Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-19, 16:53   #121
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Jeg sitter i stille hus, etter at svigerforeldrene mine reiste tidlig i dag (de har vært her siden torsdag før jul), oppsummerer jula, og kjenner at jeg har veldig mye å være glad for, av både små og store ting. Høydepunkter for meg har vært:

* Julaften - den ble veldig fin. Se hvordan svigerforeldrene mine satte pris på alt, hvordan vi koste oss, vellykket måltid, og ikke minst hvor glade ungene ble for alle gavene de fikk.

* Bohemian Rhapsody på kino, jeg og svigerforeldrene mine.

* Et par hyggelige byturer

* Søndag kveld som var veldig fin. De to yngste fikk overnatte hos onkelen, noe de syntes var veldig stas. Eldstejenta fikk ha ei venninne på overnatting (vi sa nei resten av jula, på grunn av at vi var såpass mange fra før), og vi hadde kino i kjellerstua alle sammen, popcorn og "The greatest showman" på lerret. Datter med venninne, jeg og mannen, og svigerforeldrene mine. Deretter spilte datter, venninne, mannen og svigerfar kort til klokka var halv ett om natta, mens jeg og svigermor drakk rødvin og skravlet.

* Nyhet om at et ungt par i storfamilien skal bli foreldre for første gang.

* Ingen krangling mellom ungene.

* Alle friske hele jula.

* Nytt frokost- og middagsservise, delvis i gave, noe supplert for egen regning.

* Nyttårsaften, der mannens bror, som har vært singel lenge etter skilsmisse, endelig introduserte oss for ny og svært hyggelig kjæreste, som gled rett inn i humoren og omgangstonen i resten av familien, og innen kvelden var over var det som om vi hadde kjent henne lenge. Fin nyttårsaften med god mat, god og avslappet stemning og mye latter.

* Å vite at pappa hadde en hyggelig nyttårsfeiring sammen med ny kjæreste, etter å ha hatt en veldig tung tid siden han ble enkemann for noen år siden.

* Snapen fra en glad og festpyntet tenåring i familien, som var på nyttårsfeiring med venner. Som har hatt ME i flere år, og som for et par år siden knapt nok orket å være ei lita stund i stua sammen med familien. Som endelig begynner å se lys i enden av tunnelen. Den snapen var den aller fineste jeg fikk i hele går.

* At det er så dårlig vær i dag at jeg overhodet ikke har dårlig samvittighet for å sløve inne hele dagen.

* At alle gjester har reist og vi har huset vårt for oss selv igjen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 01-01-19, 18:01   #122
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Høres ut som fin jule- og nyttårsfeiring My.
Jeg er glad mannen og jeg dro hjem fra nyttårsfeiring igår og barna overnattet, så vi fikk ryddet vekk jula idag.
Og at eldste har ei venninne hun henger mye sammen med etter mye venninnekrøll i høst.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 01-01-19, 18:24   #123
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Ja, det var fint. Både og selvsagt, kunne sikkert skrevet noe i gruffetråden også, men dette er sånt som har gjort meg glad. Og det er heldigvis det det har vært mest av. Også er jeg glad for at jeg har et sånt forhold til svigerforeldrene mine at vi kan bo under samme tak i nesten to uker uten å gå hverandre på nervene. De har sine sider som alle andre, og innimellom må jeg gå litt for meg selv, fordi jeg blir sliten, men for det meste setter jeg stor pris på at de er her. Jeg har et nært og godt forhold til min svigermor, selv om jeg irriterer meg over henne innimellom. Så jeg føler meg heldig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-01-19 kl 00:11.
My er ikke aktiv  
Gammel 02-01-19, 09:40   #124
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

1. At bussjåføren som hadde begynt å blinke ut bestemte seg for å blinke inn igjen og åpne dørene for meg som kom i full galopp på holka! Det er kvartersruter, så surt å miste den.

2. Piggsko som gjør at det går an å løpe etter bussen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 02-01-19, 09:44   #125
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Og så ble jeg glad for ny sesong av Mesternes Mester, første episode var så søt og hyggelig. Vi har fulgt hver eneste sesong sammen, hele familien, siden Knut Holmann var med, så det har blitt en veldig fin familietradisjon.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 02-01-19, 09:55   #126
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Vi har også brukt å se MM sammen, hele familien, men det ble litt amputert i går, for jeg og eldstejenta så "De urørlige" på Netflix (som også gjorde meg glad, selv om jeg har sett den før, og som gjorde 13-åringen glad, selv om hun var skeptisk i starten), og glemte tida, og guttungen var på kino med en kamerat og kom hjem etter at det hadde begynt. Men vi så siste halvdel da.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-01-19 kl 10:59.
My er ikke aktiv  
Gammel 02-01-19, 10:53   #127
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.910
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

At vi ryddet ut jula i går, litt tidlig, men vi pyntet til jul tidligere enn vanlig også. I dag er jeg glad for at han nye på jobbplassen ved siden av meg er hyggelig og lett å ha med å gjøre. Og at plasttaket over verandaen tålte gårsdagens vind. Godt jobba at Helten fikk byttet ut det morkne taket sommeren som var.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-01-19, 18:58   #128
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så ble jeg glad for ny sesong av Mesternes Mester, første episode var så søt og hyggelig. Vi har fulgt hver eneste sesong sammen, hele familien, siden Knut Holmann var med, så det har blitt en veldig fin familietradisjon.

Vi også, flott serie som vi ikke blir lei.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 02-01-19, 19:26   #129
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Endokrinologen "min" ringte meg med prøvesvar bare timer etter at jeg var innom sykehuset og tok blodprøver - jeg responderer på medisinen! Det er bra. (Litt mindre bra at jeg må regne med at det tar flere uker før jeg er frisk, men det hører til i den andre tråden. )

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv  
Gammel 02-01-19, 20:22   #130
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Utskrevet fra sykehuset!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 02-01-19, 20:54   #131
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Utskrevet fra sykehuset!

Så bra!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 03-01-19, 08:49   #132
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Etter å ha dratt seg opp forskrekkelig tidlig for første gang etter juleferien var eneste lysglimt å komme ned og bli møtt av en kosete katt som tydeligvis var lykkelig over at vi endelig er oppe tidlig igjen framfor å ligge og dra oss så lenge at hun må komme opp til oss for å få morgenkos.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 03-01-19, 09:06   #133
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Seks dyr levert. Endelig får vi kanskje såpass med plass at vi kan få stengt dørene.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-01-19, 10:56   #134
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Fredag og snart helg. Denne uka har bare vært tull og tøys.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-01-19, 12:22   #135
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

At det er helg. Det har vært tungt å komme i gang denne uken, særlig å stå opp tidlig igjen. Og så er jeg glad for at den ene julegaven til eldste endelig kan hentes på posten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 04-01-19, 15:26   #136
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Lite å være glad for når man venter i nesten 5 timer inn i i natten på legevakten med en tass, men det var noe veldig fint med å observere de andre folka på venterommet. Mye rart der, altså, men også mye kjærlighet og varme. Den voksne mannen med dødsangst (rus/psykiatri/begge deler?) som satt med mammaen sin og ble stille beroliget og proklamerte sin kjærlighet til henne, en storebror som holder lillesøsters hånd der de også sitter og venter og venter, den vakre familien med fire gutter i alderen 5-8 år eller noe, prikkfritt og matchende kledd og superveloppdragne, der de "store" lekte med og leste høyt for de små, mammaer som legger jakker som puter og dyner til barn som bikker og sovner på venteromsbenken, en bestefar som passer varmt på en liten tass som har vondt. Vennlige mennesker som tilbyr sitteplass til de som bærer på baby, småtasser som smiler til alle, med feber-røde kinn. Love, actually, is all around.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-01-19, 16:17   #137
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Denne ble jeg litt rørt av, og håper det går bra med tassen din Poly.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 04-01-19, 16:24   #138
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Fredag og snart helg. Denne uka har bare vært tull og tøys.

Yes!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 04-01-19, 23:50   #139
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Blomster på døra fra jobben min.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv  
Gammel 04-01-19, 23:55   #140
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Endokrinologen "min" ringte meg med prøvesvar bare timer etter at jeg var innom sykehuset og tok blodprøver - jeg responderer på medisinen! Det er bra. (Litt mindre bra at jeg må regne med at det tar flere uker før jeg er frisk, men det hører til i den andre tråden. )

Så glad på dine vegne, det gikk raskt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
glad glede

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no