Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trådløs skriver

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 22:25   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trådløs skriver

Jeg har tenkt å kjøpe ny printer, og var en rask tur på Binders igår for å se på utvalget. Var nesten på tur til å kjøpe en "trådløs" da butikkfyren sa at jeg må koble den med ledning til ruteren. Og sånn er det med alle "trådløse" skrivere.
What?

Inntaket til tv/data og hele sulamitten står midt i stua, og det er stedet jeg er minst interessert i å ha en printer stående. Jeg kan altså sitte hvor som helst i huset med mac'en, men skriveren må jeg ha i stua?

Stemmer dette da? Er ikke trådløst trådløst?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 11:50   #2
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trådløs skriver

Det stemmer ikke. Den trådløse skriveren vår er kun koblet til strøm. Ingen kabel mellom skriveren og routeren.
Vi har en Canon 5200r.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 13:26   #3
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trådløs skriver

Jepp, da har du møtt en selger som ikke aner hva han snakker om. Alle trådløse skrivere kan selvfølgelig plasseres hvor som helst.

Det eneste jeg kan tenke meg at han snakket om er at skriveren første gang må kobles opp med en ledning slik at den kan settes opp riktig i nettverket. Du kan jo nødvendigvis ikke koble en skjerm og et tastatur til skriveren for å sette opp ip-adresser og slikt.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 22:25   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trådløs skriver

Skriveren jeg har tenkt på er en Canon MP600, evt 600R for trådløst.
Har Airport Express, og bredbånd via kabel-tv.

Hvor skal jeg koble printeren, sa du?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 22:28   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trådløs skriver

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Skriveren jeg har tenkt på er en Canon MP600, evt 600R for trådløst.
Har Airport Express, og bredbånd via kabel-tv.

Hvor skal jeg koble printeren, sa du?

Har du trådløs router?

Om du har trådløs router kobler du bare opp den trådløse skriveren hvor du vil. Du innstallerer programvaren på den pcen som du skal skrive ut fra.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 22:29   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trådløs skriver

Du trenger bare koble printeren til strøm, så kjører du CDen som følger med.

Har du kryptering eller har sikret det trådløse nettet ditt på andre måter kan det være at du må koble skriveren i LAN porten på routeren din når du konfigurerer skriveren og setter den opp riktig mot det trådløse.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:56   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trådløs skriver

Har kjøpt printer nå. Kjøpte den nevnte Canon MP600, men ikke trådløs-utgaven. Kjøpte i stedet en bluetooth-dings, siden mac'en min har bluetooth. Gikk litt sakte med printinga da, men...

Det er scanner på denne, men scanneren funker ikke uten usb-kabel. Fant ut at dette gjaldt også på trådløs-utgaven, så da kunne vi spare en tusenlapp.

Nå har vi holdt på i et par timer å printe og kopiere og scanne i alle varianter her, fra og til mac, og fra minnekortet i kameraet. Mye moro for 1690,-!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no