Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-09, 10:03   #21
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

S&M og Load, altså ...

Selv er jeg litt motstrøms, og elsker St.Anger.
Men selvfølgelig er det Master of Puppets som er klassikeren, mens ... And justice for all har en spesiell plass i hjertet mitt.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:53   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Fnis. Jeg har ingen spesiell favoritt. Hvert album er bra til sitt bruk, jeg har heller yndlingslåter. Men, jeg har aldri lagt skjul på at jeg foretrekker de låtene som gir sug i mellomgulvet fremfor der hvor de bare skal bevise hvor fort de kan spille.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:55   #23
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?




(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:58   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Black Album, masse minner fra ungdomstiden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 12:43   #25
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Metallica - hvilken cd synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

S&M og Load, altså ...

Selv er jeg litt motstrøms, og elsker St.Anger.
Men selvfølgelig er det Master of Puppets som er klassikeren, mens ... And justice for all har en spesiell plass i hjertet mitt.

Nettopp. den er klassikeren. Jeg elsker jo seff Master. Et vært metallica fan med respekt gjør jo det. Men det gir mæ mere å høre på s&m og Load noen ganger. S&M er jo alle godbitene. Sangene fikk et nytt liv på den plata med orkesteret.
Loade er ei helig plate syntes jeg. Den har også favoritt "baladen min" Low man`s lyric.
Jeg har vell ingen favoritt spesifikt. Kommer ann på humøret den dagen


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 12:51   #26
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Min lillegutt sin favoritt sang er Devils Dance
I kolikk perioden så var nesten det eneste som roet han ned devilc dance. Vist han hylte i vogna eller biln var det bare å dra den fram på mobilen så ble det stille.
Han sovnet med musikken på nesten fult bare det var devils dance eller unforgiven

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 20:13   #27
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Takker for mange svar! Ser at noen album utpeker seg ja
Metallica har ikke gitt ut noe "best of" etter det jeg kan finne ut.... Det stemmer?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 20:15   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Det stemmer, og det håper jeg da for guds skyld at de aldri gjør heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 20:31   #29
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Master of Puppets, med resten av de fire første på tredelt andreplass. S/T er bra men ikke helt på nivå, hører på Load en gang annenhvert år og synes egentlig ikke den er så verst, nyeste skiva var grei men ikke så skrekkelig spennende.

Mellom Load og Death Magnetic, så... ble bandet oppløst, ja, riktig, og så ble de gjenforent i 2007 og begynte arbeidet med en ny plate. De ga ikke ut noe offisielt mellom 1996 og 2008. (Reload er en lekket bootleg av låter som ikke var gode nok til å komme med på Load, Garage Inc. er en artig liten samlis av gamle innspillinger, og mer finnes ikke.)

Ellers vil jeg uttrykke min mening ved å sitere en låt-tittel fra bandet Sunn O))): "I dream of Lars Ulrich being thrown through the bus window instead of my Mystikal Master Kliff Burton"

Javel? Så st. anger og S&M de finnes bare ikke?
Tullprat.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fnis. Jeg har ingen spesiell favoritt. Hvert album er bra til sitt bruk, jeg har heller yndlingslåter. Men, jeg har aldri lagt skjul på at jeg foretrekker de låtene som gir sug i mellomgulvet fremfor der hvor de bare skal bevise hvor fort de kan spille.

Samme her.
Jeg liker forskjellige album til forskjellige tider, og de betyr noe for meg alle sammen.
Black album var det første hele albumet jeg hørte på (før det hadde jeg bare hørt på One, master og battery), og jeg må si at suget i magen jeg fikk når jeg hørte nothing else matters og My friend of misery satte dype spor. Så black album vil alltid ha en spesiell plass hos meg.
Load er vel det albumet jeg har hørt mest på, det er så bra bygd opp, og har tekster som treffer der det gjør vondt.
Master er det ultimate jobbe og drikkealbumet.
St. anger touren var første gang jeg så Metallica live.
Og så videre.
Justice er og et flott album, det finnes et par skikkelige tekstperler på det albumet der.
Lightning er vel det jeg har hørt minst på.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:30   #30
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Jg skal være nig i at Load har noen gromlåter.
Mama said ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 02:36   #31
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Takker for mange svar! Ser at noen album utpeker seg ja
Metallica har ikke gitt ut noe "best of" etter det jeg kan finne ut.... Det stemmer?

Nei, det vill ikke de gi ut, de mener det ødelegger platesalget.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 21:18   #32
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

SÅ:
Viss jeg skal kjøpe 2 Metallica plater og gi bort som gave, hvilken 2 kjøper jeg da?

Ønsker å få med dem mest kjente: nydelige baladene og "slagerene"


Black album og Load ????


Sist redigert av ItsOnlyMe : 21-11-09 kl 21:30.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 21:28   #33
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Black Album. Load på en god andreplass.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 21:42   #34
Magic
Fullverdig medlem
 
Magic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 77
Magic har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Jeg liker det meste, men favorittene er nok Ride the lightning eller Master of puppets

Magic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:49   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Jeg hadde gått for Black Album og Death Magnetic. (Black Album heter forsåvidt egentlig "Metallica".)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 11:24   #36
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Javel? Så st. anger og S&M de finnes bare ikke?
Tullprat.

La meg leve i min egen verden. Det er bedre her.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 11:28   #37
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

La meg leve i min egen verden. Det er bedre her.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 12:19   #38
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

La meg leve i min egen verden. Det er bedre her.

Ja jeg skal ikke ta fra deg illusjonene dine.

Jeg hadde kjøpt black album og S&M i gave. Og lagt ved et hint om at mottager burde handle Load og.
Det baller ofte på seg når man først har begynt å like Metallica.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 12:38   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Nei, men ikke Load (eller S&M) til Metallicarookies, altså.

Black album og Death Magnetic. :fasit:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 12:56   #40
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Metallica - hvilken CD synes du er bra/best?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei, men ikke Load (eller S&M) til Metallicarookies, altså.

Black album og Death Magnetic. :fasit:

Jeg har rekkruttert mange via S&M jeg altså..
Death Magnetic er jo så dørgende kjedelig at jeg omtrent ikke anbefaler det for meg selv engang. (Enda) Jeg har dog bare hørt gjennom det en 10-15 ganger, så det kommer sikkert til å vokse på meg. Håper jeg.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no