Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 22:08   #201
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men slik du beskriver det er det jo polyesterfobi, ikke matrosdressfobi.

Jeg ville ikke hatt en matrosdress på poden uansett kvalitet. Jeg synes bare ikke det er noe fint.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:22   #202
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Jeg ville ikke hatt en matrosdress på poden uansett kvalitet. Jeg synes bare ikke det er noe fint.

Nei, det skal du selvsagt få lov til å mene!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:26   #203
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Matros er jo eit yrke der ein brukar uniform - matrosdress.
Det finnes fleire yrker der ein brukar uniform, men ingen av dei er å finne som festantrekk til barn.

Nokon som veit bakgrunnen til at matrosdress/kjole er så poppis å pynte barna med?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:32   #204
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Hm. Så en soldatuniform fra marinen er bra. Men en helt vanlig t-skjorte eller bukse med noen litt overlappende grønnfarger er barnesoldater.

:åpenbart blånn:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:34   #205
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Bergensia:

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

Matrosdressen som har vært oppe er litt paradoksal der. Den er i høyeste grad militærantrekk som brukes av soldater, også nå. Men den er vel for det meste brukt i til fest, så da blir det kanskje det blodige aspektet mer fjernt?

Lenker for de som trenger bakgrunnstoff
Bilde av uniformen slik den brukes i dag:
http://www.royal-navy.mod.uk/server/...MediaFile.8518
Bakgrunnsinfo fra Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sailor_outfit

En militæruniform altså.

Det står ikke akkurat hvorfor den ble populær til barn, men jeg tipper det var "mini-me" da som nå. De små gutta fikk festantrekk som liknet farens?

Kamo-klær vekker ikke sterke følelser hos meg, men de har litt assosiasjoner til en viss type amerikansk ungdom jeg ikke ønsker som forbilder.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:34   #206
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hm. Så en soldatuniform fra marinen er bra. Men en helt vanlig t-skjorte eller bukse med noen litt overlappende grønnfarger er barnesoldater.

:åpenbart blånn:

Som noen nevnte - nærhet til dagens situasjon kan ha endel med assosiasjonene å gjøre. Jeg tenker på gamle førstitalls musicals når jeg ser matrosdresser, og krig når jeg ser camo.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:35   #207
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nå har ikke jeg noe forhold til matrosdresser/-kjoler verken på ene eller andre måten. Så jeg lurer sånn på hvorfor mange her i tråden misliker det sterkt?
Er det noe jeg har gått glipp av?

Jeg synes rett og slett bare at de er stygge, minner meg om gamle dager da barn skulle sees men ikke høres...

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:12   #208
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Som noen nevnte - nærhet til dagens situasjon kan ha endel med assosiasjonene å gjøre. Jeg tenker på gamle førstitalls musicals når jeg ser matrosdresser, og krig når jeg ser camo.

Enig, sånn har jeg det også.

Det verste er faktisk den hvit/grå/svarte Snow Camo. Den minner meg så veldig om Gulfkrigen, og tropper i Somalia. Jeg har aldri sett den brukt før det, og grøsser når jeg ser barn gå i disse klærne.

Jeg har derimot aldri sett soldater i aksjon i Matrosdresser, og assosierer nesten utelukkende med Donald Duck og gamle filmer.

Men pent synes jeg ikke det er.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:26   #209
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg elsker matrosdresser! Jeg vil ha en selv til og med. Og selvfølgelig får man dem i annet enn polyester.

Jeg har hatt jeg. I voksen alder..... Fin var den også.

Sent 80 tall......

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:30   #210
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg har hatt jeg. I voksen alder..... Fin var den også.

Sent 80 tall......

Jeg vil at min skal se ut som noe fra en førtitallsmusical. Men siden jeg nå har ventet og lett i ca 10 år så kommer det selvsagt på moten igjen nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:40   #211
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det verste er faktisk den hvit/grå/svarte Snow Camo. Den minner meg så veldig om Gulfkrigen, og tropper i Somalia. Jeg har aldri sett den brukt før det, og grøsser når jeg ser barn gå i disse klærne.

Uten at jeg har fulgt så veldig nøye med på militærantrekk, er det ikke ørkenkamuflasje de har brukt i Gulfkrigen og i Somalia?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:43   #212
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Hvit/grå/svart er mest brukt i bymiljøer tror jeg, jeg mener jeg har sett det i Bosnia?

I Irak har det vel vært mest beige og brunt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 00:00   #213
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Uten at jeg har fulgt så veldig nøye med på militærantrekk, er det ikke ørkenkamuflasje de har brukt i Gulfkrigen og i Somalia?

Joda, det har de sikkert, men det var jaffal den lyse typen camo. Når jeg tenker meg om så er det jo ganske så ugreit med snøcamo i ørkenen. Men inni meg mente jeg riktig. : peker:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 00:05   #214
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Matros er jo eit yrke der ein brukar uniform - matrosdress.
Det finnes fleire yrker der ein brukar uniform, men ingen av dei er å finne som festantrekk til barn.

Kanskje jeg likesågodt skal sende guttene i neste bursdag i postuniform og starte en ny trend?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 14:40   #215
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Kanskje jeg likesågodt skal sende guttene i neste bursdag i postuniform og starte en ny trend?

Send de heller som brannmenn, da blir du i alle fall populær hos guttene.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 15:16   #216
gulli
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1
gulli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Det jeg synes er skikkelig fjollete og stygt er blonder og rysjer. Og paljetter!

Ellersser jeg jo at jeg er litt fjollete... Har på datteren min på 2 år korte skjørt i barnehagen jeg. Men det er mest fordi det er praktisk, hun elsker å gå i skjørt og kjoler og når de er korte er det nesten som å gå bare i strømpebuksen, hemmer iallefall ikke leken! Når hun skal ut tar de av skjørtet og på ullbukse under dressen! Praktisk!

gulli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 15:42   #217
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Jeg kan ikke utså joggeklær. Treningsdresser er til trening og kun det. Her i huset kan de også brukes ved sykdom om man holder seg innendørs
Øredobber på småbarn er enda høyere på lista over ting jeg ikke liker.

Eldstemann har en grå camobukse, kjøpt som et kompromiss engang.
Jeg er i utgangspunktet ikke glad i slikt tøy, men synes han er fin i den sammen med grå genser. Hadde han selv kunnet valgt hadde han nok bare hatt klær i camo /skrikende farger i skapet sitt gitt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 15:44   #218
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vil at min skal se ut som noe fra en førtitallsmusical. Men siden jeg nå har ventet og lett i ca 10 år så kommer det selvsagt på moten igjen nå.

Min var egentlig litt i den stilen. Laura Ashley..... Men den er bortevekk nå.

Denne er ikke så ulik, men min var blå

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no