Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ryddedugnad!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-11, 13:03   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddedugnad!

1-3: Sette på maskiner med klær
4: legge sammen klær
5: Rydde på badet
6: Vaske på badet
7: Vaske på do
8: Rydde klær ut av min koffert og inn i skapet
9: Rydde klær ut av Podens koffert og inn i skapet
10: Rydde på kjøkkenbenkene
11: Vaske kjøkkenbenkene
12: Vaske kjøkkengulv?
13: Rydde på stua
14: Tørke støv

Det får holde til å begynne med. Og heia alle dere andre!
Også aner jeg ikke hvordan jeg får strøket ut, så jeg bare fjerner etter hvert som jeg utfører.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 13:31   #42
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Om du setter [.stryk] [ /stryk] før og etter det du vil ha strøket ut, så kommer det vips en fin linje gjennom teksten! (men ikke bruk mellomrom, kun klammer!)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:51   #43
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddedugnad!

1-3: Sette på maskiner med klær (satt på 2, hengt opp 1) mangler 1
4: legge sammen klær
5: Rydde på badet
6: Vaske på badet
7: Vaske på do
8: Rydde klær ut av min koffert og inn i skapet
9: Rydde klær ut av Podens koffert og inn i skapet
10: Rydde på kjøkkenbenkene
11: Vaske kjøkkenbenkene
12: Vaske kjøkkengulv?
13: Rydde på stua
14: Tørke støv

Puh! Det var en bra økt! Rekker litt til før Vi skal ut å spise middag. :-)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:21   #44
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Wow, flinke Kirsebær! Utrolig hva lister gjør!

Her er min liste:

1. Sortere i kasser som har stått i kriker og kroker etter flytting for snart to år siden i påvente av bodplass og gulv på kryploft (som kom på plass for noen dager siden).
2. Legge kassene i system inn i kneloftbodene og klistre opp lapp på innsiden av døra så jeg vet hvor hvilken kasse ligger, det jeg trenger minst lengst inn.
3. Rydde og sortere i trappe/roterom
4. Ommøblere trapperom (til noe annet enn et roterom)
5. Montere nye kommoder til ungenes rom
6. Rydde og lage system i nye kommoder til ungene
7. Flytte skatoll opp på rommet til ungene
8. Sette på plass tv-benk ervervet fra eksen som har fått nydame med pikkpakk inn til seg
9. Flytte provisorisk tv-benk ned i stua til å ha stereoanlegget på
10. Finne nytt sted til ungenes lekehylle som står i loftstua
11. Kvitte meg med rød klippan skinnsofa (høre med venner/familie, hvis ikke Finn.no)
12. Lage bedre system på vaskerom/bad i 1. etasje
13. Rydde/lage bedre system i bod oppe
14. Lage system/få tak i hyller til utebod
15. Rydde/sortere i mine klær (sikkert masse jeg aldri bruker lenger)

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 21:32   #45
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Jeg har ryddet i barnas aktivitetsbøker ala tegnebøker, prikk-til-prikk, barbie, regning 6-9 år. I anledning morgendagens biltur. Det var en liten og overkommelig oppgave når alt kom til alt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:12   #46
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Vi for tiden alle klærne våre i søplesekker.
Planen er å gå gjennom alle sekkene før vi flytter tilbake igjen.
Jeg har ca. 4 måneder på meg. Jeg trenger de månedene tror jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 15:37   #47
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Min liste:

1.-3. hylle en til mine klær
4. minsten sitt skap/ta ut for smått
5. benken på vaskerommet
6. kommoden på kjøkken (denne har egentlig mange underpunkt)
7. ungene sin bokhylle
8.-10. vaske vinduer

Har hatt besøk i helgen, får skylde på det..

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 15:59   #48
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddedugnad!

- roteskuff på kjøkkenet.
- hengende klær på soverommet
- alle andre skuffer på kjøkkenet
- skuff nummer 1 under Herremannens seng
- hengende klær bak Herremannens rom
- skuff nummer 2 under Herremannens seng
- kjøkkenskap til høyre
- skap ved kjøkkenbordet
- ting i skuffene bak Herremannens rom
- skuff nummer 3 under Herremannens seng
- ting generelt bak Herremannens rom
- skap og skuffer i annekset
- skuff nummer 4 under Herremannens seng
- skapene i garasjen raskt (ble ordnet sist sommer så burde være greit nå
- organisere bedre i hyllene ved sengen
- ordne bedre oppbevaring for undertøyet
- hvor ha dingser?[/stryk]
[stryk]- rydde kurver kjøkkenet
- rydde kurver inngang
- rydde hyller kjøkken
- flytte om i skap oppe
- ordne oppbevaring til skor (under seng?)
- ordne oppbevaring under gjesteseng
- møblere om kontor
- kjøpe Bestå til kontor
- rydde hyller og fjerne dem kontor (stor jobb)
- sette opp Bestå til kontor
- kjøpe garderober bod
- sette opp garderober bod

Alt tar litt lenger tid enn beregnet for det er jo ikke bare å rydde, alt må jo få en ny plass også (eller kastes) ... Men det går fremover og jeg har fått sortert ut mye barnetøy også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 16:00   #49
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Oi, nå trodde jeg at jeg hadde den lengste lista, men der slo du meg Pelen. Har en følelse av at du er litt mer effektiv enn meg derimot...

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 16:02   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ryddedugnad!

jeg har ... brettet sammen babytøy. (Ungen blir ikke hentet av barnevernet selvom tøyet ikke blir strøket?)

  Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:10   #51
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Jeg har tatt gangen i dag. Skap, skuffer og alt er skinnende rent. Det sto ikke engang på lista. Nå har jeg derimot begynt operasjon klær og vaskerom. Det går treigt, for å si det sånn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 22:17   #52
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Da er legoen nærmest i boks (bokstavelig talt ). Nå må resten av rommet tas; legger det til lista mi, jeg:

1-10(?). Herremannens lego - ferdig
11. Resten av Herremannens rom
12-16. Skapet mitt
17. Kjellerboden

Endelig litt framdrift i ryddeprosjektet. Ser at jeg må ta alt i ett for å få det gjort, så da endrer jeg på nummereringen i tillegg (og legger til litt mer):

1. Herremannens lego - ferdig
2. Resten av Herremannens rom
3. Skapet mitt - ferdig
4. Kjellerboden
5. Inneboden

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:20   #53
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Da har jeg vært effektiv i dag, og fått kjempegod hjelp av eldstemann som var motivert av å tjene penger til VIP-meldemsskap på nettspill.

1. Sortere i kasser som har stått i kriker og kroker etter flytting for snart to år siden i påvente av bodplass og gulv på kryploft (som kom på plass for noen dager siden).
2. Legge kassene i system inn i kneloftbodene og klistre opp lapp på innsiden av døra så jeg vet hvor hvilken kasse ligger, det jeg trenger minst lengst inn.
3. Rydde og sortere i trappe/roterom
4. Ommøblere trapperom (til noe annet enn et roterom)
5. Montere nye kommoder til ungenes rom
6. Rydde og lage system i nye kommoder til ungene
7. Flytte skatoll opp på rommet til ungene
8. Sette på plass tv-benk ervervet fra eksen som har fått nydame med pikkpakk inn til seg
9. Flytte provisorisk tv-benk ned i stua til å ha stereoanlegget på
10. Finne nytt sted til ungenes lekehylle som står i loftstua
11. Kvitte meg med rød klippan skinnsofa (høre med venner/familie, hvis ikke Finn.no)
12. Lage bedre system på vaskerom/bad i 1. etasje
13. Rydde/lage bedre system i bod oppe
14. Lage system/få tak i hyller til utebod
15. Rydde/sortere i mine klær (sikkert masse jeg aldri bruker lenger)

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 09:39   #54
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Så flinke dere er, kommer liksom ikke i gang jeg..

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:54   #55
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Flinkinger, Stompa, Neket og LaBanga! Råbra! Ble det ikke fint?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 21:19   #56
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Det blir knallbra! Skapene er unnagjort i dag, og vaskerommet er ryddet. Det er ikke lenge til bunnen av skittentøyhaugen ser dagens lys, nå skal jeg bare vaske der inne (det er vel egenlig ikke bare). Juhu! :sliten:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 21:26   #57
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Jeg er med bare jeg kommer hjem fra ferie

1. Sette opp liste

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 17:22   #58
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Punkt nummer to på lista, rotekoppen på kjøkkenet, er tatt. Det vil si her slapp jeg billig unna, mannen ryddet den i går. Da er det baderomsskuffene som er neste.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 17:45   #59
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Liste har jeg ikke - men i dag har min kjære kjørt avgårde to billass med skrot fra kjelleren, og jeg har fått hengt alt vintertøyet som lå og fløyt i kasser øverst i gjestesenga der nede, inn i den nye garderobeboden min kjære snekret tidligere i sommer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 18:09   #60
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Jeg har lang ferie, og jeg koser meg faktisk ikke så rent lite med å rydde opp i all slags rot. Har omtrent tømt to boder for ting vi ikke trenger. Nå skal det vekk. Visste jo ikke hva vi hadde i disse bodene engang.

Det er LITT vanskelig å kaste/gi bort (ser liksom for meg det måpende ansiktet til min mor som sparer på ALT), men jeg øver meg litt HVER dag!

Mange her har vært veldig effektive da! Til inspirasjon for oss andre!

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no