Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-23, 19:14   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Hvilken Elsykkel anbefaler du? Eventuelt noen du ikke anbefaler?

Tenkes brukt til og fra jobb (ca 10 km hver vei, primært bortover, men noen veldig seige og lange bakker). Budsjettet er fleksibelt, men helst under 40 000, gjerne mye rimeligere så jeg kan bruke pengene på noe morsomt - sikler litt på en Electra-sykkel til mellom 30 og 40 000 fra Sykkelpikene.


Sist redigert av Høns : 15-02-23 kl 19:23.
Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-23, 19:21   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Hvor mye penger har du i budsjettet ditt? Det er avgjørende for anbefalinger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-23, 19:24   #3
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor mye penger har du i budsjettet ditt? Det er avgjørende for anbefalinger.

La inn i HI. Helst under 40, men gjerne billigere.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-23, 19:45   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Jeg har en BMW med Bosch-motor. Ekstremt fornøyd med den. Jeg betalte 25000 for den (men fikk 5000 i støtte fra Oslo kommune, men dette er ganske mange år siden). Det jeg har lagt til er en god skjerm på bakhjulet.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-02-23, 21:11   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Jeg er på min andre Elride Prime fra Elsykkelbutikken som holder til i Trondheim, Hamar og Oslo. Veldig god sykkel tilpasset norske forhold med bakker. Jeg sykler til jobb 10 km hver vei hele året. Den første er nylig parkert etter å ha gått 12000 km. Motoren og batteriet har det aldri vært feil med, men nå var alt av slitedeler helt utslitte etter 3 vintre på salt, så hadde blitt nesten like dyrt som å kjøpe ny sykkel. Den nye var nedsatt til 20 000 siden det var fjorårets modell. For meg er det vesentlig at jeg har et verksted som kan sykkelen, tar service og har deler på lager i nærheten. Får ikke med meg sykkelen i bilen.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-23, 22:52   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Jeg har en Haibike trekking, tror kanskje det er den som heter 6.0. Har bare hatt den siden i høst, og sykler ikke om vinteren, men veldig fornøyd. Jeg har masse bratte bakker i nærheten, de er null problem. Tror den kosta rundt 40 på (litt) tilbud. Den har Yamaha motor.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 03:30   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.895
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Jeg har en Kalkhoff Endeavour med Bosch motor. Noe ala denne:


Veldig godt fornøyd. Behagelig å sykle på, sterk motor. Koster rett under 40K også.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 06:20   #8
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.358
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har en Kalkhoff Endeavour med Bosch motor. Noe ala denne:


Veldig godt fornøyd. Behagelig å sykle på, sterk motor. Koster rett under 40K også.

Pluss en på denne. Veldig fornøyd med min. Og så er den brannbilrød. ❤️

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 06:47   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har en Haibike trekking, tror kanskje det er den som heter 6.0. Har bare hatt den siden i høst, og sykler ikke om vinteren, men veldig fornøyd. Jeg har masse bratte bakker i nærheten, de er null problem. Tror den kosta rundt 40 på (litt) tilbud. Den har Yamaha motor.

Mannen rettet på meg, kosta 34000.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 09:23   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Mitt tips er å styre unna Sykkelpikene. De har elendig ettersalgsservice.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 10:39   #11
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mitt tips er å styre unna Sykkelpikene. De har elendig ettersalgsservice.

Jeg er med i elsykkelgruppe på Facebook. Og der kommer både Sykkelpikene og eWheels dårlig ut på omdømme når det gjelder sykkelservice og reklamasjoner Så kan være greit å velge forhandler og verksted med omhu.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 13:46   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Eg har ein Benno Boost-E 2017-modell (då kosta han akkurat 40, men eg trur dei nyare modellane er dyrare). Den er bygd for litt ekstra last og eg opplever eg langt på veg kan erstatte bilen med denne.

Eg har hatt veldig få reperasjonar på min, sjølv om eg har brukt han mykje året rundt sidan sommaren 2018.


Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mitt tips er å styre unna Sykkelpikene. De har elendig ettersalgsservice.

Skulle til å seie dette. Eg har høyrd om folk som ikkje har fått levert det dei har bestilt, ikkje fått pengane tilbake osv. Dei er gode på marknadsføring men ikkje på syklar.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 13:54   #13
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Jeg elsker min Riese & Müller Roadster, men den er litt dyrere. Noe av grunnen er at jeg har valgt beltedrift, og det er for +7000 kr. Den har bosch-motor performance 4. generasjon tror jeg. Den drar som f*** ved behov.

Et tips hvis du kjøper noe med Bosch-motor:Som standard har den 4 linjære støtte-nivåer (eco, tour, sport og turbo). Men det går an å bytte de 2 midterste til adaptiv støtte, dette er gjort på 3 minutter hos forhandleren. Se grafene under:

Jeg hadde nettopp statussjekk av mitt driftssystem, og der viser det seg at jeg har brukt EMTB-modus i 90 % av tiden jeg har hatt motorstøtte. En sjelden gang har jeg brukt Turbo, i de aller aller bratteste bakkene, og hvis jeg vil bruke litt mer energi en dag Turbo+/Magictour. Fordelen med de adaptive er at man knapt trenger å skifte støtte-nivå/modus, og man bruker ikke unødvendig batteri når man tråkker lett. Det er alltid passe mye støtte.

Oi! Det bildet ble stort - beklager!

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 13:56   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elsykkel - hvilken anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har en BMW med Bosch-motor. Ekstremt fornøyd med den. Jeg betalte 25000 for den (men fikk 5000 i støtte fra Oslo kommune, men dette er ganske mange år siden). Det jeg har lagt til er en god skjerm på bakhjulet.

Den var fin, Pelen!

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no