Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Storytel-tråden

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-17, 22:03   #21
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Er det gode nynorskbøker, finner ikke at det går an å søke etter det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-17, 22:10   #22
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Det er en del som leses på dialekt, Geir Tvedt kan du søke på, der er det søkeord som heter lest på dialekt som du kan søke videre på.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 05:09   #23
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storytel-tråden

- Kjetil S. Østli - Politi og Røver
Syntes boken er spennende mht miljøet den omhandler, Tveitagjengen og Nokasranerene. Det er personer man "kjenner" igjennom media og som ungdom i Oslo var Tveitagjengen en beryktet og fryktet gjeng.

- Natascha Kampusch - 3096 dager
Nå ser jeg hun har skrevet en ny bok 10 år i frihet, den må jeg nok også høre på.

Jean P. Sasson
- Prinsessen. Livet til en saudiarabisk prinsesse.

Anita Krohn Traaseth
- Godt nok for de svina.

Petter Stordalen (Svensk)
- Min hemlighet. Fasinerende fyr.

Når man har lest bøkene til Petter Stordalen og Anita Krohn Traaseth ser man fort noen likhetstrekk.


Guilty pleasure
- Ingebjørg Olavsdatter av Frid Ingulstad, utrolig deilig å høre på når jeg driver med håndarbeid eller skal sove - dvs tankene bare skal fly, sovner jeg i 1 time går det fint, jeg henger med uansett. Man kan si mye om Frid Ingulstad sine bøker, men hun gjør en god jobb mht historisk research.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 25-06-17 kl 05:16.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 17:13   #24
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Har aldri opplevd det, Sonja S. har du på søvnstoppen?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 18:17   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Aldri skjedd hos meg heller

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 20:05   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Kommet ny bok nå på Storytel. Ny serie sånn at neste bok kommer 24. juli. Første boka kom i går: Gruve 13 av Ørjan Nordhus Karlsson er første boka. Lastet den akkurat ned, men fått god kritikk og er krim, så jeg gleder meg til å høre den.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 22:46   #27
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Er det flere som opplever at leseren stopper ca hver halvannen time? Oppdatering av appen hjalp ikke.

Min stopper automatisk etter en time. Bare å trykke play igjen. Regner med at jeg kan skru det av, men det plager ikke meg så jeg har ikke brutk tid på det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-17, 23:14   #28
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Damenes detektivbyrå er også fin å lytte på, bok nr. tre kommer på fredag.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-17, 01:39   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Er det flere som opplever at leseren stopper ca hver halvannen time? Oppdatering av appen hjalp ikke.

Ja, det har begynt å skje hos meg og i det siste.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 08:47   #30
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja! Eg treng og inspirasjon.

Kan skrive under på at Stephen Fry si lesing av HP er heilt unik!

Bøker eg har likt:

  • Hagfors-serien, svensk bygdekrim av Ninni Schulmann
  • Arnaldur Indridason sine bøker, særleg dei som er lese av Ivar Nørve
  • Engelsforstrilogin (Cirkeln, Eld og Nyckeln) av Mads Strandberg og Sara BergmannElfgren. Den har blitt beskrive som "Fucking Åmål møter Twillight" og det er ganske presist.
  • Viveca Sten sine bøker. Ok, eg er svak for svensk bygdekrim.
  • Karin Alvteigen sine bøker. Dette er enkeltståande bøker i grenseland mellom krim og psykologisk drama.
  • Greven av Monte Cristo av Alexander Dumas

Eg merker at til "mitt bruk" blir det ein del krimserier. Det er eit format som fungerer godt på lydbok.

Takk for tips! Denne gikk rett hjem hos meg også, og nå er jeg i gang med bok nr 2. Mye bra svensk krim, men en del mindre bra også. Jeg liker også veldig godt Viveca Sten, og leser også Kepler hvis det ikke dukker opp noe bedre. Sofie Sarenbrant ga jeg flere sjanser, men så var det slutt. Det samme gjelder Mats Ahlstedt. For klisjé.
Anbefaler Carin Gerhardsens Hammarby-serie som består av åtte bøker.

På en desidert førsteplass hos meg troner Hjort og Rosenfeldt. Elsk!

Har plassert bøkene til Leif GW Persson på vent i bokhylla, noen som har lest?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 11:38   #31
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Persson har jeg lest i bokformat, og har likt dem veldig godt. Masse deilig konspirasjon og faglig tyngde. Jeg er fan!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-17, 16:31   #32
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg har lest noe Persson og tror jeg likte det, men mener det kanskje var huller i serien(e) der? Har lite minner om det nå, annet enn at jeg likte dem.

Holder på med Två Systrar nå. Altså oversatt fra norsk (Åsne seierstad) Den kan nok med fordel leses på norsk, men den er kun tilgjengelig på svensk. Hun forsøker å lese en del fraser og stedsnavn på norsk, men det høres bare dumt ut. Men liker boka ellers. Måtte ha en pause fra krim.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 23:30   #33
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Har hørt det meste av Lee Child og Harlan Coben. To store "kioskkrim"-forfattere. Lettlest og spennende, passer greit til mitt bruk som er i bilen fram og tilbake på jobb.

Finnes det andre forfattere i sammesjanger som kan anbefales?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 23:42   #34
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Har lyttet til Cirkeln og er nå begynt på Eld, veldig underholdende og god ungdomslitteratur.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-17, 00:18   #35
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.


Finnes det andre forfattere i sammesjanger som kan anbefales?

Lisa Gardner og Karin Slaughter.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 23:54   #36
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Alle Gert Nygårdshaugs bøker ligger der. Jeg er 1/3 inne i mengele zoo nå og usikker på om jeg vil anbefale den. Den er fantastisk skrevet og en deilig avveksling fra mye av det jeg har hørt på. Men den er også grusom!
Jeg har bestemt meg for å høre hele triologien i sommer siden jeg stadig støter på (OK da, møter i bil ) forfatteren.

Men jeg tror det blir slitsomt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 15:23   #37
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Mengele Zoo tror jeg er noe av det beste jeg har lest, kanskje på tide med et gjenhør.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-17, 15:48   #38
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Takk for tips! Denne gikk rett hjem hos meg også, og nå er jeg i gang med bok nr 2. Mye bra svensk krim, men en del mindre bra også. Jeg liker også veldig godt Viveca Sten, og leser også Kepler hvis det ikke dukker opp noe bedre. Sofie Sarenbrant ga jeg flere sjanser, men så var det slutt. Det samme gjelder Mats Ahlstedt. For klisjé.
Anbefaler Carin Gerhardsens Hammarby-serie som består av åtte bøker.

På en desidert førsteplass hos meg troner Hjort og Rosenfeldt. Elsk!

Har plassert bøkene til Leif GW Persson på vent i bokhylla, noen som har lest?

Sjølv takk! Er i gang med Hammarby-bok nummer 2 nå.

Ja, Hjorth og Rosenfeldt er sjukt bra.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-17, 18:31   #39
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Er snart ferdig med Hammarforsbok nr. 1, veldig bra, de neste ligget klare for å lyttes til.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-17, 19:19   #40
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Er snart ferdig med Hammarforsbok nr. 1, veldig bra, de neste ligget klare for å lyttes til.

Hammerby eller Högfors?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no