Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gavetips til jente 7 år

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 14:42   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gavetips til jente 7 år

Hjelp? Jeg har to gutter selv

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 14:56   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Jeg synes ønskene går mye i "dill".

Lekesminke, hårstrikker, små vesker, juggelsmykker... barna blir glade for det, mødrene kanskje ikke like glade? Ihvertfall ikke jeg.

Datteren min fikk "Bratz aktivitetshefte" til seksårsdagen. En kjapp gjennomlesning sa meg at det ikke var verdier jeg ønsket formidlet.

Sikrere løsninger er bøker eller tegnesaker. Glitterlim er stor stas. Perler hun kan lage et enkelt smykke av - det finnes sett. Mange blir også glade for klær, et kult skjerf f.eks.

Datteren min fikk også en cd til seksårsdagen. Der synes jeg foreldrene til den som gav gaven hadde vært lure, for de hadde lastet ned musikken fra nettet, og lagt ved et kort der de skrev at det hadde gjort det (åpenbart, det var en hjemmebrent cd), og at den var betalt for. En CD på iTunes koster 80 kroner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 15:08   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Min erfaring er den samme som allium sin. Jo mer "dillete", jo bedre. men det går jo an å forsøke og komme med en "motvekt" på gavefronten.

  • Bøker
  • Tegnesaker
  • Perler (event. perler med brett)
  • Veske (eventuelt med noe oppi? Hos H&M kan man få tak i både vesker og mulig innhold)
  • Toalettmappe, eventuelt med noe "innmat" (kanskje litt dyrt? Du sier ingenting om prisklasse ...)
  • Klær. Lue, vanter, sokker ...
  • Hårpynt, smykker ..

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 15:15   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Ellers så er det jo snart sesong for hoppetau, sprettball og hoppestrikk

Ørepynt i sølv?

Alt av Didl-saker slår an hos min 7-åring

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 17:00   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Hoppetau og sånt var ikke dumt! Jeg tenkte 100 kroner +/- Er ei venninne sin datter, vi skal i selskap.

Didl er notert! Glitter vet jeg er stas.

Tror ikke mora blir fornøyd for sminke

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 17:10   #6
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

En ting som ble kjempepopulært her (og som vel er kjønns- og aldersnøytralt) var en lommebok med noen mynter i.

Kanskje du får tak i en stæsjete rosa og jentete pung som du kan legge 50 kroner oppi? Bør muligens være mynter - jo flere jo bedre

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 17:14   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Jeg kjøpte bl.a. jenta mi et charms-armbånd fra gullsmed til 8-års dagen.
Det ble hun veldig glad for!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 17:33   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Det finnes også spill å få kjøpt som koster like under hundrelappen og hos Notabene synes jeg ofte de har fine barnebøker ganske rimelig. Vi kjøpte et barneatlas til en sjuårsdag storesøster var i nå nylig og det kostet like oppunder 100 kroner.

Jeg prøver bevisst å unngå alt dillet jeg for det får de visst jammen mer enn nok av. Fy så mye dårlige greier det er å få tak i til en ganske dyr penge.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 18:10   #9
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Vi har kjøpt sølv-ørepynt til 7- år gammel kusine her i gården og det var bare TOPP !

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 18:34   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Når det er bursdag for jentene i barnehagen går jeg på H&M og kjøper en veske og putter oppi hårstrikk, hårbånd, spenner og sånt jentestæsj de har der. Evt vanter, solbriller, en søt rosa t-skjorte. Får mye for en hundrings der.
HAr to gutter selv så når jeg er i lekebutikk og skal finne noe jenteting så blir jeg helt forvirret!!! Så det har jeg gitt opp.
Alt som er ROSA er visst helt toppers.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:12   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Jeg kjøpte råsa tskjorte med glitter på HM og en pakke med prinsesseklistremerker

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 16:52   #12
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Jenta mi fikk bla til 7-års dagen på barnebursdagen:

- Diddle vekkerklokke
- Genser fra Cubus
- Bratz
- Perlesett til å lage egne smykker
- Spill (Brettspill)
- Cd
-Penger (ca 100 fra hver av de som ga penger)
- Sett fra " My little petshop"
-Sett fra Polly pocket

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 18:24   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Jeg kan jo sitere ønskelisten til min snart syvåring:

Cheetah girls 2 CD
Cheetah girls 2 film
walkie talkie
Powerpalz
Tamagårtsi
Zizzlinger prinsesser
kanin eler hamster
Barna synger popps CD
skrivebord
gardiner til senga
ny sofa
diskolampe
ny seng såm er uten seng nede og bare seng åpe

Var dette til hjelp, tro?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:22   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Safran:

Tja, jeg har som sagt allerde kjøpt gave

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:25   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Safran:

Tja, jeg har som sagt allerde kjøpt gave

Jeg så det heller ikke før nå..........

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:37   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips til jente 7 år

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

En ting som ble kjempepopulært her (og som vel er kjønns- og aldersnøytralt) var en lommebok med noen mynter i.

Kanskje du får tak i en stæsjete rosa og jentete pung som du kan legge 50 kroner oppi? Bør muligens være mynter - jo flere jo bedre

Dette tipset benyttet jeg meg av i dag da jeg ikke fant det bursdagsbarnet egentlig ønsket seg. Da fant jeg ei fin lommebok og la en femtilapp oppi, så har hun litt penger å kjøpe noe for selv i stedet. Bra tips!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no