Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 22:45   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det er så tungt fordøyelig.

Spiser du ikke poteter eller andre typer sauser heller da?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:19   #22
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Spiser du ikke poteter eller andre typer sauser heller da?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:22   #23
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hmmm...nå ble jeg nysgjerrig. Har du allergi eller en form for matintoleranse kanskje?

Skal ikke mase mere jeg...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:23   #24
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Resturang
Pommfri
Bærnesaus

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:10   #25
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Resturang
Pommfri (sier egentlig bare chips...)
Bærné (hopper over saus)


Samme her

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:22   #26
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Resturang
Pommfri
Bærnesaus


Sånn sier jeg det, også .

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:26   #27
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Restaurant: resturang, med trykket på -ang
Pommes frittes: påmfrit, med trykket på -frit (staves for øvrig pommes frites, vel? )
Bearnaisesaus: bærnessøus (eller bare bærnes), med trykket på -nes-

Slik sier jeg og.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:45   #28
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Restaurant: resturang, med trykket på -ang
Pommes frittes: påmfrit, med trykket på -frit (staves for øvrig pommes frites, vel? )
Bearnaisesaus: bærnessøus (eller bare bærnes), med trykket på -nes-

Jeg og. Fireåringen min har til gode å bestille bearnaise, men pommes frites uttaler han korrekt. Jeg grøsser når kelnerne da svarer OK, påmmfri til deg...

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 05:28   #29
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Resturang, chips, bær(søvs).

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 08:40   #30
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hmmm...nå ble jeg nysgjerrig. Har du allergi eller en form for matintoleranse kanskje?

Skal ikke mase mere jeg...

Jeg tøyset - "tar ikke i min munn" hadde en dobbel betydning; man verken spiser det eller sier det. Nå er det vel ytterst sjelden jeg spiser det også - kan ikke fordra bearnaisesaus.
Men hvis jeg skulle komme i skade for å si det, ville jeg sagt: bærnéssaus og påmfritt (i Norge, i Frankrike ville jeg vel prøvd å si det med litt mer fransk schwung. )

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 08:50   #31
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

...Æsj, nå ble jeg sulten.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 08:58   #32
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

/restu'rang/
/bærne'saus/
/påm'frit/

Ville nok også ha prøvd meg på en mer fransk schwung om jeg hadde vært i Frankrike!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 13:41   #33
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

...Æsj, nå ble jeg sulten.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 14:04   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Restaurant: resturang, med trykket på -ang
Pommes frites: påmmfritt, med trykket på -frit
Bearnaisesaus: bærnessaus

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 14:08   #35
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Resturang
Påmmfri (nå måtte jeg tenke, for jeg kaller pommes frites for chips, og bruker derfor ordet veldig sjelden)
Bærnesævs, eller bare bærne

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 14:51   #36
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Restaurant: resturang, med trykket på -ang
Pommes frittes: påmfrit, med trykket på -frit (staves for øvrig pommes frites, vel? )
Bearnaisesaus: bærnessøus (eller bare bærnes), med trykket på -nes-

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 14:56   #37
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Restaurant: resturang, med trykket på -ang
Pommes frittes: påmfrit, med trykket på -frit (staves for øvrig pommes frites, vel? )
Bearnaisesaus: bærnessøus (eller bare bærnes), med trykket på -nes-

Samme her.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 16:18   #38
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Resturang
Pommfri
Bærnesaus

Slik sier jeg det og

Min kjære farmor ( som var utgangspunkt i fysioterapååååååjt innlegget ) sier faktisk Påmmes Frittes

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:34   #39
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Resturang
Pomfrí
Bærnésøus

Me too

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:47   #40
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant, pommes frittes og bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Min kjære farmor ( som var utgangspunkt i fysioterapååååååjt innlegget ) sier faktisk Påmmes Frittes

Da trenger du vel ikke flere bevis for at hun er forvirret hva gjelder uttale?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no