Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker dere om "hønemor"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-14, 19:54   #61
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Men er det så mange sykelige hønemødre som kaller seg selv akkurat dét, da?
Og er det mange sykelige rengjøringsvegrere som kaller seg sjuske?

Jeg er overrasket over tolkningen av å kalle seg selv hønemor her, må jeg si.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:55   #62
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg er overrasket over tolkningen av å kalle seg selv hønemor her, må jeg si.

Jeg også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:59   #63
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Ah, treig knoter.

Katta, jeg skjønner hva du mener, og er dels enig. Jeg syns ikke at jeg selv er over i patologien, og syns dermed både det å være hønemor og sjuske er helt greit, så lenge det ikke skader noen. Derimot mener jeg ikke nødvendigvis at min målestokk er den rette for alle, derav den selvironiske tonen. Det går helt sikkert bra å velge barnevakt som er 14-15, selv om jeg personlig er litt engstelig av meg og derfor heller ville valgt 16-17.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:00   #64
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Jeg får legge til at jeg har en hønemor og en hønemormor av den mer ekstreme sorten, og det farger nok min egen skrekk for å bli en selv. Når omsorgspersoner er så bekymret for alt mulig, blir verden et farlig sted - og en slik grunnholdning kan ha ganske negativ innvirkning på et barnesinn. Jeg tror mange kan stå i fare for å bagatellisere effekten av egen hønemødring - men slett ikke alle, helt sikkert.

Samtidig blir jeg også ganske grinete når mødre av den mer barske sorten slenger rundt seg med hønemor-beskyldninger når man tar valg og beslutninger som er tuftet på fornuftig forsiktighet. Jeg tror ikke at det er slik at vi som foreldre er nødt til å balansere på stram line for å lykkes - det må være litt romslighet i hva som kan sies å være innafor, når det gjelder både det ene og det andre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:17   #65
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

"Hønemor" har ingen umiddelbar negativ klang for meg. Hønemødre er gjerne litt overbeskyttende, men ikke nødvendigvis mer enn at det bare er litt sjarmerende.

Der er jeg også. Hvis jeg bruker det om meg selv, så er det kanskje med en liten latter fordi jeg vet at jeg har vært i overkant forsiktig, men ikke hverken curlet eller vært helikopter altså.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:15   #66
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Samtidig blir jeg også ganske grinete når mødre av den mer barske sorten slenger rundt seg med hønemor-beskyldninger når man tar valg og beslutninger som er tuftet på fornuftig forsiktighet. Jeg tror ikke at det er slik at vi som foreldre er nødt til å balansere på stram line for å lykkes - det må være litt romslighet i hva som kan sies å være innafor, når det gjelder både det ene og det andre.

Mener du her eller i RL? Jeg synes ikke det er så mange som slenger rundt seg med hønemor-beskyldninger her i alle fall, jeg for min del grublet bare litt rundt selve ordet.
Jeg synes sjuskebegrepet også er ganske morsomt, men selv ville jeg aldri kalt meg for en sjuske. Rett og slett fordi jeg ikke er det, og jeg tror ingen som kjenner meg ser på meg som en sjuske heller. Jeg kaller meg ikke hønemor heller, selv om jeg smører matpakke til 20-åringen når det passer seg slik.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:30   #67
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Jeg er skikkelig lei av at hvert begrep skal overtolkes, herrefader det er jo bare noe man slenger om seg i dagligtalen.
Jeg kan sikkert ha kalt meg selv hønemor i enkelte sammenhenger, og da hadde jeg vel en ikke veldig analysert og gjennomtenkt tanke bak det.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:13   #68
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Mener du her eller i RL? Jeg synes ikke det er så mange som slenger rundt seg med hønemor-beskyldninger her i alle fall, jeg for min del grublet bare litt rundt selve ordet.

Generelt, hvor det måtte være.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:23   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Jeg er samstemt med Katta her ser jeg. Hønemor er et negativt ladet ord som jeg bruker om mødre som passer litt for godt på ungene sine. Men ikke over i kategorien hysterisk.

Selv er jeg en sjuske. Det er nok av folk her inne som omtaler ting jeg gjør (eller mest ikke gjør) som urenslig. Jeg er mer der at jeg synes det kunne vært både renere og ryddigere hos oss, men at vi lever greit med det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:25   #70
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Selv er jeg en sjuske. Det er nok av folk her inne som omtaler ting jeg gjør (eller mest ikke gjør) som urenslig. Jeg er mer der at jeg synes det kunne vært både renere og ryddigere hos oss, men at vi lever greit med det.

Jeg er en sjuske jeg og. Det vil si vi er det, mannen og jeg. Men han er likevel en hønefar. En søt en da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:28   #71
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

hønefar! Likestillingspolitisk korrekt skal det være.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:37   #72
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

hønefar! Likestillingspolitisk korrekt skal det være.

Jeg kan jo ikke kalle han hønemor?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:39   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Vil ikke hanefar være mer korrekt?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:41   #74
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Jeg kan glatt kalle mannen hønemor, men jeg er jo så liberal med bruken av ordet.

Hønemor, rådmann, same difference.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:01   #75
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Jeg kan godt kalle meg selv litt hønemor, og ikke være særlig fornøyd med denne selvinnsikten. Jeg skulle gjerne slappet av mer i forhold til en del ting. Særlig i følge mannen. Men jeg forsøker alt jeg kan å ikke la det gå ut over ungenes behov for å bli selvstendige og selvhjulpne. Sjuskeskalaen er jeg høyere på, tror jeg. Mannen, not so much.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:06   #76
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vil ikke hanefar være mer korrekt?

Nei, hanen selv kalles jo hanefar, og han har jo ingen "hønemoregenskaper". Jeg kalte eksen min hønefar allerede for 20 år siden, og det var absolutt ikke noe positivt over det. For meg er hønemor er udelt negativt uttrykk om mødre som degger med ungene sine og stakkarsliggjør dem og gjerne også mener at deres eget barn objektivt sett er det viktigste barnet i verden.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:07   #77
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

I følge Wikipedia er dette hva en hønemor gjør, og det stemmer godt overens med hvordan jeg hønemorer.
Hønemor beskytter hele kullet ved å bre vingene over dem. Hun klukker på mange forskjellige måter til kyllingene sine. Slik informerer hun om hvor maten finnes, når fare truer, når det er hviletid og så videre. Høna mater ikke kyllingene sine som andre fugler, men hjelper dem med å finne maten.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:13   #78
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Jeg oppfatter "hønemor" som et humoristisk begrep de bruker om seg selv som er i overkant forsiktige og overbeskyttende med ungene. Jeg passer ikke inn i betegnelsen i det hele tatt, men kan bruke det om meg selv likevel hvis jeg har vært litt vel krisemaksimerende.

Jeg får ingen sterke følelser om noen slenger det ut eller bruker det i en debatt. : laidback:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 11:25   #79
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Jeg syns ikke hønemor er positivt ladet. Om jeg bruker det om meg selv er det i de tilfellene jeg vet at jeg er mer forsiktig enn normen, og sikkert mer enn jeg trenger å være. Om jeg bruker det om andre er det enten ment nedlatende, eller humoristisk. Jeg bruker det egentlig ikke så ofte, og minst om andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 11:30   #80
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg får ingen sterke følelser om noen slenger det ut eller bruker det i en debatt. : laidback:

Ikke jeg heller. Noen syns sikkert at jeg har vært en hønemor oppigjennom, men jeg tror ikke jeg har brukt uttrykket så mye verken om meg selv eller andre.

Mine unger har f.eks. ofte vært de siste som har fått lov å sykle i trafikken og sånne ting, men jeg mener jo at jeg har rett i den sikkerhetsvurderingen. Trygg Trafikk er jo like hønemorete som meg når det gjelder det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no