Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Om å få funksjonshemmede barn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-14, 21:13   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Om å få funksjonshemmede barn

Denne timelange fortellingen om hvordan det er å oppdage at man har, først et døvt barn, og så et barn med CP, er . Akkurat sånn føles det. Tårene strømmer her, det er akkurat som å høre fortellingen om litjtausa, bare at det handler om et annet barn. Alle kampene man må kjempe, alle fordommene man møter, alt det fantastiske man opplever når man godtar barnet som det er og hun får utfolde seg ut fra sine forutsetninger...

http://www.deaftv.com/film/One-Deaf-...chel-Coleman-/

Som Rachel sier et sted: "Now, if you happen to have a child with a disability, you realize that we walk around with a chip on our shoulder - "What, do I have to educate the whole world about everything!?!" Yeah, you might have to educate the whole world about everything; you might as well just step into it."

Kampene rundt talespråk og CI har vi sluppet unna (foreløpig). Men ut fra det jeg har fått høre fra venner så er dette også gjenkjenbart.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 21:48   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å få funksjonshemmede barn

Akkurat nå er jeg litt skjør, så jeg orker ikke se filmen. Men jeg skjønner hva du mener med "chip on th shoulder and having to educate the world."

Jeg elsker sønnen min av hele mitt hjerte, ubetinget, som han er, men det er dager hvor jeg syns livet er forbanna urettferdig.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 21:52   #3
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å få funksjonshemmede barn

Det er en feelgood-film, altså. På sitt vis. Handler om alt det de fantastiske ungene får til når de får oppfølging. Men hun har unger som litjtausa, som bare har et fysisk handikap.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 22:04   #4
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om å få funksjonshemmede barn

Har ikke tid til å se hele nå, men fikk sett 20 minutter av den (skal se resten siden). For et flott foredrag om et sårt tema. Stor til deg, og takk for linken!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no