Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-11, 22:14   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

Jeg kunne tenkt meg å lese en ny bok. Jeg leser faktisk svært lite (pga. kronisk migrene). Jeg er i bunn og grunn ingen lesehest, men om en bok fenger meg synes jeg det er godt å koble av og la seg rive med.

Jeg har akkurat lest Natascha Kampusch og boken før var vel Idas dans. Dette er typen bøker som fenger meg. Gjerne gripende historier fra virkeligheten.

Bøkene bør være lettleste og ikke så dype.

Er det noen som kan komme med en anbefaling?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 22:21   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

Saras nøkkel, kanskje? Ikke fra virkeligheten, men relatert til virkeligheten. Veldig lettlest.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 22:31   #3
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

Saras nøkkel var min første tanke også. Den var veldig lettlest og ga en følelse av "fra virkeligheten". Selv om detaljene ikke er virkelige, heldigvis, var jo krigshendelsene slik det beskrives.

Barnepiken er en annen fin bok.

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 22:42   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

1000 strålende soler tror jeg det er en bok som heter, som er av type 'sann' historie. Altså jeg tror kanskje ikke den er sann (?) men den kunne sikkert ha vært det. Gripende beretning om hvordan det er å leve i Afghanistan.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 23:00   #5
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

...og for ikke å snakke om Drageløperen, den var enda bedre (syntes jeg).
Ja, og har du en indre kikker/snoker, som meg , så kanskje du også faller for Knausgårds Min Kamp. Dog ikke så gripende.

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 10:52   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

Har nylig lest de to bøkene du nevner jeg også.

Like før det leste jeg ei bok av Rigmor Galtung, "Fullt lys og stummende mørke".

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...5329965&rom=MP

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 18:14   #7
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

Tusen takk for alle tipsene. Skal sjekke de ut.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 18:25   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

Brooklyn av Colm Toibin kanskje? Handler om ei irsk jente som utvandrer til USA på 50-tallet. Den er rimelig lettlest og spennende.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:24   #9
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bokanbefaling, kan du hjelpe meg?

"Regines bok" av Regine Stokke. Regine døde av kreft i fjor(?) og bloggen hun skrev gjennom sykdomsforløpet har blitt bok. Jeg fulgte med i bloggen og den var utrolig gripende.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no