Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-12, 23:11   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Jeg fikk fikle litt med en i dag, og den er jo virkelig veldig, veldig lekker! Og genuint annerledes enn de andre, ikke bare en mer (SonyEricson) eller mindre (Samsung) dårlig kopi av iPhone?

Og jeg har en soft spot for Nokia, har alltid hatt dem, helt til iPhone fanget meg.

Erfaringer eller synsinger?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 23:50   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Jeg har Nokia-telefon fra 2003... Når den ryker (det blir sikkert mange år til) skal jeg helt sikkert ha en ny Nokia-telefon!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 06:15   #3
tempur
ikke for folk flest
 
tempur sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
tempur har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?



Er det denne du tenker på? Må si at jeg ikke helt er sikker på hvilken du snakker om :P

Men den på bildet over har jeg hatt, og det er den desidert deiligste mobilen jeg noen sinne har eid. Denne hvite modellen kommer også med en slik piano-finnish, som gjør mobilen til en mobil av kvalitet. Samt er den litt tyngre enn de letteste mobilen som også gir følelsen av et skikkelig produkt.


- tempur

__________________
-- Er det for tidlig å være her før man er forelder?
tempur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 15:19   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

900 eller 920, tror jeg?

Den kommer jo med Windows, noe som gjør meg dypt skeptisk, selv om je bruker det hver dag. Det er den hangen de har til å forandre ting hele tiden! En Microsoft-entusiast fortalte meg nettopp at "å, men nå lanserer de ny Windows! ALT er nytt! ". Og jeg blir litt sånn " Hvorfor sier du det som om det skulle være en BRA ting?"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 15:24   #5
tempur
ikke for folk flest
 
tempur sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
tempur har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Har du tafset på Nokia 920? Det er den med nyeste operativsystem med Windows phone 8.

Som en venn av meg sier til meg, det er dumt at folk har fordommer mot microsoft og deres mobilsystemer. Det er gode systemer, men de er bare ikke kommet så langt på markedet som Iphone og Android har. Nettopp fordi folk ikke tørr å bytte over til dem. Som skaper en litt ond sirkel for microsoft. Er det ingen brukere, er det ingen som vil lage programmer til den, er det ingen programmer til den, vil ikke folk skifte over til den nye windows phonen.


- tempur

__________________
-- Er det for tidlig å være her før man er forelder?
tempur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 15:25   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Mannen har den, veldig bra telefon og bra system. Men kjipt App-utvalg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 15:26   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Kjipt app-utvalg trekker ned.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 15:45   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Tidligere versjoner av Windows Phone har vært utrolig dårlig, så det er faktisk veldig bra avtalt er nytt. 8'ern skal være veldig bra, og jeg tror vi kommer til å se at det kommer en drøss med apps i løpet av de neste månedene.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 16:09   #9
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Jeg er ikke fornøyd med min lumia 800, og kommer ikke til å satse på nokia og windowstelefoner senere.

Batterikapasiteten er ikke god, må ta en haug med forhåndsregler for at det skal vare. App'ene er ikke noe å skryte av nei. Det som er bra, koster penger.

Det som har ergret og irritert meg mest, er at mms funksjonen tuller til stadighet.
Plutselig kan jeg hverken motta eller sende mms.
Telenor skylder på Nokia, Nokia skylder på Telenor.
Fått detaljerte beskrivelser om hvordan jeg skal få det til, følger det også virker det kanskje en uke før det er borte igjen. Og da funker det ikke å følge den foregående beskrivelsen.

Dette blir for dumt og uprofesjonellt i 2012 syns jeg. Greit det er nytt med windowstelefon men likevel syns jeg det er for dårlig.

Godt mulig de har greidd å forbedre de nyere modellene, men jeg blir nok ingen kjøper av dem.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 16:59   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Nokia 920 ser faktisk veldig kurant ut. Jeg kunne i utgangspunktet godt ha tenkt meg en slik, men det er uaktuelt å bytte ut iOS, så jeg skal ha iPhone 5. Jeg mistenker at hovedutfordringen Nokia og Microsoft har er at ganske mange tenker slik. De som er fornøyd med de rimeligere, og halvstekte, løsningene til Google og Samsung er ikke helt i målgruppen, og de som er opptatt av godt design, som det ser ut til at blir levert her, og er villige til å betale, allerede har investert i iPhone og iOS. Det gjør at jeg er skeptisk til hvor godt utvalget av programvare vil være. Microsoft er ganske sent ute. Apple og Google har flere års forsprang, og så vidt jeg forstår tjener utgiverne fortsatt vesentlig mer penger på programvare for Apples platform. Og det antar jeg erførst og fremst fordi betalingsviljen er større hos brukere av iOS. iPhone er også godt etablert i bedrifter, så jeg tror ikke Microsoft og Nokia vil få så veldig mye igjen for at dette er Windows-basert. Jeg tror motbakken fortsatt blir lang og bratt for Nokia, samme hvor fine telefonene deres er.

Ben "connecting people" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 16:49   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den nye Nokia-telefonen - noen som har prøvd den?

Tror Windows Phone kommer til å bli lagt mer merke til når bl.a. Microsoft kommer med deres Windows Surface-nettbrett nå i slutten av måneden, samt en haug andre aktører som kommer med nettbrett basert på Windows RT.

For nettbrett blir det to forskjellige løsninger. Man vil få nettbrett med den vanlige versjonen av Windows 8, som vil kunne kjøres med vanlige Windows-applikasjoner. Så får man Windows RT i tillegg, som på en måte har litt fra Windows Phone 8 og litt fra Windows 8.

Windows Surface kommer til å ha en veiledende pris på 1990 kroner. Med tanke på bedrifter som ellers kjører Microsoft-løsninger kan den nok bli "lettkjøpt" - både den og de andre rimeligere Windows RT-nettbrettene.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no