Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Snart bikinitid!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-07, 14:16   #61
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nei, det har i utgangspunktet med hvor lang man er rundt, målt rundt bysten like nedenfor brystene. Ideelt sett skal det være den størrelsen man skal bruke (altså 80 hvis man er 80 cm rundt). Men som med andre klær er det forskjell på hvor store de er i størrelsen, samt hvor elastiske de er. BH-en skal passe på ytterste hekte når man kjøper den, slik at man kan flytte hektene innover etterhvert som den utvider seg under bruk. Man må jo prøve seg fram og finne ut hva som passer, men sånn i teorien skulle du nok da brukt 80 rundt. Det viser seg likevel i praksis at en 75 D vanligvis er lengre rundt enn en 75 A, så en som bruker stor cup går ofte ned i størrelsen rundt, i forhold til det som målet egentlig er. Det kommer mye an på fasongen på brystene også, hvor tett sammen de er etc. Noen bryster har lettere for å "tyte" over kanten på BH-en, det vises jo fort gjennom klærne så da velger man gjerne en større cup-størrelse enn det man egentlig etter målene trenger, og går heller inn på lengden rundt.

Og ja, jeg har jobbet i undertøysavdeling

Da må du ha jobbet i den undertøysbutikken som jeg har kjøpt bh i tidligere, for jeg har hele tiden hatt 80-85 E, og de har IKKE sittet godt. Så dro vi til London, og da var jeg innom Bravissimo-butikken. Der har de egen avdeling med ansatte som hjelper en å finne rett bh. Dama to EN titt på puppene mine og kom tilbake med 75 G. Prøvde den på, ristet på hodet og kom tilbake med 70 GG. Som satt perfekt. Og jeg er IKKE 70 rundt.

Prøvde en 80 GG bare for å se, og den badet jeg i, kunne nesten få den to ganger rundt ryggen. Og går jeg ned i cup, så stopper spilene før puppene, om du forstår.

Jeg spurte damen på Bravissimo, og hun sa at de fleste gjorde min feil - for stor vidde rundt og for liten cup. Hun sa at man burde gå ned i vidde og opp i cup til man fant en som satt pefekt. Og min erfaring tilsier at det stemmer. Nå har jeg bh'er som ikke deler puppene foran eller på siden, som sitter perfekt inntil brystbeient og i det hele tatt er pene på.

Jeg er 81 cm rundt,og 80 rundt kan jeg bare glemme!

Så jeg vil våge å påstå at du tar feil, om du har jobbet aldri så mye i undertøysbutikk . Dvs, du sier jo egentlig det samme som meg - det er fasongen og størrelsen på puppene som betyr noe. For en med små pupper vil jo det være målet rundt som teller, men for alle oss som har pupper som ikke er to små kuler midt foran, så er det direkte missvisende å ta utgangspunkt i vidden rundt. Ref meg som er 81 rundt, men bruker 70.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 17:13   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.512
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Så jeg vil våge å påstå at du tar feil, om du har jobbet aldri så mye i undertøysbutikk . Dvs, du sier jo egentlig det samme som meg - det er fasongen og størrelsen på puppene som betyr noe. For en med små pupper vil jo det være målet rundt som teller, men for alle oss som har pupper som ikke er to små kuler midt foran, så er det direkte missvisende å ta utgangspunkt i vidden rundt. Ref meg som er 81 rundt, men bruker 70.

Eh, var det ikke akkurat det jeg sa da? Hvor mener du at jeg tar feil? Siterer meg selv:

Sitat:

Man må jo prøve seg fram og finne ut hva som passer, men sånn i teorien skulle du nok da brukt 80 rundt. Det viser seg likevel i praksis at en 75 D vanligvis er lengre rundt enn en 75 A, så en som bruker stor cup går ofte ned i størrelsen rundt, i forhold til det som målet egentlig er.

I teorien tilsvarer størrelsen antall centimeter (i følge de som produserer BH-ene, for det er de som sier dette, ikke jeg eller butikken jeg jobbet i), men i praksis , etter min erfaring, blir de mye lengre rundt enn hva størrelsen tilsier når cupen blir stor. Var det ikke det du mente? Eller mente du at jeg tar feil i at produsentene oppgir disse tallene som cm målt rundt bysten? Jeg for min del har aldri brukt disse målene når jeg har anbefalt BH-er til folk. Etter en stund blir man god på øyemål. Men har jeg vært veldig i tvil har jeg målt for å ha noe å gå ut ifra. Og justert det deretter (for små cup-størrelser stemmer det ofte). I tillegg til disse reglene om mål (som kom fra leverandøren) lærte vi at det viktigste av alt er at kunden tar seg god tid til å prøve for å finne den riktige BH-en, og ikke stoler på målene, selv om man vet hvilken størrelse man bruker (selv to BH-er i samme størrelse men av forskjellig merke kan være helt ulike, den ene kan passe perfekt og den andre kan være helt håpløs).

Her er første og beste google-resultat: http://www.gilbertshop.no/include/de...ticle&Key=7541

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-04-07 kl 17:24.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 17:41   #63
Solice
Superaktiv
 
Solice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 386
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Jeg handlet div bikinier i fjor sommer,
og favoritten fant jeg utrolig nok hos Ellos!!
Bikini i sort, truse og halterneck. (finnes i store størrelser)
Knall fin og utrolig god!

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 17:47   #64
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Opprinnelig lagt inn av Solice, her.

Jeg handlet div bikinier i fjor sommer,
og favoritten fant jeg utrolig nok hos Ellos!!
Bikini i sort, truse og halterneck. (finnes i store størrelser)
Knall fin og utrolig god!

Hvilken en?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 18:04   #65
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Eh, var det ikke akkurat det jeg sa da? Hvor mener du at jeg tar feil?

Altså, jeg leste jo at du etter hvert var enig med meg, men jeg hang meg opp i den første setningen om at man tok utgangspunkt i hvor bred man var under puppene, og at om man var 80, så brukte man 80. For det er ikke min erfaring.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 18:18   #66
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Ang. BH-størrelser: Det kommer jo litt an på fasongen på ryggen også, da. Det er riktig at man skal måle omkretsen under puppene = størrelsen. Men om man har løs hud så blir det feil å gå veldig ned i størrelse; det styggeste som fins er pupper foran OG pupper bak...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 18:21   #67
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ang. BH-størrelser: Det kommer jo litt an på fasongen på ryggen også, da. Det er riktig at man skal måle omkretsen under puppene = størrelsen. Men om man har løs hud så blir det feil å gå veldig ned i størrelse; det styggeste som fins er pupper foran OG pupper bak...

Enig. Det har vært så mye snakk om at mange har for stor omkrets på bh-en; jeg ser jammenmeg mange som har for liten også. Ikke pent når den er for stram og det tyter ut over og/eller under.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 18:24   #68
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Jeg var veldig fornøyd med bikinien min i fjor. Turkis (som er den fargen som huden min kler best) og boxer og bh med spiler. Herligheten var kjøpt for en slik og ingenting på Cubus. Det finnes bare en hake og det er at den er for stor i år. Like fin, men altfor stor. Noen ulemper skal det være med å gå ned 13 kilo.

Jeg tror jeg er 75B og 42, eller noe sånt. Det kommer jo an på fasongen. men pupper skal jeg ikke skryte på meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 18:33   #69
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.512
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Altså, jeg leste jo at du etter hvert var enig med meg, men jeg hang meg opp i den første setningen om at man tok utgangspunkt i hvor bred man var under puppene, og at om man var 80, så brukte man 80. For det er ikke min erfaring.

Da er vi enige

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 18:35   #70
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snart bikinitid!

: puster lettet ut:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:12   #71
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Da er vi enige

Ja jammen!

Søren også, jeg som var ute etter en heftig krangel .

Ja, ja vi får ha det til gode til en annen gang .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:29   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.512
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Vi er begge litt uenige med bh-produsentene, de som sender ut disse størrelsestabellene, vi får ta en heftig krangel med dem i stedet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no