Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-22, 14:34   #41
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Sønnen min samler inn via Redd Barna til barn i Ukraina: https://innsamling.reddbarna.no/part...barn-i-ukraina

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 23:07   #42
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

14-åringen lurte på hvordan hen kunne hjelpe/støtte og vippset nå penger til Amnesty.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 23:12   #43
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Dagbladet har en oversikt over de forskjellige organisasjonene som en kan støtte. Skal se om jeg finner linken.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 23:20   #44
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Trumf hadde en link der man kunne donere Trumf-saldoen sin til Unicefs arbeid i Ukraina.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 23:24   #45
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Vipps på FB har også lagt ut en oversikt, flere andre også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 13:22   #46
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Her støtter vi Unicef sitt arbeid i og rundt Ukraina da jeg har stor tiltro til at pengene da går til det formålet de er ment. De setter opp telt og hjelpestasjoner langs fluktrutene, og bruker pengene på det viktigste nødutstyret.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 17:06   #47
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Det kommer snart ukrainske flyktninger til Norge, og de blir plassert på mottak rundt omkring. Et av naboparene her reiste avgårde med bilen full i dag for å levere på et mottak i Valdres. De hadde fått beskjed om at det var klær og utstyr til kvinner, barn og eldre som var aktuelt. Det er sikkert flere steder som gjerne tar imot.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 21:53   #48
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Dette dukket opp som tips til å hjelpe:



https://dinside.dagbladet.no/nyheter...o-der/75542628

Leie Airbnb-leilighet (hos private) i Ukraina, selvfølgelig uten å bo der.

Man hjelper jo bare en familie økonomisk med å gjøre det, men jeg ser noen stiller krav/foreslår at det tas inn noen som trenger husly i stedet. Uansett - man sørger for inntekt til noen som sannsynligvis sliter økonomisk nå.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 08:15   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Jeg vet ikke, det ser ut som en massiv mulighet for å sette opp svindel-schemes. Ikke av flyktende ukrainere, men av alle de meget kreative skurkene og kjeltringene som strømmer til alle muligheter for å nappe penger ut av en pengestrøm.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 08:17   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

(Litt preget av at litt for mye av jobben min for tiden brukes til å lete etter og stenge alle de aller minste smutthull i øst-europa for svindel, for hvis man ikke sperrer dem, så kommer diverse mafiaer og stikker inn et rør og suger ut penger i mengder. De er vanvittig kreative og flinke!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 08:27   #51
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Vi gir gjennom røde kors, jobben har opplegg der de matcher alle donasjoner fra ansatte i tillegg til at de gir en større sum uavhengig av hva de ansatte gjør. Bra gjort syns jeg (selvom jeg syns de kunne vært tydeligere med tanke på sanksjoner mot Russland. )

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 08:36   #52
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Jeg holder meg til store, internasjonale organisasjoner hvor jeg føler meg trygg på at korrupsjonen og sniker ikke tar pengene.

Også tenker jeg på at vi kanskje kan heller tenke litt mer praktisk hjelp rundt de som er kommet hit til landet. Det er mer fornuftig å samle ting og levere lokalt enn å kjøre det i lastebiler tvers gjennom Europa

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 08:46   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Jeg holder meg til store, internasjonale organisasjoner hvor jeg føler meg trygg på at korrupsjonen og sniker ikke tar pengene.

Også tenker jeg på at vi kanskje kan heller tenke litt mer praktisk hjelp rundt de som er kommet hit til landet. Det er mer fornuftig å samle ting og levere lokalt enn å kjøre det i lastebiler tvers gjennom Europa

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 11:08   #54
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vet ikke, det ser ut som en massiv mulighet for å sette opp svindel-schemes. Ikke av flyktende ukrainere, men av alle de meget kreative skurkene og kjeltringene som strømmer til alle muligheter for å nappe penger ut av en pengestrøm.

Godt poeng. Ser absolutt den. Men man vil kanskje kunne se på historikk om det er enheter som har vært leid ut over lang tid og har fått gode anmeldelser? Jeg ville vært skeeeptisk til å leie noe som plutselig dukket opp nå, ja.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 11:18   #55
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Jeg har tenkt at airbnb oppfordringen er god, men desverre tror jeg nok at det er godt mulig at pengene aldri kommer frem til de som hadde trengt de. Jeg tror også at gamle erfarne organisasjoner er best egnet til å få hjelpen frem.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 14:47   #56
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Nå kjenner jeg noen som vil få sine fra Ukraina hit ganske snart. Det er snakk om folk som har måttet forlate det aller meste de eier, og jeg tenker at vi som er rundt kan bidra konkret til dem med klær og utstyr de trenger når de er her. Det blir noe annet enn å samle sammen for å sende nedover.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 15:11   #57
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Jepp, samle sammen til de som kommer HIT og LOKALT det virker langt mer fornuftig enn å sende det på biler nedover. Sende penger dit, og samle ting lokalt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 15:29   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Nå kjenner jeg noen som vil få sine fra Ukraina hit ganske snart. Det er snakk om folk som har måttet forlate det aller meste de eier, og jeg tenker at vi som er rundt kan bidra konkret til dem med klær og utstyr de trenger når de er her. Det blir noe annet enn å samle sammen for å sende nedover.

Ja. Jeg er med i en gruppe på facebook og skal se om jeg kan bidra med diverse hvis det blir behov her lokalt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 15:38   #59
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Jeg har utvokst yttertøy fra Herremannen og klær fra oss. Noen som vet om det er noen som tar imot dette i Oslo-området?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 16:06   #60
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har utvokst yttertøy fra Herremannen og klær fra oss. Noen som vet om det er noen som tar imot dette i Oslo-området?

Mitt inntrykk er at det ikke er generell innsamling i stor grad enn så lenge, sikkert fordi det krever mye koordinering og oppbevaring. Anbefaler å følge med på konkrete behov i lokale Facebookgrupper etc.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no