Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-18, 12:56   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Herremannen flytter inn i hybelen (som aldri har vært leid ut og som er veldig integrert i vårt hus) og jeg kan stort sett bruke hans tidligere soverom til hva jeg vil. Pekenmannen skal bruke det som har vært spillerom/kontor/gjesterom. Det virker som om Pelenmannen syns det er greit å ha sovesofaen på "sitt" rom. Jeg vil ha benker til å kunne ha diverse prosjekter fremme santskap. Vi har alt for lite skap og ikke en eneste bod i det her huset.

Jeg har tenkt meg en lang kjøkkenbenkepkate med skap bak eller en benkeplate med skyvedørsgarderober og hyller. Rommet er ca 10 m2 og det er egentlig bare en brukandes vegg.

Hva skulle du bruke et rom tilsig hvordan skulle du innrede det? Gjerne med bilder.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 12:58   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Lagring/hobby. Vi har ingen ekstra rom, så det hender ofte jeg fantaserer om hva jeg skulle brukt et ledig rom til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:00   #3
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Walk-in. Til bare meg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:04   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Bibliotek/kontor.


Sist redigert av Cuyahoga : 23-02-18 kl 22:41.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:09   #5
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

En plass jeg kunne ha vært alene. For å fått fred måtte jeg nok ha plassert en vaskemaskin, oppvaskmaskin eller støvsuger der inne, slik at jeg ikke ville se snurten av barna.

(Aller helst: et kontor/ bibliotek.)

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:12   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Bibliotek. Jeg har et i huset vårt nå, det er utrolig deilig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:15   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Jeg har et rom. Der har jeg en pult, en sjeselong, og en stor bokhylle. Tanken er et slags bibliotek/arbeidsrom/stillerom med gulvplass til å ev. gjøre litt yoga

Det siste halvåret har det blitt fylt av rot...
Holder på å rydde på boden og bruker dette rommet som mellomstasjon mellom bod /gi bort ting/søpla

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:17   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Walk- in garderobe som var skikkelig organisert. Sminkebord, godt lys, musikk/ høyttaler og gjerne en sittegruppe/ sofa så jeg kunne ha en lesekrok også.

__________________
2005 og 2010
Apple er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:17   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Treningsutstyr som kunne stå fremme og klart til bruk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:18   #10
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Jeg elsker skrivehula mi! Der har jeg skrivepult, herlig lenestol og alle bøkene mine, og jeg kan rømme dit hvis jeg vil ha fred. Har også en dagseng der inne som kan brukes som gjesteseng.

Så kontor/bibliotek er mitt forslag.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:21   #11
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Bibliotek. Det fikk jeg meg når vi flyttet og det er så deilig. Vesla har og sitt staffeli der inne, står og maler der i perioder. Trur vi elsker det litt begge to.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:26   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Hm, det står mellom syrom og treningsrom. Syrom kunne vært kompatibelt med yogarom, men på 10 kvadrat blir det jo ikke plass til veldig mye.

Jeg savner å kunne ha symaskinen fremme, uten å måtte rydde den vekk etter hvert bruk, slik at det å sy en søm ikke blir en stor affære.

Hva liker du å holde på med, på fritiden? Har du noen hobbyer?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:37   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Jeg er ikke så god på å sy, men har symaskin og vil/kan bli flinkere. Jeg vil kunne ha den stående fremme mye av tiden, det er derfor jeg ikke har sydd så mye. Så har jeg et album som jeg skal gjøre og som jeg aldri kommer vider med ettersom det er så mye pes å ta frem og å rydde hver gang man skal gjøre noe. I tillegg må jeg ha plass til duppeditter og Mac.

Jeg trenger ikke kosekrok/sitteplass, mer enn en kontorstol. Jeg kommer å sitte i stuen da. Jeg tror at en lang benkeplate med Bestå fra IKEA over og under kan fungere. Da blir det litt mer luft en. Om jeg har skap langs hele veggen. Jeg trenger plass til permer, papirer, sekker/bager og diverse ting.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 14:03   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Jeg kunne tenkt meg et lite roterom som ingen må se/lagring av klær som skal sorteres osv og hvor vi kan stue rot når vi skal ha gjester og overnatting.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 14:03   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Skrivebord som er egnet til jobbing, hyller og skuffer til bilder og personlige papirer, noen bokhyller og en skikkelig lenestol til å krølle seg opp i. Eller kanskje aller helst en liten sofa.

Helst en dobbel sovesofa, så rommet kunne være gjesterom, for det har vi ikke nå.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 14:13   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Jeg hadde lagd meg et syrom, godt med hyller hvor jeg kunne hatt stoffer, god arbeidsbenk til symaskina, stort og godt klippebord og med masse lys.

Det var meg, reint egoistisk. Ut over det, en kombinasjon av kontor/bibliotek/gjestesoverom.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 14:30   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Jeg har et sånt rom under planlegging, der vil jeg ha bokhyller, symaskin, arbeidsbord, staffeli, stor kommode, lenestol og yogamatte. (Og vinduer fra tak til gulv på to vegger. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 15:46   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Lagring/hobby. Vi har ingen ekstra rom, så det hender ofte jeg fantaserer om hva jeg skulle brukt et ledig rom til.

Jepp. Jeg drømmer om en stor bod; det er det eneste vi mangler.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 15:48   #19
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Jeg har et slikt rom som er mitt og som jeg kan gjøre hva jeg vil med. Men hva gjør jeg... prosjekt kontor til studenten har ikke kommet noen vei, og til våren er jeg ferdig med to års studier. Håpløst her i heimen.

Men, når det en gang blir gjort noe så blir det skrivebord og lesekrok. That's it.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 15:54   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om DU fikk et rom, hva skulle du ha der/bruke det til?

Hobbyrom.
Vil ha plass til symaskina mi, en god stol til lesing og gulvplass til trening.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no