Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Formel for timeføring excel

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-14, 10:59   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Formel for timeføring excel

Finnes det en formel man kan bruke i exel om man vil finne ut hvor mye overtid man har om man har jobbet fra 0640-1745 og man må trekke fra 8timer og 10min for å få ut overtiden?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 12:18   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formel for timeføring exel

Jeg tror ikke det er gjort enkelt med en formel. Men du kan skrive inn 17:45 i en celle som er formattert som klokkeslett, 06:40 i en annen og 08:10 i en tredje og regne ut første celle minus de to andre. Men jeg skal teste ut litt og se om jeg kommer opp med en litt mer smidig løsning.

Her at du et bilde av hvordan jeg satte det opp i excel, får ikke lov å legge ved excelfil:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Timeføring i excel.jpg (39,0 KB, 79 visninger)
__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 12:19   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formel for timeføring exel

Fikk ikke med navn på cellene, men Dag er i A1.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 14:08   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.489
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formel for timeføring exel

Jeg har et dokument, excel-fil, hjemme som har formler for dette inne. Hvis du ikke får/fikk hjelp før jeg kommer hjem til mac'en min.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 21:59   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Formel for timeføring exel

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har et dokument, excel-fil, hjemme som har formler for dette inne. Hvis du ikke får/fikk hjelp før jeg kommer hjem til mac'en min.


Hadde du gidda å sende den fila til meg også? Prikker deg mailen min.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 09:22   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Formel for timeføring excel

Hvis du skal regne med timer så fant jeg i full fart en metode som virker hvor du kan gjøre hele regnestykket i en operasjon. I en "tidsformatert" celle er tallet 1 pr. def. lik et døgn. Hvis du skal legge sammen tallene dine må du altså skrive

=((17+45/60) - (6+40/60) - (8 + 10/60))/24

Det er litt klønete dette med å skrive inn minuttene som x/60, men jeg kom ikke på noe annet lurt i farta. Hovedpoenget er at du må dele med 24 (timer pr. døgn) til slutt. Om man kan skrive inn tidspunktene på noen annen måte vet jeg ikke. Det finnes ganske sikkert en funksjon i excel av typen som konverterer tall på format xx:xx:xx til et desimaltall, men det har jeg ikke kontroll på nå.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no