Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye bruker dere på barna vedr. skolestart?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 15:18   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye bruker dere på barna vedr. skolestart?

Jeg grubler fortsatt på mye rart.

Nå leste jeg nett i Bt om dette, og lurer på hvor mye dere bruker sånn ca. pr. barn.

Vi pleier egentlig ikke bruke noe. Kjøper heller jevnt og trutt gjennom året.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:20   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Vi pleier heller ikke å bruke penger bare fordi det er skolestart. Vi kjøper når behovet er der.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:21   #3
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Da Plutte begynnte i 1. klasse svei jeg av noen tusenlapper gitt.
Etter det har jeg aldri kjøpt inn noe spesielt til skolestart. Vi gjenbruker for å spare både miljøet og penger.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:23   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Regne, regne: jeg har vel brukt rundt 1000 kroner på andreklassingens skolestart. Det inkluderer ny sekk, nytt pennal, ny drikkeflaske og matboks, nye blyanter, viskelær og fargeblyanter, samt bokbind og sånne lapper til å merke bøkene med.

Hun får ikke nytt pennal, drikkeflaske og matboks bare fordi det er skolestart, altså, men fordi det gamle var veldig klart for utskifting. : presiserer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:25   #5
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Hm. Si det. Sekk, pennal og nye klær?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:29   #6
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Nå har jeg bare ett skolebarn ennå, men i år fikk hun ny ransel og nye klær tror alt kom på rundt 700-800 kr. Hun får nye klær til første skole dag men jeg bruker ikke masse penger på det.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:29   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hun får ikke nytt pennal, drikkeflaske og matboks bare fordi det er skolestart, altså, men fordi det gamle var veldig klart for utskifting. : presiserer:

Fikk hun nytt til hun startet i første? Også har hun klart å slite det ut? Det synes jeg faktisk var ganske imponerende.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:30   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Ingenting foreløpig i år, men så begynner de heller ikke før på torsdag, så jeg har jo gooooood tid.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:32   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Sekk og litt nye klær.
Storebror på 15 år har så mye fint at han fikk ikke noe nytt i år.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:35   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Fikk hun nytt til hun startet i første? Også har hun klart å slite det ut? Det synes jeg faktisk var ganske imponerende.

De får orange skolesekk av kommunen, men den er det vanlig å skifte ut i andre. Det er liksom "førsteklassingadvarsleren" deres. Pennalet er helt utslitt etter et år, drikkeflasken var av den billige sorten som lett går i stykker og matboksen er fra barnehagen.

Pennalet skuffet meg; det burde ha vart lenger, syns jeg. Alt det andre er slikt som jeg anser for å være forbruksvare. (Ja, ikke sekken da.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:39   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Skjønner. Pennalet til andreklassingen min var helt kurant etter ett års bruk, men så hadde mormor latt han låne et pennal da han var der, og det nektet han å gi slipp på. Så da ble det nytt pennal likevel, gitt.

Ellers så har han ikke fått noe nytt. Sekken er den skolesekken storebroren aldri brukte da han startet i første i år 2000 – og drikkeflaske? Holder det ikke med en bulkete Imdal-flaske da?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:41   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Holder det ikke med en bulkete Imdal-flaske da?

Jeg synes de er vanskelige å rengjøre, utover det er det selvsagt helt greit.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:42   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes de er vanskelige å rengjøre, utover det er det selvsagt helt greit.

Oppvaskmaskin?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:43   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

har kjøpt sekk, penal, matboks, drikkeflaske og nye klær. Har jo kjøpt en del nye klær, men det har jo ikke bare med skolestart å gjøre det da. Unger vokser og de trenger klær og når står vi foran en ny sesong. Men kjøpte et '1.skoledagantrekk' det gjorde vi, med sekk og det hele har vi vel brukt mellom 1500 og 2000

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:46   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

I dag skal vi for øvrig kjøpe nye joggesko til seksåringen. Jeg har i det siste småkjeftet en del over hvor treg han var til å få på seg skoene, helt til jeg innså i dag at de var jo blitt for små. Ooops.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:53   #16
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Jeg har handlet litt mer enn jeg hadde tenkt.
Hun fikk 3 tunikaer, 1 strømpebukse og ei skinnjakke på Lindex. Det havnet på rett over 1000-lappen.
Hun fikk nye fargeblyanter og bokbind til bøkene, det havnet på 250.
I dag fikk hun skoletter som jeg ikke klarte å dra fra. De var så kule, og passer så fint til de smale dongrybuksene hun bruker. De kom på 450.

I fjor fikk hun ikke nye klær til skolestart, og vi handler stort sett når jeg kommer over gode tilbud. Så, dette er et unntak.

Men det er ei frøken som gleder seg veldig til å gå med nye klær i morgen, og det husker jeg fra jeg var lita. Vi fikk alltid et nytt antrekk til skolestart, og det syns jeg er en koselig tradisjon.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:54   #17
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Bruker ikke noe i år, har 3. og 5.klassing. Vi kjøper nytt når de trenger det.

Til aller første skoledag har de fått sekk av bestemor og pennal og et nytt antrekk av oss.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 16:06   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Jeg har ikke brukt noe på skolestart til andreklassingen i år. Han har samme sekk, matboks og pennal som i fjor, og klær og sko kjøper vi når det trengs, uavhengig av skolestart. Han har mer enn nok av fine klær og sko, og er veldig lite interessert selv ... Så han tenker absolutt ikke over om de klærne er brukt før første skoledag. De nye skoene som ble kjøpt tidligere i sommer ble brukt for første gang i går, men det var egentlig tilfeldig.

Bokbind må vi kjøpe, og muligens noen nye skrivesaker. Men egentlig tror jeg vi kommer langt med å rydde i det vi har hjemme av sånt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 16:08   #19
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Tja, skal vi se. Jeg har en førsteklassing og hun fikk ryggsekk til 400 kroner og et penal til 120. I tilegg sydde jeg henne en ny kjole, jeg tenker jeg bruke ca 70 kroner i stoff. Altså 590 kroner totalt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 16:08   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på på barna vedr. skolestart?

Vi har ikke kjøpt noe spesielt til skolestart. Eller jo, et par nye innesko, dvs. sandaler, og de kostet 250 kroner (og ble spandert av svigermor ). Og så skal vi betale for bøker og sånt, da, men det har vi ikke fått regning på enda (eller fikk vi det i vår, tro? :svime: ).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no