er!!

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 29-07-09, 21:54   #986
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Fleece-sett "Patience"




Fleecesett sydd til en liten jente som har ventet ett helt år på denne bestillingen… jada.. undertegnede hadde glemt den… fysj og skam.
Men nå er den endelig i mål, i større størrelse såklart, så nå håper jeg det faller i smak hos den lille tøtta.

Jakke; størrelse 92
Bukse; størrelse 2-3 år.

Jeg har prøvd det på min 2 1/2 åring som som nettopp har gått fra 92 til 98 og 104 i klær, for enkelt å vise at jakken og buksen kan brukes lenge ved å brette ribben i starten.



__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 01-08-09, 12:31   #987
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Det var råflott! Likte veldig godt knappeløsninga på jakka.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 01-08-09, 20:29   #988
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Når du en gang kommer ..."

Dette er siste bestillingskjole på lenge, jeg gleder meg til å bare sy det jeg selv vil (etter at jeg er ferdig med barneklærne som gjenstår på lista).
Det er kjekt med bestillinger, men jeg er nok ikke helt der, jeg trives best med frie tøyler og lek og moro.



Denne kjolen skal til en dame som ønsket seg en kjole til både hverdag og fest.
Siden jeg er kjolejente syns jo jeg slike utfordringer er kjekke. Man skal kunne pynte seg i hverdagen, og ingen skal vel kunne komme og si at ei jente ikke kan gå i festklær på en mandag!
Nei, jenter er jenter, vi skal få lov til å være feminine -
og stolte av det. )



Jeg slet litt med å finne ett spennende stoff som kunne kombineres med svart, løsningen ble å ta turen til Fretex og håpe at det var noen skatter der.
Det var det!
Jeg fant noen skikkelig vintage skjørt i crimplin (stretch kunststoff typisk for 60-70 tallet). Disse ble kjøpt og klippet opp. Perfekt for kjoletilbehør.
Det ene fikk sin debut på denne kjolen: i svart herlig myk velour.
Siden stoffet hadde motiv av retro blomster, valgte jeg en blomsterapplikasjon nederst på skjørtet.
Litt Hippie-light, akkurat som jeg liker det.
Blomsten fikk en turkis detalj med en svart vintage knapp i midten, også fra fretex.
Den turkise biten er samme stoff som jeg har brukt på ribben i halsen. Herlig turkis ribb.



Jeg har brukt kantebåndsapparatet på coverproen på ribbkanten, dette gir en herlig proff finish.
Nederst på kjolen har jeg også brukt coverproen for å få en fin turkis tvillingsøm, turkis for å ta igjen de turkise detaljene.
På ermene har jeg lagt inn en avslutning av samme dekorstoff. Dette gjør kjolen syns jeg.
Herlig retro + herlig enkelt + herlige farger = herlig kjole til både hverdags og fest.

Størrelse: 36/38

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 01-08-09, 21:17   #989
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Kjempefin kjole

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 01-08-09, 21:29   #990
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Virkelig lekker! Nå blir jeg snart inspirert til å sette i gang igjen, altså!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 01-08-09, 22:25   #991
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Nydelige - både fleecesettet og kjolen!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 01-08-09, 23:52   #992
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Utrolig så mye lekkert du klarer å lage, Shamu!

ming er ikke aktiv  
Gammel 02-08-09, 00:02   #993
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tusen takk skal dere ha alle sammen!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-08-09, 14:23   #994
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Kjolen var lekker-smekker!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 03-08-09, 14:24   #995
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Det lilla settet var forresten aldeles fantastisk!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 13-08-09, 20:37   #996
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Wûrden Elfanten auf vift"



En kollega av meg har blitt onkel til en liten jente som bor i Tyskland.
Nå skal han ned og hilse på, og hadde da lyst til å ha med noe unikt i gave, fra Onkel Patrick.
Aldeles herlig syns nå jeg, og særlig når jeg fikk helt frie tøyler! Hurra!
Vi ble enige om en kjole og en bukse, i myke gode stoffer som er bare perfekt for en liten nysgjerrig kropp.

Settet er sydd i brun ribb, varm lilla (som er umulig å fange på film, her blir den blålig) velour
og en herlig gul og lilla elefant jersey som jeg har gledet meg til å sette saksa i.
Sterner og knapper til pynt, en liten stjerne verdig.

Kjolen er sydd i str 1-2 år, men kan brukes før ved å brette opp ribben og trekke opp ermene. En posete effekt blir bare ekstra kul syns jeg.




Buksen er sydd i str 9-18 mnd, og kan som kjolen: brettes opp i ribben slik at den får en perfekt posete passform i starten.


__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 13-08-09, 20:45   #997
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Albert og Skybert"


Når klærne ligger som på bildet over, ser det ut som om den lille hunden har hoppet ut av kjolen og satt seg på buksen, og på den måten etterlatt seg ett lite hull i kjolen.
Siden hunden like godt kan hete Albert, må det jo være Skybert som sitter igjen på kjolen.
Derav navnet på settet. )


En barndomsvenn av meg skal sammen med sin Kjære i bryllup i September.
Brudeparet har nylig fått en liten datter som nå også skal få en liten gave på bryllupsdagen.. alle må jo få gave.

I følge min venn er det kommende brudeparet veldig glad i lilla og sort, dessuten har de en hund av rasen:dachs. De ville gjerne ha noe av dette integrert i klærne til den lille jenta, slik at det ble personlig og unikt.



Jeg har sydd en forklekjole i størrelse 6-12 mnd, men som kan brukes lenger som tunika.
Forklekjolen er sydd av lilla elefantstoff; tynt og behagelig stoff på fremsiden, med en bakside i svart bomull.
En svart dachs på fremsiden med en lilla knapp så han kan se verden, en nygift verden.



Buksen er sydd av svart deilig velour, myk og behagelig, slik babyklær skal være.
Lilla ribb oppe og nede gjør at buksen kan brukes tidlig og vare lenge.
Nede på foten har hu mor plassert en dachs som helt klart drømmer om å bli like stor som en elefant, den har derfor tatovert elefanter all-over. Nice!

Buksen er i str. 9-24 mnd, men kan muligens brukes noe før ved å brette opp samt ha en god puff nede på føttene.

Nå håper jeg både givere og mottakere blir fornøyd med klærne.

Detaljbilder i bloggen.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 14-08-09, 00:32   #998
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jeg fatter ikke hvor du tar tida fra. Så produktiv og flink du er!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 14-08-09, 00:42   #999
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Fy søren Albert og Skybert var et fantastisk flott sett.
(jeg satt lenge å prøvde å finne den rette formuleringen men ingen måter å skrive på klarte helt å dekke det jeg prøver å si...)
Det var et sett helt 100 % etter mitt hjerte altså. (Sånn bortsett fra patience da, som allerede er flittig brukt. )

__________________
Interference er ikke aktiv  
Gammel 15-08-09, 21:36   #1000
tess1
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 208
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Nydelige sett begge to.

tess1 er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no