Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Sy panelgardiner

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-15, 15:36   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sy panelgardiner

Jeg har panel gardiner i stuen og det er omtrent umulig å oppdrive slike i butikkene lenger. Jeg har tidligere tenkt på å sy egne panel gardiner men slått det fra meg da jeg tenkte det ville bli så dyrt med stoff pga lengden på gardinene. Men etter en tur til Stoff og Stil igår hvor jeg kjøpte 8m stoff til gardiner på soverommet til en overkommelig pris, så kan det kanskje la seg gjøre å sy panel gardiner også. Noen som har tips til hvordan jeg skal sy disse evt tutorials eller bare gi meg noen tips her, hva bør jeg tenke på? gardinene skal være 40cm bredde og 2.20 lange, løpegang oppe og nede.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 16:20   #2
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sy panelgardiner

Du klipper ut lengden og bredden du skal ha med 2cm sømmonn i sidene, 3 cm i bunn og 6-7 cm i topp. Brett inn to ganger i sidene først. Sy lengdene.

Så bretter du inn 1 cm i bunn så 2cm. Sy.

I topp bretter du først en cm, så 5 cm. Sy.

Jeg bruker strykjernet på brettinga.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 02:50   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sy panelgardiner

..og så kan du med fordel bruke avstiver i form av blylodd (lenke) eller plank i sømrommet nederst slik at stoffet holder seg stivt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 10:26   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy panelgardiner

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

..og så kan du med fordel bruke avstiver i form av blylodd (lenke) eller plank i sømrommet nederst slik at stoffet holder seg stivt.

Jeg har kjøpt stang til panelgardin og der er det med en stang til bunnen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no