Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kalendergaver

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 20:41   #61
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Kalendergaver

Her blir det pakkekalender.
Tror jeg går for puslespill og lego i år til begge barna.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:03   #62
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Kalendergaver

Vi har stort sett bare hatt sjokoladekalendere vi til unga, og en som de åpner til nrk barne-tv, og til det som går på tv-2.

Ifjor fikk jentene Prinsessekalendere av mormor, og gutta hadde en annen type.

I år kunne jeg tenkt meg legokalendere til gutta, de driver masse med lego.

Kunne tenkt meg Bratz eller lignende til jenten.
Men det finnes kanskje ikke?

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:35   #63
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Vi har stort sett bare hatt sjokoladekalendere vi til unga, og en som de åpner til nrk barne-tv, og til det som går på tv-2.

Ifjor fikk jentene Prinsessekalendere av mormor, og gutta hadde en annen type.

I år kunne jeg tenkt meg legokalendere til gutta, de driver masse med lego.

Kunne tenkt meg Bratz eller lignende til jenten.
Men det finnes kanskje ikke?

Husker at det var en som het "Polly Pocket" eller noe lignende i fjor, så aldri si aldri, kanskje du finner.Lykke til.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:29   #64
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Kalendergaver

Da skal jeg jammen se etter det amo. Takk for tips.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 20:31   #65
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg skal lage julekalender til vesla (2) for første gang i år, og har funnet masse gode tips her. Takk til dere alle!

Har den broderte julekalenderen mamma laget da jeg var liten, og gleder meg til å la den bli en del av veslas adventstid. Vakler litt mellom om jeg skal lage tadisjonell gavekalender eller om jeg skal gi henne et skrytealbum + et foto 1. desember og så et bilde av familie, venner og henne selv resten av dagene. Liker tanken på siste varianten.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 00:05   #66
Flo
Aktiv
 
Flo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 107
Flo er litt kul
Standard

Sv: Kalendergaver

Her i huset kommer Nissen hver natt og legger ut rebus som forteller hvor i huset gaven ligger gjemt. Så kan vi bestemme for hver dag hva som passer å gi (greit å gi knitre-badeskum en morgen vi faktisk har tid til å bade, ellers blir det stor ståhei...) Storebror vet at nissen på juleaften er et utkledd familiemedlem, det gjennomskuet han for lenge siden, men han tror fortsatt fullt og fast på den nissen som legger adventkalenderlapper ut hver natt.. Syns det er litt søtt!

Gavene: Ullsokker (kjøpt i stor pakke på apoteket og delt opp), badeskum (som nevnt), tannbørster, teaterbilletter, sjokolade, tegneblyanter, viskelær, servietter med julemotiv, julepynt, Pokemon-kort, klistremerker (fra Nille, utrolig billig i forhold til andre steder!), truser og aktiviteter. Aktiviteter tar vi som det passer utover desember, en dag går vi ut og spiser og så i julegatene, en dag på kino, en dag for å hugge tre, en bakedag...

Jeg har stor glede av å lage til kalender til gutta, og gleder meg til desember!

__________________
Storebror 02 Lillebror 05
Flo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 00:57   #67
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

:legokalender er innkjøpt:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 09:34   #68
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Kalendergaver

Adventskalendern er ferdig til alle 3.
Startet i Aug/sep for å slippe stresset.
De får bla slike små lekedyr, refleks, saks, hårpynt, hjemmestrikka sokker.
Skumringstur, baking, lage vinterbilde
Julegodter hver Lørdag.

Likte veldig godt den ideen med å gi bort ting, leker, klær og penger til noen som trenger det. DET skal jeg putte inn i kalenderen!!!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 23:42   #69
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalendergaver

Guttungen (4,5 år) skal få Pokemon kort, kjøpte ei pakke med 60 kort i som skal deles opp. Pokemon er det helt store for tida. I tillegg blir det litt sokker, aktiviteter og godteri på lørdag.

Jentungen (7 år) får Pet Shop, kjøpt ei stor pakke med 10 dyr og div. utstyr i som skal deles opp. I tillegg blir det sokker, aktiviteter og godteri på lørdag på henne også

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 08:25   #70
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg vat på Notabene for et par dager siden og fant en stor pose med plastfigurer av ville dyr, 12 stykker tror jeg for 119 kroner tror jeg det var. Det var et kupp, for de var skikkelig fine.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 08:45   #71
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg vat på Notabene for et par dager siden og fant en stor pose med plastfigurer av ville dyr, 12 stykker tror jeg for 119 kroner tror jeg det var. Det var et kupp, for de var skikkelig fine.

Oi, det var jammen billig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 08:47   #72
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Har kjøpt noen smådyr de samler på (Cat in my pocket?), endel praktiske ting som tøfler, sokker, truser og refleksvest. Resten blir aktiviteter og noe sjokolade. Kalenderen ble jammen ikke billig, men mye av det hadde vi kjøpt til de uansett, så da blir regnskapet helt greit likevel.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 09:20   #73
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver

JEg skal kjøpe bokstaver i tre (klosser) og spre utover. Hun er veldig opptatt av bokstaver.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 09:19   #74
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Drar opp denne igjen jeg, siden det er den tiden igjen nå.

Svigermor skal kjøpe og sende så mange kalendergaver hun finner. Resten fyller jeg opp med.
"Det er en sånn bestemor-ting det", sa hun. Greit for meg.
At hun i tillegg er veldig opptatt av hva de liker gjør det veldig koselig.

Husker noen nevnte en nettside med billige småting. Alt kostet under 100 kr.
Noen som har link?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 09:42   #75
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg har kjøpt inn lego som skal deles opp i pakker, så skal han få en del lapper med aktiviteter som kino, pepperkakebaking, juleverksted og noen uteaktiviteter hvis det blir vær/forhold for det. Lørdagsgotteriene i kalenderen var en god ide som vi skal adoptere.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 09:46   #76
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalendergaver

Eldstemann på 9 får Lego Castle kalender
Minste på 3 får My Little Pony kalender
Mellomste på 8 ønsker seg veldig, veldig viskelær-kalender. Jeg har kjøpt massevis av flotte viskelær fra Japan via ebay, og lager kalender til henne. Prisen blir omtrent 200,- som de andre sine .

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 10:00   #77
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg har et luksusproblem i år. Har mottatt Fantorangen-julekalender fra Bokklubben (aktivitetskalender). I tillegg kom det her om dagen ramlende inn en stor haug med skogdyr-dukker som min mor hadde funnet frem fra loftet sitt (fra min barndom). Så jeg vurderer å pakke dem inn og gi Kløver i julekalenderen. Men det blir nesten litt mye med to julekalendere, kanskje?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 10:02   #78
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Husker noen nevnte en nettside med billige småting. Alt kostet under 100 kr.
Noen som har link?

www.helti100.no

Jeg kjøper en god del fornuftige ting (sokker, truser, tannbørste, strømpebukse ...) samt har en del aktiviteter (bake pepperkake, finne fram julepynt, "lage kino", kjøpe julegaver, bake lussekatter og markere luciadagen (disse vil nok sammenfalle i år, siden den 13. er på en lørdag) +++).
Disse dyrefigurene kunne vi kanskje tenkt på til Knerten, hvis vi skal lage kalender til ham. Hadde i utgangspunktet tenkt å lage kun til Lillemor, men jeg er redd han kommer til å merke seg forskjellsbehandlingen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 10:03   #79
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Ser meg nødt til å abonnere på denne.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 10:13   #80
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Her var det mange gode tips.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no