Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 07:12   #61
lesehesten
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 14
lesehesten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Min første melding her. Jeg leser boken "The Kite Runner" (Drageløperen på norsk) nå. Leste "Thousand Splendid Suns" først og bare måtte lese den andre med engang etterpå. Veldig fengende og bra bøker.

lesehesten er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 08:51   #62
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Just ferdig med en Mankell bok, husker ikke hva den heter men den er om legen som bor alene på en øy. En skikkelig bra bok!

Nå skal jeg atter en gang lese HP Halvblodsprinsen, lenge siden jeg har lest den og husker lite. Men siden jeg har lest den tidligere så klarer jeg kanskje å konsentrere meg om den .

Hører på Blind gudinne av Anne Holt på lydbok. Akkurat ferdig med Broene i Madison County, og har aldri grått så mye og så høyt av en lydbok før.

turi er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 08:53   #63
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg leser "Lykkeformelen" av Ingrid Berglund.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 10:14   #64
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Jeg leser "Lykkeformelen" av Ingrid Berglund.

...og jeg leser Den svakeste ledd av samme forfatter. Så pussig! Har aldri hørt om henne før, jeg, men bestilte ei bok på salg i Bokklubben.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 10:38   #65
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

...og jeg leser Den svakeste ledd av samme forfatter. Så pussig! Har aldri hørt om henne før, jeg, men bestilte ei bok på salg i Bokklubben.

Den leste jeg i forrige uke. Slett ikke verst, synes jeg.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 10:43   #66
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Den leste jeg i forrige uke. Slett ikke verst, synes jeg.

Synes den begynner å bli litt spennende nå, ja.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 10:58   #67
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Ligge i grønne enger av Anne B Ragde.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 15:39   #68
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Nå har jeg begynt på min (signerte ) utgave av Den indre fiende, Jan Guillous nyeste. Jeg må virkelig få ut finger'n og få kjøpt bøkene hans på svensk etterhvert.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 20:59   #69
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Akkurat nå leser jeg ligger i grønne enger av Anne B. Ragde.
Greier ikke å bli så veldig engasjert av den.

Adele er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 21:24   #70
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tusen strålende soler.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv  
Gammel 17-10-07, 21:38   #71
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Endelig ferdig med Harry Potter

Og nå skal jeg begynne på Konungsbok av Arnaldur Indridason, som mamma var så snill å legge igjen når hun var her.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 18-10-07, 01:50   #72
lesehesten
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 14
lesehesten har et hav av muligheter foran seg
Smil

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Endelig ferdig med Harry Potter

Og nå skal jeg begynne på Konungsbok av Arnaldur Indridason, som mamma var så snill å legge igjen når hun var her.

Leser du Konungsbok på islandsk? Ertu islensk?

lesehesten er ikke aktiv  
Gammel 18-10-07, 02:11   #73
RoKev
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 30
RoKev har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Flaggermusmannen av Jo Nesbø

__________________
Mamma til tenåringen og lilletrollet
RoKev er ikke aktiv  
Gammel 18-10-07, 08:52   #74
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Holder på med 4 bøker på en gang jeg. Kiterunner av Khaled Hosseini, Honningfellen av Unni Lindell, bok nr 2 av Stieg Larsson og De utrolige årene.

Grunnen til at det plutselig ble litt mange er at jeg begynte på første boken til Stieg Larsson så skulle jeg ut å reise. Jeg gadd ikke dra på den store boken på flyet og kjøpte meg da Kiterunner. Da jeg kom hjem leste jeg ut Stig Larsson og begynte på bok nr 2. Men så fikk jeg beskjed fra biblioteket at Honningfellen nå var min. Siden det er lang venteliste så må jeg lese ut den først. De utrolige årene må også leveres tilbake til biblioteket snart.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv  
Gammel 18-10-07, 09:28   #75
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Siri Hustvedt, Det jeg elsket.

Noe påvirket av sin mann, men en god bok.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er aktiv nå  
Gammel 18-10-07, 10:40   #76
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Maeve Binchy "Whitethorn Woods".

Blå er ikke aktiv  
Gammel 18-10-07, 18:23   #77
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Må man lese Thousand Splendid Suns før The Kite Runner?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv  
Gammel 18-10-07, 18:52   #78
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Må man lese Thousand Splendid Suns før The Kite Runner?

Jeg tror ikke de hører sammen på den måten? Uansett så kom The Kite Runner noen år før, så da måtte det i så fall være den man burde lese først. Men som sagt, jeg tror det er to helt separate romaner.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 18-10-07, 18:55   #79
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

OK. Reaper Man (som jeg liker veldig godt) er lengre ute i serien, men uansett mener jeg å huske at Sourcery er en av de relativt frittstående bøkene, så du "trenger" ikke lese den før noen bestemt av de andre.

Jeg fant ut at den var nummer 11 i går. Begynte så vidt på den, og har bestemt meg for at så lenge jeg har lest Mort, så må det være greit.

For øvrig ligger nå både Sense & Sensibility, og Pride & Prejudice på nattbordet mitt, inspirert av at jeg så "Becoming Jane" i helgen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Gammel 18-10-07, 19:07   #80
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror ikke de hører sammen på den måten? Uansett så kom The Kite Runner noen år før, så da måtte det i så fall være den man burde lese først. Men som sagt, jeg tror det er to helt separate romaner.

Ok, så bra, skal begynne på The Kite Runner nå snart etter masse skryt fra alle hold, men har ikke lest Thousand Splendid Suns. Høres ut som den også burde leses da.

Leser forresten Eremittkrepsene nå, leste Berlinerpoplene for en stund siden.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no