Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-14, 22:11   #101
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg googlet, og fant en fin artikkel om transport av hunder med Widerøe, fra bladet Hundesport. Der sier hundeeiere at det er viktig å venne hunden til å være i bur, så går flyreisen (i lasterommet) helt fint.
Hund må forresten være i bur også i kabinen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:13   #102
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Digresjon: I Australia var det ikke båndtvang. Veldig rart å være i parker ol med løse hunder rundt meg.

Her finnes det hunde-/hundeförersertifikat som man kan ta (tidligst) naar hunden er fylt ett aar. Man maa gjennom en pröve sammen med hunden som gjentas hvert aar. Har man dette, kan hunden gaa uten baand - men selvsagt sammen med eier - enkelte steder. Pröven (praktisk) skal kontrollere at hunden lystrer eier i mange ulike situasjoner. Jeg gidder ikke aa oversette, men her er en avisartikkel om temaet for dem som kan tysk og er spesielt interesserte:

http://www.abendblatt.de/hamburg/har...rerschein.html

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:14   #103
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg googlet, og fant en fin artikkel om transport av hunder med Widerøe, fra bladet Hundesport. Der sier hundeeiere at det er viktig å venne hunden til å være i bur, så går flyreisen (i lasterommet) helt fint.
Hund må forresten være i bur også i kabinen.

For eldre hunder så er det ingen fare å reise under kabinen. For en 8uker gammel valp som er tatt ifra sin mor samme dag, så er ikke det ett godt alternativ uavhengig om den er vant til bur eller ei.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:15   #104
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

For eldre hunder så er det ingen fare å reise under kabinen. For en 8uker gammel valp som er tatt ifra sin mor samme dag, så er ikke det ett godt alternativ uavhengig om den er vant til bur eller ei.

Jeg tror ikke flertallet av hunder i fly er valper. Jeg har reist på fire ulike fly den siste uker, og det var voksne (så vidt jeg kunne bedømme) hunder med på tre av strekningene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:16   #105
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes ikke det er en menneskerett å få reiser med fly klokken 9 fremfor klokken 10.

Digresjon: I Australia var det ikke båndtvang. Veldig rart å være i parker ol med løse hunder rundt meg.

Nei 9 fremfor 10 er sjeldent noen krise, men det er til vesentlig hindring dersom en hundeeier bestiller billett nesten ett år i forveien på ruter med sjeldne avganger.

Jeg opplevde en gang at en katteeier med katt ble kastet av bussen. Lurer på om det fikk etterspill. Det skjedde i all fall mot høylydte protester.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:16   #106
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Hvordan kan du si at hunden til folk kun er lysst og ikke viktig?

At DU ikke liker hunder, betyr ikke at andre har samme syn. For noen er hunden hele livet dems.

Jeg liker hunder (litt større bofser ihvertfall og har hatt katt) og er ikke allergisk. Men jeg blir pisse sur over folk som tar lite hensyn til andre menneskers helse.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:17   #107
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror ikke flertallet av hunder i fly er valper. Jeg har reist på fire ulike fly den siste uker, og det var voksne (så vidt jeg kunne bedømme) hunder med på tre av strekningene.

Da må d jo være av typen chihuahua stort sett.

Det er jo ikke mange raser som er 8kg i voksen alder inkl bur, som da også får plass i det lille buret som er godkjent.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:18   #108
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg har aldri opplevd noe annet enn valp i kabinen.

Voksne hunder kan fint være under. Jeg stoler ikke på det, så jeg velger heller å kjøre med mine voksne hunder.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:20   #109
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Dere snakker om å ta 9-flyet i stedet for 10-flyet. Det er de færreste steder (i Norge) som har så hyppige fly. Det er snakk om morgen- eller ettermiddagsflyet på flere flyplasser, hvem skal da ha prioritet?

Hvis dere leser artikkelen jeg linket til, så står det om ei som skulle ha med hund til USA, og ikke fikk ha med hund på flyet siste strekningen så hun måtte leie bil og kjøre åtte timer. Ser ikke at hun sutrer for det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:20   #110
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Hvis man har planlagt hundekjøpet i 2 år, klarer man vel ærlig talt å planlegge såpass at man kan kjøre også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:22   #111
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvis man har planlagt hundekjøpet i 2 år, klarer man vel ærlig talt å planlegge såpass at man kan kjøre også.

Jeg velger å ikkje kjøre de 10-12timene av hensyn til valpen. Det er faktisk ikke så kjekt å sitte i bur i bilen så lenge for en liten valp.

Derfor velger jeg å ta flyet, som innebærer at valpen får 1-2timer i bur istedenfor. Noe den stort sett alltid har sovet igjennom.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:24   #112
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Hvordan kan du si at hunden til folk kun er lysst og ikke viktig?

At DU ikke liker hunder, betyr ikke at andre har samme syn. For noen er hunden hele livet dems.

Jeg er veldig glad i hunder, har vært hundeeier selv og hadde vært det enda om situasjonen tillot det, men jeg er altså heidundrende enig med Esme likevel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:25   #113
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg liker hunder (litt større bofser ihvertfall og har hatt katt) og er ikke allergisk. Men jeg blir pisse sur over folk som tar lite hensyn til andre menneskers helse.

Synes du at jeg ikke tar hensyn til andre naar jeg har bestilt en lovlig hundebillett paa fly?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:26   #114
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Synes du at jeg ikke tar hensyn til andre naar jeg har bestilt en lovlig hundebillett paa fly?

Jo, men jeg håper faktisk det er slik at om en allergiker bestiller billett etterpå, så får allergikeren, og ikke hunden fly. Jeg synes ikke man kan kreve forrang for dyr på denne måten. Å fly/ikke fly er i alle tilfeller et bekvemmelighetsspørsmål.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:32   #115
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg ser godt Liefjes poeng om at reisen ikke kan gjøres så uforutsigbar at man ikke vet før i siste øyeblikk om man kan gjennomføre reisen eller ikke. Og at konsekvensen av det må være enten forbud mot hunder på fly eller en praksis som fungerer omtrent som i dag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:33   #116
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvis man har planlagt hundekjøpet i 2 år, klarer man vel ærlig talt å planlegge såpass at man kan kjøre også.

Men det kan jo alle gjøre? Det å reiser med fly er eventing unødvendig for de fleste. Jeg reiste som barn til øyelege i Tromsø, og det var siste gangen for min del at jeg hadde en "viktig" grunn til å reiser. Jeg er selvfølgelig enigma i at mennesker skal prioriteres høyere enn dyr, men jeg er ikke enig i at ferien min skal prioriteres høyere enn hobbies til andre.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:33   #117
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jo, men jeg håper faktisk det er slik at om en allergiker bestiller billett etterpå, så får allergikeren, og ikke hunden fly. Jeg synes ikke man kan kreve forrang for dyr på denne måten. Å fly/ikke fly er i alle tilfeller et bekvemmelighetsspørsmål.

Jamen det funker vel ikke. Det flyselskapet jeg skal fly, frakter ikke hunder i bagasjerommet uansett. Og naar skulle jeg evt. faatt beskjed om dette? Og hvem skulle tatt kostnadene jeg hadde hatt ved aa avlyse hele reisen?

(Ikke at dette vil skje, for saann er ikke reglene, men bare for aa illustrere poenget mitt om at forbud eller först-til-mölla er det eneste som funker som nevnt over her)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:36   #118
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ser godt Liefjes poeng om at reisen ikke kan gjøres så uforutsigbar at man ikke vet før i siste øyeblikk om man kan gjennomføre reisen eller ikke. Og at konsekvensen av det må være enten forbud mot hunder på fly eller en praksis som fungerer omtrent som i dag.




Så lenge det er mulig å bestille plass til hunden i kabinen, må det nesten være et førstemann/hund til mølla prinsipp.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:36   #119
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Synes du at jeg ikke tar hensyn til andre naar jeg har bestilt en lovlig hundebillett paa fly?

Ja, det synes jeg. Jeg er klar over at flyselskapene har sine regler, men det er uansett slik at som hundeeier vet man at det er til plage for andre men driter i det.

Det er jo ikke tvil om noe annet. Alle kan ikke være perfekte, men da får man i allefall stå for at man driter i allergikere.

Dette er som da det var lov å røyke på fly før. Jeg røykte i studietida, men det ramla meg ikke inn å røyke på fly likevel fordi folk ble plaget av det.

Skal man trenge regler for å vite hva som er rett altså?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:36   #120
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Hundeforbud i flykabin hadde vært bra og over lange avstander kan vel hunder sendes med fly beregnet for dyretransport, kan de ikke?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no