Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-22, 16:07   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Jeg er bekymret på et overordnet plan, men tar det ikke så sterkt innover meg at jeg plages av det. På et helt annet område i livet har jeg nettopp jobbet hardt med å ikke ta andres problemer på egen kappe, noe jeg heldigvis klarer, også når det gjelder verdens problemer. Egoistisk og ekkelt priviligert, sikkert.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 16:55   #22
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Ja, jeg er bekymret. Dette får innvirkning på absolutt alt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 21:30   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Ja, jeg er bekymret, jeg var bekymret for verden før og ble mange hakk mer bekymret da Russland gikk til angrep på Ukraina. På den annen side så har både NATO og Russland/Sovjet angrepet f.x. Afghanistan, uten at det har påvirket mitt liv i særlig grad. Men jo, jeg er bekymret for ringvirkningene. Denne gangen er det større sannsynlighet for at også Norge påvirkes negativt, på flere områder tror jeg. Jeg er seriøst bekymret for at det skal klikke ennå mer for Putin og plutselig slippes en atombombe et eller annet sted. Beklager rotete innlegg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 21:37   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Jeg har kjent på en bekymring på navlenivå de siste dagene. For jeg er helt avhengig av medisinene jeg går på. Jeg kan ikke være sikker på at det å droppe en eneste dose er trygt. Og jeg blir stresset og uvel av å tenke på at økt smitte i Asia, krig i Europa, eller whatever, gjør at disse medisinene blir vanskelige å få tak i. Og så erkjenner jeg at Ukraina allerede har transplanterte som antagelig ikke får medisinene de skal ha. Ukraina utførte sin første hjertetransplantasjon på barn i fjor. I fjor. Det er en 13-åring i Ukraina med et nytt hjerte, og vi vet ikke om han får medisinene han trenger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 21:43   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Jeg er ikke personlig bekymret for egen økonomisk situasjon. Vi er i en god sits, uten å være «rike», men har ganske lite lån.

Men vi lever ikke i et vakum og blir påvirket av altså skjer. Jeg tenker mye på denne krigen. Hele tida. Og verden blir ikke den samme. Og jeg er redd for Putin som ikke har en eneste skruppel. Og som nekter å tape ansikt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-22, 21:45   #26
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Nå leste jeg innlegget ditt, Niobe. Å tenke på barna er det verste. Sørlig de syke, de som. Or pp barnehjem osv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-22, 21:27   #27
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

P.t. er jeg nokså lite personlig berørt, med trygg jobb og fast inntekt, og har nok slækk til å kunne betale en sterkt økt strømregning (ihvertfall nå som jeg vet det. Den første var et sjokk).

Jeg tror krigen bare spolte fram en utvikling som nok kommer. Den er klart alvorlig nok for alle som har mindre marginer enn meg, og jeg har selv vært en sånn uten marginer å gå på. Vi er fremdeles priviligerte her i Norge, med muligheter OG vilje til å gi ulike støtteordninger som setter støtdempere på de verste sjokkene. Jeg er ordentlig bekymret for matproduksjonen og de familiene som har livet og økonomien bundet opp i næring som gjør at de går personlig konk og til at norsk matberedskap virkelig kommer ut å kjøre. Den dagen det blir alvor, og de vi nå kjøper mat fra ikke kan eller vil selge maten de produserer, kan vi jo sitte her og prøve å spise plastkortet vårt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-22, 10:02   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Det kan få ringvirkninger for firmaet der jeg jobber, og andre firma vi samarbeider med. Indirekte har vi en del russiske kunder som kan få betalingsproblemer, og på den andre sida har vi leverandører som allerede slet med råvaretilgang pga pandemien. Det siste ble ikke enklere pga krig heller.
Så jeg føler ikke at jeg sitter i supersikker jobb, selv om det er mye som skal skjære seg for at akkurat jeg mister jobben.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-22, 10:07   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krigen i Ukraina - er du bekymret over ringvirkningene?

Ja. Bekymret for konsekvensene for matvareressurser og økonomi, men kanskje mest av alt for politiske og ideologiske strømninger, som slike konflikter alltid fører med seg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no