Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke bilstoler skal vi ha?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-12, 16:41   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke bilstoler skal vi ha?

Jeg har ikke fulgt så mye med på markedet de siste årene.

Vi har en gutt i et bredt Britax Kidfix. Han er 6 år, og kan bruke dette setet til han er ferdig med bilstoler. Han er lang, 125 nå når han nettopp har fylt 6, så jeg tenker ca 3 år til? Eller så langt det går.

Vi har en jente i Duologic, hun er fire nå og setet er gammelt, (2006) og jeg vil kassere det. Hun er liten av vekst. Jeg skal ha nytt sete til henne og tenker da å kjøpe et smalt mindre sete, (beltestol) som hun kan bruke til hun overtar storebror sitt. Ser for meg hun skal bruke beltestol ganske lenge, til ihvertfall 10 år.

Så venter vi nr tre, og vil ha en stol til denne. Også jente, men ikke gitt at hun blir like liten av vekst som storesøsteren. Jeg heller mest mot et nytt DL, siden vi er så glade i det setet, og da har vi jo sete 0-4 år.

Vi kjører Touran.

Noen som kan anbefale bilseter til 08 og 12 barna? En liten beltestol og et 0-4års sete, evt et godt annet sete.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 16:58   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Vår kombinasjon (tenkt, ikke testet enda) blir Cybex solution til storebror (beltestol), Britax maxway (bakovervendt) til mellomsøster og maxi cosi cabriofix (babysete) til lillebror.

Altså disse:




Så håper jeg at vi siden får plass til to Britaxer ved siden av storebror sitt Cybex-sete. Vi har hvertfall hatt plass til 2 beltestoler pluss en bakovervendt tidligere.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 16:59   #3
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Cybex har visstnok den beste beltestolen for tiden.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:05   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Cybex er en veldig god beltestol ja. også er den jevn i bredden, i motsetning til mange av de andre som plutselig stikker masse ut. Og den er blant de smalere beltestolene selv om det er god plass i den.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:07   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

En liten 08'er hadde jeg ikke satt i beltestol. Jeg ville kjøpt Britax Maxway til henne (bakovervendt sete til 25 kg), og Maxi-Cosi Pebble eller Cabriofix til babyen. Så kan babyen overta Maxway om 1-2 års tid, når 08'eren er bedre egnet for beltestol.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:11   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Hvordan er Akta Graco Belogic forresten? Den går opp til 25 kg bakovervendt (fra 9 mnd).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:11   #7
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Vi hadde Maxi Cosi Cabriofix + Besafe kid + Römer pluss ved siden av hverandre i Touran. (08, 05, 03) Nå har vi to Römer pluss + en besafe kid.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:20   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

En liten 08'er hadde jeg ikke satt i beltestol. Jeg ville kjøpt Britax Maxway til henne (bakovervendt sete til 25 kg), og Maxi-Cosi Pebble eller Cabriofix til babyen. Så kan babyen overta Maxway om 1-2 års tid, når 08'eren er bedre egnet for beltestol.

Hun er ikke SÅ liten, hun er 15 kg og 104 cm. Men liten i forhold til storebroren.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:22   #9
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Hun er ikke SÅ liten, hun er 15 kg og 104 cm.

Vi har ei på den størrelsen i Besafe kid. Skal fortsatt sitte der en god stund ja. Snur ikke før vi trenger.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:23   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Hun er ikke SÅ liten, hun er 15 kg og 104 cm.

Ok, da er hun større enn min eldste var som fireåring. Men jeg hadde nok ikke satt en fireåring forovervendt om jeg ikke måtte, sånn uansett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:25   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Den nye Acta Gracoen ja, fra 9 kg. Hvordan er den i bredde?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:27   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Jeg hører hva dere sier, og det hadde sikkert ikke vært dumt å holde henne bakover litt lengre. Men ståa er at vi lenge har sagt "når du blir fire..." når hun har mast om å få sitte som broren. Nå er hun fire for en mnd siden, vi har fulgt alle anbefalinger og tenker å snu henne nå.

Ønsker ikke en lang fremover/bakover diskusjon om fireåringer her nå altså.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:42   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Jeg ville prøvd Cybex eller en britax til. Jeg har begge og foretrekker Britax. Synes de tar ganske samme plassen i bilen.

Selvfølgelig vil det være best å ha henne bakover lenger og en max way kan lett taes over av minstemann om 1år. Så om du klarer å bli enig med henne om at hun kan forsette bakover så er det jo en løsning.

Har dere isofix mener jeg at Lykketrollet forsatt har et nesten ubrukt Pebble med family fix sete til salgs. Anbefaler virkelig det sete. Jeg elsker vår. Fek at selen justers trinnfritt og ikke flyttes i hull. Og family fix basen kan justeres i sittestillingen. Men den må ha isofix.

Vi skal selge vårt og til høsten en gang men vet ikke om det blir før september. Vi har 2 baser til vårt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:46   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Pebble hva er det. Snakker vi til 12'eren?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:47   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Det er det nyeste maxi cosi sete. Det er til 12 eren ja.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:48   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Jeg hadde håpet på å kunne bruke det til 1år. Men så er mini 5mnd neste uke og allerede 9kg og 69cm. Så om han ikke stopper og vokse snart må vi vel ut på max way shopping etter hvert.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:16   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Hvirdan er Britax Max Way med tanke på soving i bilen? Vi sliter litt med vår Two way elite og hengende hode.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:18   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Vi har en gutt i et bredt Britax Kidfix. Han er 6 år, og kan bruke dette setet til han er ferdig med bilstoler. Han er lang, 125 nå når han nettopp har fylt 6, så jeg tenker ca 3 år til? Eller så langt det går.

Snuppa her er ganske lang, og har Kid+ (samme som Kidfix) og det er det setet med lengst rygg (f.eks. lengre enn Cybex og BeSafe) så det kan brukes lenge. Snuppa er nå 142 cm og sitter fortsatt i Britax setet Tror ikke det er på øverste hakk engang. Håper hun kan sitte i det til hun blir 11 år, men det spørs.

Vi vurderer Brio Primo og Maxi Cosi med base til minsten når han kommer. Må passe til Brio Go understellet, og ikke være for tungt å bære. Så kommer vi til å teste hvilket av de som står best i bilen vår, og det vil jeg råde deg til å teste ut før kjøp. Det er forskjell fra sete til sete i de ulike bilene Etter det setet er jeg usikker, og venter med å ta en avgjørelse til det nærmer seg bytte. Kanskje det til og med har kommet noe nytt Det eneste jeg er sikker på er at det blir et bakovervendt sete med isofix, og at vi bytter til nytt bakovervendt uten isofix ved 18 kg (siden ingen isofixseter går bakovervendt til 25 kg). Men det er så mye enklere med isofix og montering at vi heller tar den ekstra kostnaden med å kjøpe nytt sete rundt 4 årsalder.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:19   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Hvirdan er Britax Max Way med tanke på soving i bilen? Vi sliter litt med vår Two way elite og hengende hode.

Vi har Hiway, som er den eldre utgaven av Maxway. Setene ser helt like ut. Hiway gir hvertfall veldig god sitte/sovestilling, og mye bedre enn de andre setene vi har hatt. Blant annet TWE. Hiway har en "skinne" man får med, til å legge under bøylen i fotenden på setet. Det gir bedre stilling i biler med bratte bakseter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:22   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bilstoler skal vi ha?

Jeg vil også tro at Max Way gir mye bedre liggestilling siden den kan justeres det kan jo ikke TWE på samme måte.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no